Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Allebei eigenlijk. Ouders zijn anders dan schoonouders. Maar ze hebben allemaal leuke kwaliteiten. De een is niet beter dan de ander.

Jaa dit! Mijn ouders (moeder en stiefvader) kregen laatst een preek van mn stiefbroer omdat ze kleinkind twee pakjes taksi had gegeven “weet je wel niet hoeveel suiker daar inzit blabla”. Dan denk ik joh laat die mensen lekker. Bij jullie thuis drinkt ze wel weer water

5 likes

Allebei wel. Ze hebben hun eigen kinderen prima opgevoed en zijn heel gek op hun kleinkinderen. Dus af en toe zullen ze vast dingen doen die wij niet doen of willen maar ik ben ook superblij dat ze graag oppassen. En zoals @JustinBieber ook zegt: daar zijn ze ook opa en oma voor.

1 like

Vooral mijn moeder en schoonmoeder.
Mijn schoonvader zou ik zo niet alleen laten oppassen op mijn jongste want hij heeft een notenallergie en daar is mijn schoonvader niet mee bezig. Zie dat zo misgaan.

Wie heb je gekozen als voogd voor je kind(eren)?

• Mijn ouder(s)
  • Mijn schoonouder(s)
  • Mijn sibling
  • Sibling van mijn partner
  • Een ander familielid (tante/oom/nicht/neef etc.)
  • Een vriend(in)
  • Ik heb (nog) geen voogd aangewezen
  • Anders

0 stemmers

2 likes

M’n moeder laat m’n kinderen nooooit (uit)praten dat vind ik ZO irritant. Gesprekken gaan zo:
Oma: hoe was de vakantie wat vond je het leukst op de camping?
Kind: 
 (ik zie aan haar dat ze aan het verwerken is)
Oma: het zwembad???
Kind: 
 (weer verwerken, er was geen zwembad. Dit was een grapje van oma)
Oma: of de dieren?
Kind:
Oma: of in een tent slapen met papa en mama?
Kind:
Oma: of vond je alles leuk???

En dan wordt er al weer een nieuwe vraag gesteld. Of ze vraagt aan mij of ze geen zin heeft om over de vakantie te praten bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe dat bij andere kinderen is maar bij die van mij moet je gewoon na een vraag in je hoofd even tot 10 tellen. Ze zijn niet zo snel.

9 likes

Nee, wij wilden liever een kdv dan structurele oppas door opa en oma.

3 likes

Mijn moeder en het zusje van mn ex.

Hahah nee 5 kinderen zal ik ze niet snel aandoen, zou het voor de kinderen wel leuk vinden als ze met 1 of 2 tegelijk daar wat vaker heen mogen. Ze doen het ook niet bij andere kleinkinderen dit uit een kleiner gezin komen, het is wat het is!

1 like

Oh dit is zo herkenbaar en er iets van zeggen hielp helemaal niks. En dan zeggen ‘Nou zeker met het verkeerde been uit bed gestapt’ echt hou op

3 likes

Evenveel. Mijn schoonouders passen elke week op en mijn schoonmoeder is heel lief en zorgzaam en luistert goed naar onze wensen. Mijn moeder past gemiddeld 1 a 2x per maand op, en mijn oudste is dol op haar. Ze is iets minder natuurlijk zorgzaam, maar is dol op de kleinkinderen en zal niet snel iets doen wat wij niet willen.

Ik ben alleen dus wilde dit wel goed geregeld hebben. Mijn broertje is keuze 1. Mocht hij er niet klaar voor zijn gaat ze naar mijn beste vriendin. Mijn ouders (en als zij er niet meer zijn, mijn broertje) zijn financieel voogd.

1 like

Ja dit precies. En omdat ze niet regelmatig oppassen vind ik dat helemaal prima want dan mag er gewoon net iets meer bij opa en oma dan thuis. Alleen als mijn moeder dingen zegt als ‘grote jongens huilen niet’ zorg ik wel dat mijn kind weet dat ik het daar niet mee eens ben

Als m’n schoonmoeder het fysiek kon zou ik m’n dochter er alsnog nog geen kwartier alleen achterlaten. Gelukkig denkt m’n man daar precies hetzelfde over.

4 likes

In beide oma’s veel vertrouwen, in de opa’s niet echt.

@Feline Nu ik jouw bericht zo lees, voel ik ook de druk om dit toch maar snel te gaan regelen.

3 likes

Mijn zwager en schoonzus zijn voogd (en wij ook van hun kinderen), ik heb dat een tijd terug digitaal vastgelegd en voelde toch wel fijn om geregeld te hebben.

Lijkt me heel vervelend als kinderen in zo’n situatie ook nog onderdeel van een discussie worden of niet duidelijk is waar ze terecht kunnen.

Mijn moeder is was onzekerder / voorzichtiger waardoor ik voor sommige dingen eerder m’n schoonmoeder vraag. Qua “stijl”/“regels” ligt dat wat verder uiteen, maar y is wat t is.

Mijn moeder en ik zitten wat meer op 1 lijn qua opvoeding, regels. Maar nu met een tweede kan ik het wel spannend vinden dat ze daar beide een dag heen gaan volgende week, juist omdat ze zo voorzichtig is ofzo. Maargoed, dat vraagt ook momenten dat ze kan zien dat t wel goed gaat, dus we gaat t ervaren. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oma’s zijn hier de lievelingsmensen voor m’n peuter. Bij beide hebben ze het ook enorm goed en doen vanalles om t die kinderen het naar hun zin te maken. Ben ook heel blij dat we die luxe hebben.

2 likes

Voorzichtig in welk opzicht? Want op zich klinkt dat toch wel veilig of niet

Mag jouw kind iets ‘geks’ met het haar? Dus blauw of vlechtjes met draad of een hanenkam

• Ja hoor
  • Nee liever niet
  • Alleen op speciale dagen als er bijvoorbeeld verkleed wordt

0 stemmers

1 like

Op gewone dagen zou ik best iets van haarkrijt in haar haar doen of een gekleurd vlechtje/strik nephaar, maar verf of dingen die langer moeten blijven zitten niet.

Ik doe vooral moeilijk over los haar, omdat ik dat vaak slordig vind worden bij kleine kinderen

6 likes

Het waren mijn ouders tot nu toe, ons zoontje is 4. We gaan het nu aanpassen naar mijn broer en schoonzus en zullen andersom ook voogd voor hun kind zijn.

1 like