Ze moest wel in slaap geholpen worden met of handje vasthouden of lekker knuffelen.
Soms lukt het, soms niet op het moment. Ze maakt grote sprongen in haar ontwikkeling op het moment.
Staan, tandjes die per 4 doorkomen. Ze is nu 11 maanden, overdag lukt het zelf in slaap vallen wel goed. Alleen in de avond een stukje minder goed, maar dan is een handje vasthouden vaak voldoende om in slaap te kunnen vallen
@Tumtum Vergelijk het ook maar eens met de (zoog)dierenwereld, die laten hun jong toch ook niet ergens achter om alleen te slapen? Een baby aap bijvoorbeeld die zit 24/7 om zijn mama heen geplakt toch? En met een reden want een baby dier is een kwetsbare prooi als die alleen achtergelaten wordt.
Het is voor ons als ouders ook gewoon hormonaal zo geregeld dat we instinctief onze babyâs willen troosten en dichtbij ons houden. Als je baby dan huilt (en daarmee dus aangeeft dat hij je nodig heeft) dan is het toch heel raar en tegennatuurlijk om daarop te reageren met een stap achteruit, van je baby af, doen?
Mijn jongste (nu 8 maanden) wilde ook alleen maar op mij liggen en bij me zijn, we hebben haar tot ik denk 6 maanden oud ofzo in slaap gewiegd en geholpen (handjes vasthouden enzo). En daarna leek het ineens te klikken? En nu kan ze ineens zelfstandig in slaap vallen, meestal. Door bij ze te blijven bij het in slaap vallen leren ze ook dat het veilig is he, en vanuit veiligheid lekker gaan slapen geeft vertrouwen dus dat helpt alleen maar voor meer zelfstandigheid in de toekomst.
Wat een mooi en liefdevol bericht!
Ja helemaal mee eens. En toch vinden heeel veel mensen het gek als je dat doet! Of ik heb maar weinig mensen om me heen die er hetzelfde in staan. Vooral als ik even klaag dat het zwaar is beginnen ze meteen dat ik hem moet leren zelf in slaap te vallen en dan maar gewoon moet laten huilen. Alsof het mn eigen âschuldâ is. Maar voor mij kan erover klagen en het alsnog met liefde blijven doen naast elkaar bestaan. Even die stoom eraf en dan weer doorrrr. En nu stop ik erover haha, hij ligt as we speak weer lekker op mij te tukken đ„čđ«¶đ»
In mijn ervaring vooral oudere mensen en mannen. Of mensen met hele goede slapers of kinderen die je makkelijk kunt wegleggen
Ugh ja. âVroeger legden wij jullie gewoon de eerste nacht meteen in je eigen bed op je eigen kamer hoor en dat ging ook gewoon goed en dan huilde je een keer nouja.â
Kan sowieso het hele âvroeger deden we dit zo of mocht dit nog welâ niet meer horen. JAAHAA nou weet ik wel dat wij vroeger gewoon in de bak van de kinderwagen op de achterbank werden gepleurd en sliepen onder dekbedden, ik volg ook maar gewoon de adviezen de er nu worden gegeven. ![]()
Oh, dit vond ik zooooo vervelend. Vooral bij mijn schoonmoeder en moeder. Jullie waren 34 (!!!) jaar geleden zwanger, rot op, de wetenschap en kennis is dus ook 32 jaar vooruit gegaan.
Gister nog met autostoeltje, âwanneer draai je âm om, daâs veel leuker voor hem en dan zit hij niet zo dubbelgevouwen met zân beentjesâ
Ja, een gebroken nek is inderdaad leuker dan gebroken beentjes.
Hahaha zo vertelde mân oma laatst dat mijn oom vroeger naar bleef huilen. Hij had gegeten en een schone luier dus er was niets aan de hand. Dan legden ze hem in de bijkeuken met de deur dicht want dan hoorden ze hem tenminste niet.![]()
Ik vind deze zinnen heel apart geformuleerd maar volgens mij ben je het met me eens.
Zie het nuđ maar ben het met je eens ja.
Over dat autostoeltje, weet niet hoe oud jouw kindje is maar zit jij er dan zelf naast om speelgoed aan te geven?
Merk dat mijn dochter het lastig vind om alleen te zitten en naar achter gedraaid, ook al ziet ze ons via een spiegeltje. Als we hem naar voren draaien vind ze het wel oke, maar weet dat zolang mogelijk naar achteren inderdaad veel veiliger is.
Nee, hij zit schuin achter mij. Bij een lange rit geef ik wel wat maar anders niet. Gaat echt prima.
Koop jij nu al kleding voor je kind voor de warme lente/zomer?
- Ja, heel gericht
- Alleen als ik iets toevallig tegenkom
- Nee
0 stemmers
Zo nee, wanneer wel?
- Als de lente beetje begint
- Richting zomer
- Als de weersverwachting goed gaat zijn
- Ik heb veel al in de sale vorig jaar gekocht
- AndersâŠ
0 stemmers
Ik vind het nu lastig inschatten welke maat ze dan heeft, dus ik wacht nog ff met kopen. Ik heb mezelf sowieso een kinderkleding koopverbod opgelegd, haha.
Denk dat dit heel afhankelijk is van de leeftijd van je kinderen. Toen ze 2 waren deed ik dit niet, maar nu blijven ze vrij lang in dezelfde maten dus durf ik het wel aan.
Ik hoop dat ze de kleren van afgelopen zomer nog past
en dan misschien in de sale nog wat als het echt nodig is. Maar kopen voor seizoenen vind ik niet nodig.
Ik denk dat ze de kleding van vorig jaar nog past en ik heb veel gekregen. Dus het idee is dat ik niks ga kopen, maargoed dan wordt het voorjaar en koop ik ws toch wel wat op vinted. Maar we hebben al zo vreselijk veel ![]()
Ik kan echt totaal niet inschatten welke maat ze over 3 maanden oid zou hebben. Na 4 jaar nog steeds niet geleerd ![]()
Ik koop kleren in sale voor het jaar erop. Had ook al super veel zomerkleren gekregen van familie in maat 6m, 12m en 18m. Dus kan een volledig seizoen vooruit. In juli zal ik dan wel kleren kopen voor zomer 2027, een beetje oversized of te lang kan nooit geen kwaad.
Als de kinderbijslag gestort is. En ze past ook nog wel wat van vorig jaar.