Haha dan zet ik kind in de (lege) badkuip met wat badspeeltjes of een berg sokken ofzo
Geen box aangeschaft! Wel een babynestje (ofja hoes voor om het voedingskussen), groot en zacht grondkleed, draagdoek/zak en wippertje. Ohja en de Stokke baby-inzet, om ook handen vrij te hebben met koken.
Bij de oudste ook nooit een box gehad en bij de baby pas na een half jaar in gebruik genomen haha (daarvoor op speelkleed/onder babygym), idd om even de handen vrij te hebben en om me geen zorgen te maken of hij per ongeluk (klein) speelgoed van de oudste in zn mond stopt! Hij is nu 8 maanden maar ik vind het nog wel handig, alhoewel… hij vindt het zelf niet altijd leuk ![]()
Hier ook zo. Bij kind 1 en 2 is hij gewoon blijven staan. Ze hebben er beiden heel veel in geslapen, gespeeld, etc. Vooral om zelf even rustig wat te kunnen doen. Na kind 2 even weggeweest (ze was toen 1,5 ofzo) maar inmiddels staat hij weer voor kind 3. Die is nu 3 maanden en ze heeft er echt elke dag in gelegen. Ook fijn om haar even uit de iets te hardhandige (maar o zo goedbedoelde) handen van haar zussen te houden ![]()
Voor de mensen die tot een bepaalde tijd hun kind geen tv laten kijken. Kijk je zelf wel tv waar het kind bij is?
- Ja, zelf wel, maar geen kindertv
- Nee, helemaal niet
- Anders, namelijk…
- N.v.t, mijn kind kijkt zelf ook
0 stemmers
Behalve toen ze nog een newborn was en bij ons sliep (en dus niet mee keek), kijken wij bewust geen tv waar zij bij is. Alleen nu met de OS willen we wel graag dingen volgen eigenlijk en is een telefoonscherm gewoon te klein. We hebben dus kort de tv aan als NL moet maar eigenlijk voelt het niet helemaal lekker omdat we eigenlijk geen tv willen tot (minimaal) 2 jaar.
Wij hebben best vaak de tv aanstaan voor onszelf (nieuws, sport, praatprogramma’s, geen actiefilms oid), kind had er pas na ruim 2 jaar enige aandacht voor. En dat was dan nog steeds heel beperkt, af en toe een dier benoemen dat in de reclame voorbij kwam oid, pas nog later ging hij er echt naar zitten kijken (en sindsdien kijken we ook wel eens iets samen, vaak in het weekend 1 ‘familiefilm’).
Nee dan is het helemaal drama.
“Ik wil andere filmpje kijken! Ikke niet deze kijkennn!!” En… hij weet ook gewoon de uit-knop te vinden dus die zet hij dan ook gewoon in ![]()
Met mate, ik vind eigenlijk dat hij ook moet leren dat de tv niet alleen voor hem is.
Heel soms in het weekend willen we wel eens een programma terug kijken op Videoland oid waar kind (bijna 1,5 jaar) bij is, maar die geeft er nog geen aandacht aan.
Tijdens de flesjes kijk ik zelf wel tv. En youtube voor de kinderliedjes. Ik zing zelf namelijk zo ontzettend vals, dat ik dat zielig vind voor haar.
Heb jij zo’n karretje wel eens gebruikt?
Ik vraag me namelijk altijd af hoe en in welke situatie en heb het nog niet zien gebeuren haha
Als je (onverwachts?) boodschappen moet doen maar je hebt een vaste autostoel, geen kinderwagen bij je en je kind is nog te klein voor het gewone kinderzitje in een winkelwagen?
Standaard als ik met de baby boodschappen ging doen? Hier hebben ze ze helaas niet meer. Waren trouwens wel iets platter dan die. Meer zoals een wipper qua houding
Maar dan moet je je baby uit de maxicosi halen, door de kou naar de winkel lopen, daar in leggen, en dan daarna weer eruit.
Het lijkt me zo’n gedoe haha. Ik zet altijd die maxicosi in/op die kar ![]()
Hier een dorp, en 3 stuks in de appie
Ik heb deze nog nooit gezien bij ons, hier hebben ze alleen karren met zo’n plateau waar je maxi Cosi op kan.
Maar met de maxicosi in de kar kun je nog ongeveer 1 pakje boter kwijt, als je weekboodschappen doet is dat kansloos.
Maxicosi erop blijft bij mij niet staan en erin kan ik geen boodschappen kwijt dus ik vond ze altijd ideaal. Niet met een newborn maar een kind van 4-8 maanden ongeveer.
Als je het kinderzitje open klapt paste onze maxi cosi precies in de ‘gap’ daartussen bovenop en stond dan ook echt stevig. En dan had je de kar nog vrij. Plateau niet nodig.
Bij de eerste denk een half jaar de box gehad, ze wilde er bijna nooit in en werd een opslag. Dus weggehaald en bij de tweede niet eens meer tevoorschijn gehaald. Ook niet gemist.
Wow dit heb ik nog nooit in m’n hele leven gezien, ik moest het googelen. Die met zo’n vaste stoel zie ik een heel enkele keer bij de grote AH, maar als je daar naar op zoek moet met een baby bij je wens ik je veel succes ![]()