Eigenlijk bij 4 kinderen meer een veredelde opslag geweest… nooit echt er in geslapen/gespeeld oid. Vonden ze nooit leuk ![]()
Wij hadden 'm echt nodig om haar veilig en rustig in te leggen/zetten als we dan zelf boodschappen of de kinderwagen naar boven brachten (bovenwoning). Anders had hij wat mij betreft al wel wat eerder weggekund. Nu rond 8 maanden denk ik?
Haha ja dit. Wij gaan hem vandaag weghalen denk ik (7 maanden). Ze heeft er alleen af en toe in het begin in gelegen.
Baby wilde er ab-so-luut niet in en wij hebben altijd gezegd dat de box direct weg zou gaan als het een speelgoedopslag werd. Dus denk dat hij bij 3 maanden al weg was ![]()
Nu ligt hij lekker op een boxkleed op de grond te spelen. Vind ik eigenlijk ook veel gezelliger.
En bij de 2e geen box!
Anders! Hier bijna 1 jaar en we gebruiken het nog amper. Maar we hebben een hondje en als ik even iets uit de auto moet halen, naar de wc moet etc., dan gaat hij er nog steeds wel eens in. Hond en hij gaan erg goed samen (al zit zoontje nu wel echt in de grijp/lompe fase) maar veiligheid boven alles ![]()
Wow, wat gebruiken jullie hem weinig! Ik zou willen dat hij wegkon, want wij hebben een kleine woonkamer maar hij komt nu (13 maanden) juist meer en meer van pas. Mijn zoontje klimt sinds kort overal op dus ik kan hem geen seconde alleen laten (als in hij verschuift de poef en klimt erop en dan op de vensterbank, en op stoelen en via de triptrap en de tafel). Uit de box kan hij nog niet, dus die gebruik ik als safe space de deurbel gaat, ik naar de wc moet, de was moet ophangen etc. En nee hij vind het niet heel leuk. Alternatief is kinderstoel met tuigje en snacks.
Oh @Airy-fairy was niet op jou specifiek bedoeld
Ik heb nooit een box gehad en ook nooit gemist. Maar die van mij klimt ook niet zomaar op tafel oid. Dus als ik boodschappen moest tillen of dingen uit de berging ging halen, liet ik kind gewoon in de woonkamer chillen.
Wij hebben bij de eerste nooit een box gehad en echt nooit gemist. Bij de tweede hebben we hem na 1 week gekocht omdat we geen geschikte plek hadden om de baby even weg te leggen icm de oudste.
De tweede is een terrorbaby die echt nergens naar luistert (de eerste was een engel, we hebben bijvoorbeeld nooit traphekjes gehad want na 1 keer zeggen dat ze er niet mocht komen dan deed ze het nooit weer) en alles kapot maakt. Dus de baby zit regelmatig even in de babygevangenis zodat het huis (en zijzelf) heel blijft als ik even rustig wil zitten. Dus ik denk dat de box nu blijft staan tot ze een jaar of 6 is.
Hahaha hier idd ook, met de eerste nooit problemen, geen traphekjes geen deurslotjes op keukenkastjes of iets. Ze bleef gewoon overal rustig zitten/spelen. Nou de tweede is Houdini. Met 10 maanden sprintte ze naar de trap en klom hem zo op.
Het grappige is ook dat de oudste dat nu ook allemaal gaat zien. Paar weken geleden is de jongste op het keukentje geklommen (ik heb staan kijken wat ze van plan was) je zag de oudste er naar kijken. Oh mama ik ga ook op het keukentje klimmen!!
Ik heb hem ook nog heel lang gebruikt om even rustig te kunnen douchen enzo. Veel plezier van gehad hoor, fijn om zo’n veilige plek te hebben.
Bij ons is het een opbergplaats van speelgoed geworden en mijn katten chillen er heerlijk in dusja dan voelt het toch minder als weggegooid geld. En hij staat niet echt in de weg dus denk dat ie nog wel even blijft staan, puur uit luiheid. ![]()
Ik gebruik de box ook nog steeds regelmatig, ons kind is 15 maanden. Hij kan zelf ook heel goed een tijdje zoet spelen! En inderdaad als ik naar de wc moet. Hoewel laatste weken gaat hij wel telkens optrekken en staan dus denk dat we hem over 1-2 maanden weg gaan doen. Vind het een sta in de weg maar op zijn tijd handig. In de kraamtijd sliep hij er in.
Haha dan zet ik kind in de (lege) badkuip met wat badspeeltjes of een berg sokken ofzo
Geen box aangeschaft! Wel een babynestje (ofja hoes voor om het voedingskussen), groot en zacht grondkleed, draagdoek/zak en wippertje. Ohja en de Stokke baby-inzet, om ook handen vrij te hebben met koken.
Bij de oudste ook nooit een box gehad en bij de baby pas na een half jaar in gebruik genomen haha (daarvoor op speelkleed/onder babygym), idd om even de handen vrij te hebben en om me geen zorgen te maken of hij per ongeluk (klein) speelgoed van de oudste in zn mond stopt! Hij is nu 8 maanden maar ik vind het nog wel handig, alhoewel… hij vindt het zelf niet altijd leuk ![]()
Hier ook zo. Bij kind 1 en 2 is hij gewoon blijven staan. Ze hebben er beiden heel veel in geslapen, gespeeld, etc. Vooral om zelf even rustig wat te kunnen doen. Na kind 2 even weggeweest (ze was toen 1,5 ofzo) maar inmiddels staat hij weer voor kind 3. Die is nu 3 maanden en ze heeft er echt elke dag in gelegen. Ook fijn om haar even uit de iets te hardhandige (maar o zo goedbedoelde) handen van haar zussen te houden ![]()
Voor de mensen die tot een bepaalde tijd hun kind geen tv laten kijken. Kijk je zelf wel tv waar het kind bij is?
- Ja, zelf wel, maar geen kindertv
- Nee, helemaal niet
- Anders, namelijk…
- N.v.t, mijn kind kijkt zelf ook
0 stemmers
Behalve toen ze nog een newborn was en bij ons sliep (en dus niet mee keek), kijken wij bewust geen tv waar zij bij is. Alleen nu met de OS willen we wel graag dingen volgen eigenlijk en is een telefoonscherm gewoon te klein. We hebben dus kort de tv aan als NL moet maar eigenlijk voelt het niet helemaal lekker omdat we eigenlijk geen tv willen tot (minimaal) 2 jaar.
Wij hebben best vaak de tv aanstaan voor onszelf (nieuws, sport, praatprogramma’s, geen actiefilms oid), kind had er pas na ruim 2 jaar enige aandacht voor. En dat was dan nog steeds heel beperkt, af en toe een dier benoemen dat in de reclame voorbij kwam oid, pas nog later ging hij er echt naar zitten kijken (en sindsdien kijken we ook wel eens iets samen, vaak in het weekend 1 ‘familiefilm’).
Nee dan is het helemaal drama.
“Ik wil andere filmpje kijken! Ikke niet deze kijkennn!!” En… hij weet ook gewoon de uit-knop te vinden dus die zet hij dan ook gewoon in ![]()