Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik vrees dat ik het ook nooit zal gaan leren, haha.

Ik heb zelfs al de winterjas voor volgend jaar gekocht, haha. Koop altijd in de opruiming, en met de groeilijn in de gaten houden gaat dat altijd wel. Maar mijn kind groeit nog altijd hard.

2 likes

Wow, nog nooit bedacht om die curve daarvoor te gebruiken!

Mijn zoon (4,5) was een vrij kleine baby en loopt in sommige kleren ook al sinds hij 2 was. Bij hem kon ik dus altijd wel vooruit denken en hoefde dat soms niet eens, maar hij groeit de laatste tijd wel hard. Z’n broeken worden allemaal te kort en z’n laarzen (sint kado) alweer te klein.

Mijn dochter (5 maanden) daarentegen groeit als kool. Ze is de rompers die m’n zoon rond 9 maanden tot een jaar droeg al bijna ontgroeid :sweat_smile: Dit is een heel nieuw leerproces!

4 likes

Terugkomend op de posts over speelmake-up, mijn dochter heeft deze week echte (!) make-up van mijn schoonouders gekregen voor haar vijfde verjaardag. Ze vindt het helemaal cool natuurlijk. Ik denk dat ik de oogschaduw, poeder en het wenkbrauwpotlood toch maar opberg tot ze drie keer zo oud is als nu…

1 like

Ah nee joh, is toch leuk als ze daar thuis lekker mee kan kliederen. Daarna lekker douchen en ze is weer schoon.

Ik zou dit echt zelf voor m’n kind kopen voor een 5e verjaardag, vond zo’n make-up doos vroeger echt ge-wel-dig. Plus zou liever hebben dat mn kind met dr eigen prut make-up speelt dan met mijn dure dingen. :joy:

9 likes

Ik word altijd wel blij/hebben van de nieuwe collecties die je nu dan ziet. Meestal bestel ik dan wel wat, maar probeer het nu nog uit te stellen.

Mijn kind komt soms naast me staan om ook “cup” op te doen. Lekker highlighter over haar hele gezicht :laughing:

1 like

Heerlijk! Mijn jongste zoon wil ook gepoederd worden in de ochtend. :joy:

4 likes

Haha ja mijn nichtje van 3 wil ook “gitte” op dr ogen en loopt dan de hele dag als een koningin rond. Echt zo leuk

3 likes

Als je een jaar met betaald verlof zou kunnen na de geboorte van je kind, zou je dat doen? (Of in de verleden tijd; als het mogelijk was geweest; had je het dan gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als je twee jaar met verlof zou kunnen na de geboorte van je kind, zou je dat doen? (Of in de verleden tijd; als het mogelijk was geweest; had je het dan gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

In Oostenrijk is het dus normaal om na de geboorte van je kind een jaar met betaald verlof te gaan.

Twee jaar is ook mogelijk, maar dan krijg je wel veel minder geld.

Toen ik hier mijn eerste kind kreeg, kon ik me na drie maanden nog helemaal niet voorstellen om mijn kind naar de opvang te moeten brengen, terwijl ik het idee heb dat het in Nederland eigenlijk heel normaal is.

Als ik betaald zou krijgen zou ik het doen, ook al zou het wel de nodige consequenties hebben voor mijn carriere. Juist met die gedachte zou ik het doen.

Ik zou wel gek worden van een volledig jaar zorgen voor mijn kind. Dan zou ik misschien toch op den duur opvang regelen (kinderdagverblijf of opa’s/oma’s)

3 likes

Ik zou wel minder uren/dagen willen werken maar niet een heel jaar thuis zijn met kind.

18 likes

Nee precies, maar als ik een optie heb om een jaar thuis te zijn en ik kan af en toe mijn kind naar de opvang/opa/oma brengen, dan lijkt me dat wel een lekker leventje eigenlijk :joy:

Ik kan zelf bij mijn werk niet 1 of 2 dagen per week werken, maar ik zou dan in dat ene jaar bijvoorbeeld een leuke naaihobby gaan oppakken of iets.

1 like

Jaaaa dat klinkt ook wel lekker!

2 likes

Ik vond het dus echt een prachtig jaar om zo met kind thuis te zijn en had die tijd vor mijn gevoel ook echt nodig om Ăźberhaupt te wennen aan het moederschap. Vond het ook heel moeilijk toen ik weer moest beginnen met werken. :sweat_smile:

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit echt een carrière mens ben geweest.

9 likes

Ik stem nee, maar… Áls het de norm is zou ik het waarschijnlijk wel gedaan hebben.
Zelf ga i lk na “gewoon” 4mnd (verlof + vakantie) aan het werk, maar dan wel nog een best lange periode 2 ipv 4 dagen en mijn man ook 3 ipv 5. Daardoor hebben we het hele eerste jaar geen opvang nodig en daarna zelfs eerst pas 1 dag, en dat vind ik heel lekker. Maar als ik in mn eentje een jaar lang thuis zou zijn en hij na idk, 4 weken weer fulltime aan het werk zou moeten, daar ben ik niet zo voor.
Maar ik weet niet wat de verlof regels voor mannen zijn daar?

2 likes

Ik vond mijn wereldje best klein tijdens verlof, was wel blij toen ik weer kon werkten en dan een paar dagen per week andere dingen mocht doen dan voor een baby zorgen. Een jaar was me echt te lang geweest.

18 likes

Dat zou mij zoveel ellende hebben bespaard. Mijn kind en ik kwamen allebei behoorlijk slecht uit de bevalling (zij kon sowieso niet naar een opvang), maar ik ben onder druk na 4 maanden toch maar weer begonnen met werken. Nog 4 maanden later helemaal stuk alsnog uitgevallen en uiteindelijk ruim 1.5 jaar (deels) ziek geweest. Arbeidsrelatie compleet verziekt ook omdat mijn werkgever me toen heeft geprobeerd weg te pesten.

Ik ben daar nog steeds wel een beetje over in de rouw. Had me zo fijn geleken om gewoon de focus op thuis te kunnen hebben gehad in die tijd.

11 likes

Niet in m’n eentje, maar zou het wel helemaal willen delen met m’n partner. Een jaar helemaal thuis en volledig zorgen lijkt me intens, vond het nu wel lekker om na 4,5 maand weer iets voor mezelf te doen maar was heel blij dat het maar 3 dagen waren, maar 2 lijkt me perfect. Maar volgens mij is dat in Zweden zo, dat je samen ruim een jaar krijgt ofzo.

Ik zie nu net dat ze daar ook grootouderverlof hebben

2 likes

Ik vind het verlof in Nederland zo kort. En het deels betaald verlof ook maar stom bedacht. Ik kan het mij bijvoorbeeld niet veroorloven om ouderschapsverlof op te nemen, en zal vast niet de enige zijn.

Een jaar is wel lang, maar 6 maanden verlof lijkt mij ideaal.

1 like