Op de dagen dat mijn kind naar de opvang gaat werk in tot 17:00. Het scheelt dat ik werk op de opvang waar hij zit dus zijn we vaak rond 17:20 thuis. Hij eet warm op de opvang dus op dinsdag eet hij 2 boterhammen, dan douche ik met hem en gaat hij naar bed. Wij eten daarna. Op donderdag eten we met zijn drieën soep met brood. Hij is ook echt afgedraaid en heel eerlijk… ik heb het zelf ook nodig dat hij om 19:00 in bed ligt .
Op bso en opvangdagen zorgen we dat er idd al eten klaar is.
Een van ons begint heel vroeg met werken zodat diegene ook de kinderen op tijd kan ophalen.
Wij hebben 2 dagen overlap waarop we allebei werken.
1 daarvan werkt mijn man thuis, dus kan hij op tijd ons kind ophalen, koken en op bed leggen.
De andere dag is hij 17.45 uur uiterlijk thuis en hebben mijn ouders ons kind bij ons thuis gebracht (dat is uiteraard erg luxe). Dan hebben we altijd al eten klaar staan wat we gemealprept hebben. Dus kan hij meteen eten en hem naar bed brengen.
Ik ben die 2 avonden ook echt pas om 19.00 uur thuis uit m’n werk. Ons kind ligt dan om 19.00 uur in bed en kan ik precies nog even een knuffel geven.
Ben benieuwd hoe het straks met de baby erbij zal gaan, maar dan neemt hij aan het begin ook ouderschapsverlof op. We gaan het zien!
Mijn kind is 1,5 en ik ben op één dag na altijd vroeg thuis. Ik kook dan alvast en dan is het klaar als ik ‘m van de opvang haal (2 min lopen) of als mijn vriend thuis komt met hem. Dan eten we half 6 en rond 7u gaat hij naar bed.
Ben ik laat thuis, hebben we de avond ervoor al een pasta sausje oid klaargemaakt of eten we iets makkelijks. Ik kook ook wel vaak een lasagne oid waar we dan 2x van kunnen eten.
We werken beide tot 17.00 en 17.30 en we eten vaak tussen 17.45 en 18.30. Ik woon vlakbij m’n werk, dus ben zo thuis. Na het eten vertrekken we vaak gelijk naar boven en dan liggen ze er rond 19.00 wel in. Het verschilt per dag of er opa’s/oma’s zijn of dat we ze nog van de opvang moeten halen. Maar doordeweeks zijn het wel makkelijke gerechten en niet lang tafelen.
We zijn vrijwel altijd allebei wel voor of rond 17.30 thuis. Echt luxe hoor! Werken allebei op 14 minuten fietsen en kunnen flexibel onze tijd indelen. De een begint met koken, de ander haalt kind (ook op een paar minuten lopen). Rond 18 eten we. Even spelen, als het nodig is douchen en tussen 19 en 19.30 naar boven. Maandag en dinsdag zijn de meest chaotische dagen, dan eten we iets heel makkelijks of uit de vriezer. Woensdag werk ik thuis en donderdag/vrijdag is een van ons vrij dus dan is het helemaal makkelijk.
Op de dagen dat ik een dagdienst heb begin ik om 7.30 en ben ik om 16.00 klaar. Dus dan red je het prima. Partner heeft flexibele werktijden en werkt vaak thuis.
Dus meestal kom ik ergens rond 17.00 met kinderen thuis en soms staat hij al dan te koken.
Bij ons verschilt bedtijd heel erg. Ene keer ligt hij om 19:00 en de andere keer 20/21. Het boeit me niet zoveel haha. Leg hem gewoon in bed als hij moe is en het mij uitkomt
Ik zorg er voor dat er meestal al eten klaar is, wat alleen opgewarmd hoeft te worden. Of iets heel simpels.
Ik werk tot 17.00, dus zijn rond 17.30/17.45 thuis.
Rond 19.00 ligt ze er in en om 6.45 gaat de wekker.
vaak eten we rond 18:15 en dan gaan we meteen na het eten om 18:45 naar boven. hij slaapt dan tot een uur of 6, dan komt ie nog even bij ons in bed knuffelen tot we uit bed gaan
Heeft je kind een redelijk vast moment wanneer het wakker wordt? Ook als ie veel eerder of later in bed lag?
- Ja
- Meestal wel
- Soms
- Nee
0 stemmers
Hoe laat is je kind meestal wakker? Op een dag dat het niet gewekt hoeft te worden.
- Voor 6:00
- Tussen 6:00 en 7:00
- Tussen 7:00 en 8:00
- Tussen 8:00 en 9:00
- Tussen 9:00 en 10:00
- Na 10:00
0 stemmers
Gebruik jij je kind als wekker, of zet je zelf een wekker?
- Ik zet altijd zelf een wekker
- Ik gebruik mijn kinderen altijd als wekker
- Op werkdagen zet ik een wekker, vrije dagen niet
- Ik heb geen wekker of kindwekker nodig, wordt zelf altijd wakker
- Anders…
0 stemmers
Als ik echt op tijd mijn bed uit moet, zet ik een wekker want dat zijn op de een of andere manier de enige paar momenten van het jaar dat mijn kind niet om of voor 6 uur wakker is.
Mijn kind was echt vanaf baby al een uitslaper, dat je om half tien voor de zoveelste keer ging kijken of er nog geademd werd
Ja mijne ook, komt ook wel door onze flexibele opvang en het werk van mijn vriend waardoor ze niet vaak vroeg hoefde op te staan. Maar we hebben haar zo min mogelijk wakker gemaakt in de morgen. Vanochtend kwam ze om 9:30 onze kamer op. Toen nog samen een film gekeken. Echt heerlijk
Ik ben benieuwd hoelaat de uitslapers naar bed gaan in de avond. Mijn kind slaapt max 11 uur per nacht maar meestal korter. Half 7 is voor haar echt uitslapen.
Mijn kind sliep als baby door na vier weken en maakte als dreumes nachten van 14 uur ofzo, echt een slaapkop
Toen school begon werd het qua uren minder want rond 19 uur op bed en dan om 7.30 weer op maar op vrije dagen was het weer uitslapen
Inmiddels 16 en dan begint de dag zeg maar nu
Meestal slaapt hij tussen 19.30 en 20.00 uur en slaapt dan tot 8.00 uur of langer. Wel is hij soms al eerder wakker, zit dan even rechtop in bed, maar gaat dan weer liggen en slaapt weer verder
Mijn kind gaat rond 21:00 uur naar bed en is dan rond 08:30 à 09:00 wakker. Dus ze gaat ook wel later naar bed.
Mijn oudste dochter is altijd al een uitslapen geweest. Ze gaat om 19:30 uur naar bed en slaapt dan tot een uur of 8, maar in de winter is dit vaak wel 9. Dat kan straks niet meer als ze over een paar maanden naar school moet.
Mijn baby is echter nu in de fase (ik hoop dat het een fase is:cry:) dat ze tussen 5 en 6 uur ‘s’ ochtends wakker is . Kan me dit van mijn oudste niet zo herinneren dus hoop niet dat dit betekent dat ze dit blijft doen.
Passen jullie (schoon)ouders een vaste dag, of meerderen, op jullie kind(eren)
- 1 dag
- 2 dagen
- 3 dagen
- 4 dagen
- 5 dagen (of meer)
- Nee, willen niet oppassen
- Nee, kunnen niet oppassen
0 stemmers