Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

In de basis ben ik hetzelfde maar kom niet aan mijn kind dan ben ik echt de duivel soms

1 like

Zeker! Al tijdens mn zwangerschap, vond alles stom en voelde me nergens echt top in. Ik heb veel leggings gedragen en was daar ook zo klaar mee na mn bevalling.

Ik ben tijdje terug wel gaan winkelen en heb wat items gekocht die nu passen en waar ik me meteen fijn in voelde, Niet geheel andere stijl dan voor mn zwangerschap, maar wel voor nu fijne items ipv die net te losse zwangerschapsbroek of die net te strakke jeans van eerst.

Dat van die passende kleding had ik hier ook gelezen en dat is me echt bij gebleven en is nu ook wel echt mn ultieme postpartum tip om je als moeder weer wat fijner te voelen.

9 likes

Ja klopt!

1 like

Nee, ik ben wel nieuwsgierig, is het dan de moederrol waarmee je je identificeert waardoor de kleding niet meer bij je past, of je maat , of waardoor zou je stijl dan nu veranderd zijn?

Ik heb zelf vooral dat ik nog steeds niet in mijn oude spijkerbroeken pas waardoor ik me nog niet meer mezelf voel.

1 like

Ik ben best wel hetzelfde gebleven maar met kleren heb ik ook een issue. Al bedenk ik me nu dat ik sinds 2023 of zwanger ben of borstvoeding geef dus da’s ook gewoon niet handig als je leuke kleding wil dragen. :joy:

2 likes

Bij mij een combinatie van moederrol en ook m’n maat. Ik liep best vaak in crop tops met een blote buik, maar zoals ik dat niet naar m’n werk droeg zou ik dat ook niet naar het schoolplein dragen. Voel ik me toch “te oud” voor.

1 like

Hoe lang na de geboorte hadden jullie weer een date(night) samen?

• Binnen 2 weken
  • Tussen 2-6 weken
  • Tussen 6-12 weken
  • Tussen 3–6 maanden
  • Tussen 6–12 maanden
  • Na 1 jaar
  • Kind is ouder dan een jaar en nog steeds niet gehad :sweat_smile:

0 stemmers

1 like

Niet echt night, maar heb ons na een maand of vier overdag een duo hot stone massage cadeau gedaan omdat we allebei helemaal stuk waren van het urenlang wiegen van onze baby :joy: Wel dikke tip trouwens om te doen.
In de night bestaat het daten vooral nog uit zo vroeg mogelijk gaan slapen haha lig as we speak al lekker in bed om 20.00 uur, heerlijk :smiling_face_with_tear:

7 likes

Sinds mn zoontje een vaste bedtijd heeft doen we 1x per week datenight thuis. De een bedenkt iets (kleins) om te doen en de ander haalt een snack en het werkt perfect voor ons om wel even tijd voor elkaar te maken, dat ging toch niet zo vanzelf als ik dacht😅. En we hebben 2x een dag vrij genomen op de opvangdag van de baby en zijn lekker naar de sauna gegaan, dat is ook een aanrader! Heb nog beetje moeite met het bedtijdritueel aan iemand anders overlaten, dus een avond weg hebben we nog niet gedaan (nu bijna 7,5mnd)

4 likes

Ik had geen relatie maar toen mn baby ongeveer vier weken was had ik een feestje en mn ex ook en toen sliep de baby bij mn ouders voor het eerst

Toen mn kind 2 weken oud was, zijn mn man en ik samen een koffietje gaan drinken, uurtje weg geweest, maar was echt top.

En toen ze 10 weken was, zijn we echt heel de avond weg geweest en hadden we echte date night.

Wij gingen met 3,5 week uit eten, hadden m om 17:15 gedropt bij mn schoonouders en waren om 20:00 weer terug, geen seconde níet over hem gepraat en 60000 foto’s en filmpjes gekeken. Echt een top avond.

5 likes

Geen partner. Maar m’n baby ging met 5.5e week uit logeren zodat ik met een vriendin uit eten kon en daarna nog een drankje doen.

Ja ik ben uiteindelijk door mijn vriend de stad in gestuurd om een broek te kopen die ik wel pas. Dat hielp heel erg om me weer wat normaler te voelen.

1 like

Ik heb eerder dat ik me afzet tegen de stereotiepe moederrol dan dat ik dat mijn kledingstijl laat dicteren. Maar ik ben 29 (in hogeropgeleidenkringen dus een jonge moeder) en zit soms wel een beetje in war met hoe mensen me nu misschien anders zien. Alsof ik toch een ander soort rol vervul in de samenleving of verplicht nu mijn jeugd moet achterlaten of zo. Geen idee of dat hier iets mee te maken heeft. Het helpt in ieder geval niet dat ik kleding niet meer pas. Ik ben zo’n vijf kilo zwaarder dan voorheen, met twee cupmaten groter. Ik weet dat het onzin is om erover in te zitten maar ik vind dat niet leuk. Dus misschien is dat het gewoon. Dat mijn spiegelbeeld ineens niet meer matcht met wat ik in mijn hoofd heb. Kortom, allerlei theorieĂ«n maar ik heb geen idee.

3 likes

Ik zou sowieso alles dat je nu niet goed past of niet meer lekker zit even achterin leggen of ergens anders. En alleen in je kast hangen wat je draagt nu.

En ik heb zelf toen wat basics gekocht. Fijne spijkerbroek, pantalons en goede sportlegging en dan gewoon simpele shirts erbij. Nieuwe blazer oid?

7 likes

Ja dat heb ik weken geleden (al jankend) gedaan. Heb nu alleen dingen in de kast liggen die ook daadwerkelijk passen. Voelde echt als een soort rouwproces. Ben blijkbaar veel meer gehecht aan mijn kleding en hoe die me laat voelen dan ik dacht.

Ik moest er van de week aan denken dat het moederschap wel heel erg mijn prioriteiten heeft veranderd en dat ik daardoor ook wel meer voor mezelf op kom. Vond dat altijd lastig, vooral op werk. Ik zei snel ja, liet vaak over me heen lopen. Nu doe ik dat niet meer. Ik kan veel beter aangeven wat ik wil omdat dit ook invloed heeft op mij en mijn gezin/kind.

11 likes

Zou jij met 39+2 nog naar een zwemparadijs gaan met je 2 jarige (en partner)? :joy:

• ja why nut
  • nee gek

0 stemmers

1 like

Ja, mijn verhoudingen waren ook veranderd! Bredere heupen en meer gewicht rond m’n buik. En een schoenmaat groter sindsdien haha, wat een ramp. Bijna niks paste meer en door die andere verhoudingen voelde m’n lichaam ook echt anders en wat vreemd ofzo. En dat in een periode dat je leven sowieso al ingrijpend verandert is moeilijk. Het heeft even nodig gehad tot ik me weer lekker voelde in m’n lichaam. Ik denk dat dat vooral hormonaal was en ook emotioneel alles wat er gebeurd was verwerken, het gewicht is er iig deels aan gebleven en vind ik nu niet erg meer. Uiteindelijk heb ik wel weer een kledingstijl gevonden waar ik me comfortabel in voelde.

Inmiddels ben ik een stap verder en heeft het moederschap mijn kledingstijl juist positief beïnvloed :smile: Ik kocht zo vaak dingen voor mijn kind waarvan ik dacht “oooh dit zou ik ook wel willen” en daarna “ja, waarom ook eigenlijk niet” waardoor ik nu veel kleurrijker en comfortabeler door het leven ga en mijn creativiteit meer durf te uiten in mijn kledingstijl. Helemaal blij weer met m’n kledingkast nu. En de plaktattoo’s van mijn kind hebben me zelfs over de drempel geholpen om zelf eindelijk tatoeages te laten zetten hahaha.

Dus komt goed :relaxed: Heeft alleen echt even tijd nodig om weer terug in jezelf te landen en een new and improved versie te worden. In de tussentijd helpt het idd om wat leuke kleren te kopen die passen.

21 likes