Wat leuk om te lezen!
Ik ging met 39+3 nog zwangerschapszwemmen. Heerlijk even die bolle buik laten drijven en gewichtloos te zijn
Iemand nog een tip voor beter slapen
?
Ik ben nu 34 weken zwanger en slaap vrijwel niet door krampen in mijn kuitenen gewoon wakker liggen, neem al magnesium sinds begin zwangerschap, drink genoeg water, nog aan het werk maar wel met extra pauze, wandel in de avonden, heb een zwangerschapskussen rondom mij heen, benen omhoog in avond, heb een avondroutine met warm douchen etc. Volgens mij doe ik dus alles wat ik kan maar wellicht vergeet ik iets.
Is je ijzer gecontroleerd? Restless legs kan ook verergeren door een ijzertekort.
Magnesium spray op je kuiten! Ik slik ook een hoge dosering magnesium, maar als ik niet spray gaat slapen echt niet. Met spray is het bijna direct over, voroge zwamgerschap ook al. Je hebt het bij de drogist, ik heb die van rituals (want die ruikt zaaaalig en je doet er lang mee haha)
Nee want met 38 weken had ik gemerkt dat zwangerschapszwemmen te vermoeiend was, dus ben vanaf toen niet meer gegaan. Maar ik denk dat je heel anders zwanger bent als er al een kleine rond loopt, dus misschien dan wel.
Ik krijg al harde buiken als ik eraan denk. En ben niet eens zwanger haha
—
Waar heb jij een prettiger gevoel bij? Qua ritme, regelmaat, continuïteit, houden aan bepaalde afspraken etc.
- De kinderopvang
- Oma/opa als opvang
0 stemmers
Thanks voor jullie antwoorden! Ijzer is goed en wordt elke 4weken gecheckt dmv bloedtest. Magnesiumspray heb ik thuis staan, ga het meteen doen vanavond! Spray je het voor het slapen gaan?
Beiden evenveel maar op een andere manier. Opvang meer continuiteit bij bijv ziekte van leidsters dan wanneer oma ziek is en dus niet kan komen, ritme regelmaat en bepaalde afspraken evenveel. Maar oma komt hier bijv bij ons thuis oppassen dus dan hoeft de kleine niet eerder uit bed s ochtends maar kan hij blijven liggen tot hij wakker wordt. En hij slaapt thuis beter dan bij de opvang
Ja dat is hier ook inderdaad. Vind het ook fijn dat hij thuis kan slapen want na een opvangdag is hij echt moe. Alleen soms doet oma wel dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben qua voeding/snoep etc. En dat vind ik dan wel lastig om aan te kaarten ivm de band die je hebt. Ik vind het wel fijn dat het op de opvang gewoon allemaal gezond is, ze eten hetzelfde, ze gaan elke dag sowieso naar buiten etc.
Afwisseling lijkt me ideaal. De regelmaat en leren omgaan met andere kindjes bij de opvang, en de geborgenheid en rust bij opa en oma.
Maar ligt er ook aan wat je afspreekt met de grootouders. Die van mij houden zich ‘strikt’ aan de regels, maar ik hoor ook wel eens dat kinderen dan om 9u ‘s ochtends koekjes krijgen en tv kijken. Dan zou mijn voorkeur toch uitgaan naar de opvang.
Die van mij vindt de opvang heel leuk, maar slaapt dan 4 dagen op rij te weinig en dat vind ik wel echt heel zielig ![]()
Ja dat laatste ben ik ook helemaal mee eens. De opa’s en oma’s verwennen m’n kind een stuk meer (en dat vind ik vaak een vermoeiende discussie), maar daartegenover merk ik dat hij zoveel rustiger en opgeladen is als ik hem daar ophaal dan bij de opvang.
Hier ook een mix, vind ik ideaal. Maar ook geluk dat opa’s en oma’s bij ons thuis oppassen en dat ze geen dingen doen die we niet fijn vinden. En we hebben ook beide een flexibel beroep, dus als je de opa’s/oma’s op vakantie zijn of ziek zijn dan kunnen we dat ook wel regelen.
Hier doen we een mix. 4 dagen naar de opvang en op vrijdag is ze naar mijn tante of mijn moeder. Zij vechten onderling uit wiens beurt het is en of ze het weekend erbij nemen. Vandaag kwam mijn vader op bezoek en die zei tegen mijn dochter ja ik ben vanaf september fulltime babysitter als je wil. Gaan we samen op avontuur🥹
Ze zit super goed bij de opvang en krijg enorm veel van mijn onthaalmoeder (liefde, steun, raad). Heb de perfecte combo gevonden.
100% de opvang. De grootouders zijn echt heel lief en leuk en geweldig en dol op hun kleinkinderen, maar ik zou hen niet graag meerdere dagen per week op mijn kind(eren) laten passen. Omdat ze hen helemaal overvoeren met snoep, koek, ranja en alles wat wij incidenteel aanbieden (en zij dus standaard), maar vooral omdat ze er totaaaaaaaal niet tegen kunnen als de kinderen ontevreden zijn. Dus als een van de kinderen boos is omdat ze niet van het paarse bord kan eten tijdens de lunch, dan gaan ze echt enorm overcompenseren met “zal ik dan extra chocoladepasta op je brood doen?”, “zal ik je broodje in de vorm van een hartje snijden?”, “oh je wil nu ook nog de korstjes eraf knippen met een schaar? ja natuurlijk mag dat uwe koninklijke hoogheid”. Sinds er meerdere kleinkinderen zijn, hebben ze ook alles dubbel. Dus ze hebben nu voor ieder kleinkind een kinderfietsje en een step, zodat ze er geen ruzie komt over wie op het fietsje mag. Ik vind dat dus echt absurd, wat mij betreft leer je dan echt de verkeerde dingen aan. En over voeding kun je wellicht nog afspraken maken, maar dit soort opvoedingsdingetjes krijg je er echt niet meer uit
Oh ik voel de frustratie al door je post heen, hier zou ik me ook kapottt aan ergeren. Mijn schoonmoeder zou dit ook zo kunnen doen.
Mijn kind gaat nu alleen naar de opvang en daar zijn we gelukkig heel tevreden over. Ze slaapt (nu nog) overal en daar dus ook goed, dat helpt ook. Vanaf september komt er een opvangdag bij. Mijn moeder wil die dag misschien oppassen. Ergens heel fijn, ook financieel gezien, maar ik weet echt niet of ik dat zie zitten.
Mijn ouders zijn ook zo conflictvermijdend met mijn kinderen. Ik zei een tijdje terug over iets ‘maar dan zeg je toch gewoon nee’, haha. Ze hebben vier kinderen dus echt genoeg ervaring met nee zeggen.
En mijn schoonvader geeft totaal geen ruimte voor emoties en is op een verkeerde manier heel dwars, vind ik ook niet te doen voor langer dan een dag. Mijn schoonmoeder alleen zou prima zijn maar die is fysiek niet in staat om alles te doen.
Hier ook een mix: 1 dag worden ze uit school gehaald door opa en oma (en bij ons thuis oppassen, ideaaal) en 1 dag BSO. In schoolvakanties gaan ze dan vaak 2 dagen BSO.
Dit is wel pas sinds ze naar school gaan.
Daarvoor gewoon KDV.
Ik ben 32 weken en gebruik het idd in de avond voor het naar bed gaan, laat het even intrekken en haal het er dan wel vanaf omdat het super vettig is (althans, de spray die ik heb dan), maar je kan het ook laten zitten.
Ik vind een mix ook fijn! 1 dag past mn noeder op (verwennen tot op het bot, not the woman who raised me ![]()
) en drie dagen kinderopvang (leren delen, op je beurt wachten, etc)