Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ja ik doe dit nu, ga in april pas werken. Heb plb, vakantie, paar dagen aan overuren erin geplakt. En een beetje onbetaald waardoor ik nu 6 maanden thuis ben. Vind het echt wel heerijk hoor. En ook fijn dat ik live kan borstvoeden en (nog) het gedoe met kolven nog niet heb. Ook icm gebroken nachten vind ik mn werk echt zwaar, dus blij dat het nog even niet hoeft.

4 likes

Ik had deze week voor het eerst een oppasmeisje. Een studente van begin 20 die aangaf veel meer adresjes te hebben. Was naar haar zeggen goed gegaan en mijn dochter vond haar lief.

Bracht ik mijn kind later naar bed, had ze haar luier achterstevoren aan en zat er poep op haar buikje. Ik verwacht geen pedagogisch onderlegde oppas oid, maar voor €13 p/u had ik toch wel verwacht dat luiers verschonen geen probleem zou zijn :joy:

4 likes

Hoe komt dat daar ook terecht? Hoop niet dat ze van achter naar voren heeft geveegd. :sweat_smile:

1 like

Stel, je gaat trouwen en hebt 2 kinderen van 5jr en 2jr. De dag begint rond 14u met een ceremonie, daarna borrel, diner, feest. Een medewerker van het KDV komt hen halverwege de dag ophalen en legt hen op bed. Als diner is er een buffet voorzien maar geen apart kindermenu. Wanneer zou je de kinderen laten ophalen?

• Na de borrel, voor het diner (rond 17u30). De babysit geeft ze thuis eten.
  • Na het diner (rond 20u)
  • Na de openingsdans (rond 21u30)

0 stemmers

1 like

Ik vind dit een gek verhaal, een medewerker van een kdv? Die komt toch niet een kind bij een bruiloft ophalen? Een kdv is gewoon dicht vanaf 18:30 hoor.

5 likes

Deze leidster is een kennis van ons die toevallig ook op het kdv werkt. Ze wilde dit graag doen voor ons en de kinderen zijn allebei gek op haar, dus helemaal top :relaxed:

13 likes

Huwelijk van de eigen ouders? Zo lang mogelijk erbij blijven natuurlijk!

Mijn dochter van 5 was laatst (als enige kind) op het huwelijk van naaste familie en dit gaat ze haar leven lang onthouden, haha, ze is er tot 21u bij geweest en vond het gewéldig. Wij hadden met de oppas afgesproken dat ze ergens na het diner opgehaald zou worden en dat we zouden bellen als het genoeg geweest was, vond dat zelf wel fijn zo.

8 likes

Eens, zeker het diner lijkt me fantastisch voor de 5 jarige! Lekker lang erbij zijn en buffet en dan rond 20u afgepeigerd naar bed en thuis slapen.

4 likes

Voor een kind lijkt het me heel leuk om bij een bruiloft te zijn, zeker als er ook nog nichtjes/neefjes/opa’s en oma’s enzo zijn. Een peuter en een kleuter redden het op adrenaline en taart toch zeker wel tot 10 uur, en ook leuk om ze op foto’s te hebben dat jullie dansen. Als het je eigen bruiloft is en je je niet druk wilt maken over je kinderen zou ik gewoon kijken naar wat je zelf wilt.

4 likes

Je kent je eigen kinderen het best denk ik! Misschien kan de oppas naar locatie komen en mee eten? Dan hoef je niet zelf te voeren en erwten uit oren te vissen, zijn ze wel bij de gezelligheid, en als het genoeg is geweest kunnen ze naar huis.

3 likes

Mijn kind zit nu in een aantrek/afstootfase. Hij zegt dat ik vind jou niet leuk of gaat iemand slaan. En de volgende dag wil hij graag bij diegene zijn. Herkennen jullie dit?

Ik zie ook geen triggers ofzo, het lijkt gewoon uit het niets te komen

1 like

Ja natuurlijk! Dit is oefenen met hechting, niks geks

3 likes

Wat vinden jullie een normaal bedrag voor een cadeautje voor een kinderfeestje van een kleuter die 5 jaar wordt? Of wat geven jullie eraan uit?

• €2,50
  • €5,00
  • €7,50
  • €10,00
  • €12,50
  • meer

0 stemmers

Mijn zoon heeft binnenkort z’n eerste kinderfeestje (:pleading_face:) en vroeg het me daarom af. Ik heb nu zelf iets gekocht voor €10,-.

1 like

Ligt eraan wat dat kindje wilt hebben. Maar niet meer dan 20

3 likes

Ik heb 10 euro gestemd omdat ik dat meestal doe. Aan haar bestie geef ik meestal iets meer uit, maar max 15-20.

6 likes

Tussen de 10 en de 15 euro, ook afhankelijk hoe goed ze met het kind omgaan.

Als ik een lijstje maak voor de verjaardag van mijn kinderen zorg ik voor voldoende <10 euro opties.

4 likes

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste kinderfeestje en hebben voor €12.50 iets gekocht uiteindelijk.
Wilde tussen de €10-15 uitgeven dus prima.

1 like

Hoe oud was jullie kindje dat je de box weg hebt gehaald?

• 0-6 maanden
  • 6-12 maanden
  • 12-18 maanden
  • 18-24 maanden
  • Na 24 maanden
  • Anders, licht toe

0 stemmers

2 likes

Nooit een box gehad!

14 likes

Dat is ook een optie :rofl:
Had ik niet aan gedacht