Nog niet, maar mijn ouders gaan na mijn verlof 1 dag in de week oppassen
Jaa lekker is dat he! Ik blijf vaak ook nog even liggen met mn kind, hij lekker op zn ipad en vind die helemaal prima. Hij zegt nu ook als die wakker is, āikke even ipad op bed? Dan beneden toe.ā Haha
Ze hebben 't afgelopen half jaar 1 hele dag, 1 middag en om de week nog een middag opgepast. Nu ivm ziekte alleen nog de middag. De hele dag was dan weer ivm ziekte aan mijn kant.
Mijn schoonmoeder past niet op.
Nee want wij wilden dat zelf niet
1 middag, sinds een jaar. Mijn moeder is naar ons in de buurt verhuisd en mijn zoon heeft een hele leuke band met haar.
Eerder altijd alles bso en kinderopvang. Eigenlijk ook omdat we opaās en omaās vooral grootouder wilden laten zijn en nergens toe verplichten en hen geen vaste oppas wilden laten zijn.
Schoonouders wonen ook iets te ver weg en zijn eigenlijk te oud. Vooral voor de hele verplichting van wekelijk en van in het donker autorijden en een kleine hummel te verzorgen.
Met mijn moeder is het nu in goed overleg en is prima zo.
Hier wel een vroege vogel. Maar die begint ook als vaders niet thuis is, zān dag in ons bed met de tv aan. En dan snooze ik nog even verder, want alles voor 7 uur (liever later) vind ik echt te vroeg.
Hier hetzelfde. Hoor daarnaast dat anderen er toch regelmatig gezeik mee hebben. Ouders die ziek zijn en niet kunnen of last minute op vakantie gaan. Dan liever de opvang.
Zowel mijn schoonouders als eigen ouders allebei een vaste dag per week. Merk ook dat ze daardoor een goeie band hebben met onze kinderen en vind dat voor beide erg waardevol.
Mijn vader kan het niet echt (meer), is 75+.
Andere opaās en omaās deden het wel, waren ook jonger (50), maar leven niet meer.
Wij wilden dit niet ivm andere ideeƫn wat betreft opvoeding, maar vooral ook verschil in normen en waarden (schoonouders). Mijn eigen ouders gaat door omstandigheden helaas niet meer, hebben ze wel gedaan.
Mijn schoonouders willen niet, zijn helemaal moeilijk met oppassen. Lieve opa en oma hoor maar vinden dingen snel te veel.
Niet zo erg want de schermpjes gaan daar vrij snel aan, vind ik echt niet nodig.
Mijn ouders wonen verder weg dus dat lukt niet
Mis wel eens een opa en oma die de kinderen een middag meenemen of spontaan laten logeren maar dat zit er bij beide kanten niet in.
Haha dat snap ik wel, met 5 kinderen Ik vind 2 al druk. En opaās en omaās zijn natuurlijk nog een stuk ouder.
Moeder en schoonmoeder doen om de week 1 dag. Zou het ze allebei gunnen om iedere week een dag te hebben maar ivm ziekte kunnen ze dat niet dus is dit de beste oplossing.
Mijn moeder paste uit nood 1 dag in de week op. Nu mijn dochter gestart is op school 1 middag. Tot er plek is op de bso, want ze wil eigenlijk geen vaste oppasdag.
Maaaarr ik kan in geval van nood wel altijd een beroep op haar doen en zodra de oppasdag stopt gaat ze mijn dochter wel regelmatig ophalen voor een leuke middagš„°
Mijn ouders werken beide nog fulltime, dus gaan sowieso (nog) niet vast oppassen. Met mijn moeder wel de afspraak gemaakt dat mocht mijn dochter niet naar de opvang kunnen ivm ziekte bijvoorbeeld, zij dan als het even kan zal oppassen. Zij is heel flexibel in haar werk en dat zijn mijn man en ik beide niet (onderwijs, dus altijd op locatie).
Mijn schoonmoeder wil heel graag een vaste dag oppassen, maar ik denk dat ze dat fysiek niet aan kan en het dan niet helemaal veilig isā¦
Schoonmoeder heeft altijd een dag in de week opgepast maar nu niet meer. Ik vond het niet zo fijn daar want vind haar gewoon niet alert genoeg. Bovendien is ze niet helemaal eerlijk tegen mij en zegt ze bijvoorbeeld dat mān dochter geen filmpjes kijkt terwijl zij hele YouTube reclames meepraat en peppa pig afleveringen navertelt.
Het was nu vooral logistiek niet meer haalbaar maar wel fijn dat het zo een hele tijd heeft gekund voor haar en voor de kinderen. Ze zijn wel gek op hun oma.
Vanaf dat mān oudste naar school gaat, gaat mān eigen moeder oppassen 1 middag. Vind dat ook wel best spannend maar dat is logistiek wel een uitkomst.
Toen mān jongste baby was maar te ziek (langdurig) voor de opvang, heeft mān vader alleen op hem gepast twee dagen per week. Oudste ging dan wel gewoon naar opvang. Dat was wel heel fijn. Zowel qua opvoeding/vertrouwen als qua logistiek.
Je bent wel gezegend als je familie hebt die voor je kinderen willen en kunnen zorgen. Ook al is het niet altijd de opvoeding van je voorkeur of het handigst qua route en reistijd, het is wel heel fijn en bijzonder als mensen dat voor jou/jullie willen doen. Zou het altijd proberen te faciliteren als het van beide kanten enigszins werkt.
Normaal gesproken 1 dag mijn ouders en 1 dag schoonouders.
Maar nu met de baby erbij logeert onze oudste in het weekend ook nog bij schoonouders.
Mijn moeder is nog jong en werkt gewoon nog en stiefvader heeft zijn eigen hobbies na jarenlang fulltime werken, dus snap dat hij nu eindelijk tijd voor zichzelf wil.
Schoonouders zijn wat ouder en inmiddels met pensioen, maar heel actief (fysiek) en vinden het alleen maar leuk dat hij nu vaker komt, dus win-win.
In wie heb jij meer vertrouwen qua oppassen/opvoeding
- Mijn eigen ouders
- Mijn schoonouders
- Geen van beide
0 stemmers
Ze hebben beide andere kijk op opvoeden dan wij zelf hebben maar laten dat ook een beetje los. Soms zeggen we er wel wat van als het echt tegen ons gevoel ingaat. Maar bij veel dingen denk ik ook achja zijn ze opa en oma voor.
Ik vertrouw ze allebei mijn kind blind toe maar weet wel dat dingen anders gaan dan thuis en vind dat dus prima.
Eigenlijk allebei wel. De vader van mn ex past ook veel op/ heeft veel opgepast als mn ex het niet kon ivm privƩ omstandigheden. Vertrouw hem blind en mn kind is gek op zn opa!