Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Heh sorry maar ben ik de enige die het van de kraamzorg geleerd heeft kraanwater te pakken en op te warmen in de magnetron?
We hebben een flessenwarmer aangeschaft maar letterlijk 1x gebruikt :sweat_smile:

10 likes

Nee hoor hier ook. Wij hebben ook een waterontharder maar ik vind het water wel lekker dus nooit bedacht fles water te gaan gebruiken.
Flessenwarmer gebruiken we alleen onderweg

4 likes

Nee dit gaan wij ook doen op advies kraamzorg!

2 likes

Wij ook! Flessenwarmer alleen op reis/onderweg en soms als we er aan dachten ‘s nachts toen we nog maar één voeding nodig hadden.

2 likes

Geen flessenwarmer gehad (wist niet eens van het bestaan). Kraamzorg leerde ons gewoon gekookt in de waterkoker maken en dan half heet half koud water uit de kraan.

3 likes

Hier drinkt ze spa op kamertemperatuur. Nooit warme melk gedronken.

1 like

Hier ook de magnetron. Zoveel sneller dan een flessenwarmer. En hoe sneller die fles er in zit hoe beter haha.

Ik ben al ruim een jaar van de fles af maar ik weet nog exact hoe lang ik een fles van 180 ml moet opwarmen in de magnetron. Ik vond dat zo handig en binnen een minuut klaar, echt top.

4 likes

Heeft jullie kraamzorg nog iets gezegd van de waterontharder? Het schijnt zo te zijn dat het water na ontharden te zout is voor baby’s <1 jaar

2 likes

Slaap je nu ook de hele nacht door?

Sorry echt kinderachtig maar moest erom lachen hahaha

7 likes

Als je boven de aanbevolen hoeveelheid natrium voor een kind < 1jr uit wil komen moet je je kind 6L onthard water geven, dat is om andere redenen niet aan te raden.

11 likes

Nee niks van gezegd. Wist ik zelf ook niet trouwens maar hij is nu 13 maand inmiddels haha.

2 likes

Wat is leuk speelgoed om te vragen voor een jongetje dat bijna 2 wordt (in verschillende prijsklasses) voor zowel binnen als buiten?

Ben daarnaast ook een lijstje aan het maken voor ons dochtertje dat elk moment geboren kan worden. Maar het meeste kunnen we van haar broer gebruiken. Iemand hiervoor ook nog tips?

Even teruggekeken wat ik had gekregen/gekocht toen m’n zoon twee werd:

• Veloretti loopfiets (was ie nog te klein voor vond ik, eerder vanaf 2,5 maar mss fijn om alvast te hebben)
  • Duplo treinbaan, ook uitbreiding mogelijk. Word nog steeds mee gespeeld! Ook andere dingen van Duplo, zijn inmiddels over naar Lego (4 jaar), maar Duplo is echt tijdloos
  • Magnatiles, word ook nog steeds mee gespeeld
  • Zandbak voor buiten als je die nog niet hebt, zo’n speelgoed graafmachine is echt een hit
1 like

Wanneer is jullie dreumes overgegaan naar 1 dutje overdag?

Mijn zoontje is nu 13 maanden oud en ik merk sinds 2 weken dat hij ‘s morgens rond half 6/6 uur vaak al wakker is. Overdag slaapt hij nu nog 1 uur in de ochtend en 1,5 uur (of iets langer) in de middag. Duurt soms even totdat hij in slaap valt maar over het algemeen slaapt hij wel na 15 min.

Nu is dus de laatste tijd vaak wat huiligerig bij het wakker worden uit z’n dutjes. Thuis moet ik hem vaak wakker maken en soms slaapt hij zo vast dat het niet eens lukt. En dus dat
vroegere wakker worden in de ochtend ineens. Het rommelt een beetje voor m’n gevoel.
Vanochtend is naar de opvang geweest en daar heeft hij voor het eerst z’n dutje overgeslagen in de ochtend. Hij sliep daar al slechter de laatste 2 weken ook. Hij was wel moe maar ook nog heel vrolijk en blij toen ik hem ophaalde. Had ook gewoon prima gegeten en alles; dus eigenlijk geen verschil met ochtenddutje wél doen.

Benieuwd naar jullie ervaringen! Zal ook vast wel weer een kwestie van uitproberen zijn :laughing:

1 like

Ik vond een speendoekje met naam en gepersonaliseerde boekjes met namen van de 2 kinderen hele leuke cadeaus! Bijtspeelgoed en grootste deel badspeelgoed voor kleintjes had ik allemaal weg gedaan dus komt ook van pas, bestek met naam, letterbeker van rice voor beide kinderen, grapat vogeltol, ik vind elk kind eigen toilettas handig, leuke xxl hydrofiel, iets voor het kamertje

2 likes

Ik weet het niet meer op de dag af, maar wel ongeveer bij 1 jaar oud! In het begin moesten we onze dochter wel een beetje ‘op’ houden tot het dutje maar het wende al snel. Inderdaad proberen zou ik zeggen. Overigens is ze nu 2,5 en 9 van de 10 keer moeten we haar 's middags wakker maken en soms vindt ze dat niet zo leuk.:sweat_smile: Dus wellicht is dat niet zo verbonden aan de dutjes zelf!

3 likes

Loopfiets idd! Mijn dochter zat met 13 maanden al op de Trybike.
Microstep
Stoepkrijt
Zandbak met zandspeelgoed
Duplo
Voorleesboeken
Puzzels
Speeltent voor binnen
Houten ijsjes
Connetix
Watertafel
Verf

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen!+

mijn kind is ook 13 maanden maar die doet het heel anders haha. die heeft tot nu toe altijd maar korte dutjes gedaan overdag (meestal 2 x een half uur, 1,5u was echt een uitzondering). maar nu begint hij net weer wat langer te slapen overdag, nu gaat hij meestal 3 kwartier tot een uur slapen 's morgens en 's middags ook. Maar hij valt nog wel redelijk snel in slaap dus ik denk dat hij dan nog wel genoeg slaap heeft.
en hij is standaard rond 6u wakker, dat zijn we wel gewend.

3 likes

Ik heb zelf Aquaplay op de lijst gezet, ziet er heel leuk uit