Met mate, ik vind eigenlijk dat hij ook moet leren dat de tv niet alleen voor hem is.
Mijn kind is al groter en vindt het fantastisch om met de Switch op tv te gamen maar daar spreken we ook gewoon een tijd over af, ik heb geen zin om drie uur naar dat getjoedel te luisteren en wat jij zegt de tv is ook gewoon soms niet voor hem
Heel soms in het weekend willen we wel eens een programma terug kijken op Videoland oid waar kind (bijna 1,5 jaar) bij is, maar die geeft er nog geen aandacht aan.
Tijdens de flesjes kijk ik zelf wel tv. En youtube voor de kinderliedjes. Ik zing zelf namelijk zo ontzettend vals, dat ik dat zielig vind voor haar.
Heb jij zo’n karretje wel eens gebruikt?
Ik vraag me namelijk altijd af hoe en in welke situatie en heb het nog niet zien gebeuren haha
Als je (onverwachts?) boodschappen moet doen maar je hebt een vaste autostoel, geen kinderwagen bij je en je kind is nog te klein voor het gewone kinderzitje in een winkelwagen?
Standaard als ik met de baby boodschappen ging doen? Hier hebben ze ze helaas niet meer. Waren trouwens wel iets platter dan die. Meer zoals een wipper qua houding
Maar dan moet je je baby uit de maxicosi halen, door de kou naar de winkel lopen, daar in leggen, en dan daarna weer eruit.
Het lijkt me zo’n gedoe haha. Ik zet altijd die maxicosi in/op die kar ![]()
Hier een dorp, en 3 stuks in de appie
Ik heb deze nog nooit gezien bij ons, hier hebben ze alleen karren met zo’n plateau waar je maxi Cosi op kan.
Maar met de maxicosi in de kar kun je nog ongeveer 1 pakje boter kwijt, als je weekboodschappen doet is dat kansloos.
Maxicosi erop blijft bij mij niet staan en erin kan ik geen boodschappen kwijt dus ik vond ze altijd ideaal. Niet met een newborn maar een kind van 4-8 maanden ongeveer.
Als je het kinderzitje open klapt paste onze maxi cosi precies in de ‘gap’ daartussen bovenop en stond dan ook echt stevig. En dan had je de kar nog vrij. Plateau niet nodig.
Bij de eerste denk een half jaar de box gehad, ze wilde er bijna nooit in en werd een opslag. Dus weggehaald en bij de tweede niet eens meer tevoorschijn gehaald. Ook niet gemist.
Wow dit heb ik nog nooit in m’n hele leven gezien, ik moest het googelen. Die met zo’n vaste stoel zie ik een heel enkele keer bij de grote AH, maar als je daar naar op zoek moet met een baby bij je wens ik je veel succes ![]()
Ik las hier laatst veel over wakkertijden. Ik merk dat mijn baby (bijna 9 maanden) als hij in de ochtend wakker wordt, vaak na een uurtje of misschien 2 weer wil slapen. Overdag zitten er 2 à 3 uurtjes tussen maar als hij in de avond moet slapen zit er ineens 4 of 5 uur tussen?! Herkennen jullie dit ook, of zal dit slaapregressie zijn?
Bedoel je het stukje tot bedtijd 's svonds? Klinkt wel als het 2-3-4 ritme en dat is op zich prima!
Ja dat bedoel ik idd. Ah oké, dat kende ik nog niet! Dankjewel
Ga er even over lezen haha
Niet dat je dat per se moet volgen hoor, maar het is op zich niet raar om zo’n langer stuk naar bedtijd te hebben. Onze baby is 7 maanden en heeft niet zoveel zin meer in het dutje laat in de middag dus als ze na half 3 wakker is 's middags proberen we haar daarna de nacht in te laten gaan. De ene keer lukt het dutje nog wel en de andere keer niet.
Wat gek dat ze overal weer wat anders hebben. Hier in de regio zie je alleen die karren met een plateau erop.
Waar letten jullie op bij het kiezen van een kinderdagverblijf? Als je de luxe hebt om te kiezen natuurlijk…
Ik heb keuze uit twee die best wel op elkaar lijken qua hoeveel begeleiding er is, hoe groot de groepen zijn etc. Ik denk dat het grootste verschil is dat bij A meer activiteiten worden georganiseerd zoals kookklas of samen naar het bos, waar bij B er wat meer speeltoestellen in de ruimte staan en ze ook een klein aansluitend buiten speeltuintje hebben. Bij A is er een eigen kok voor alle hapjes en zijn luiers inclusief waar bij B er catering is (geleverd dus) en luiers meegegeven moeten worden (dit is in het buitenland, geen idee of dit normale praktijken zijn in NL of BE).