Na mn eerstvolgende menstruatie (2x). Vond dat toen ook echt matig en lang duren.
Ja, wat vervelend zeg. Je wil toch gewoon door. Rot dat je dat twee keer hebt moeten meemaken.
@Scarlett wat naar, zeker na zo lang proberen. Dankjewel voor je reactie!
Ik ben een volle week echt mega boos op alles en iedereen geweest en ook onwijs verdrietig (ik was echt hormonaal)
Na een anderhalve week was het bloeden gestopt en nam het hormonale af. Na mijn eerste menstruatie was dat wel weer redelijk uitgevlakt. Pas na de tweede menstruatie voelde ik weer echt mezelf.
Ondanks dat ik bij de miskraam maar 4/5 weken zwanger was.
Ik ben nu zoān 36 weken zwanger en toen ik vanochtend in de spiegel keek zag ik dat mijn voortanden en boventanden zwarte strepen krijgen? Iemand hier bekend mee, ga sowieso morgen even tandarts/mondhygieniste bellen. De strepen zijn overigens niet kaarsrecht en wsl zien andere mensen het geen eens maar ik dus welš
Stel je moet jezelf voorstellen in een kindgerelateerde Whats-app groep (school, sport etc) zeg je dan:
- Ik ben de mama van ā¦
- Ik ben de moeder van ā¦
0 stemmers
Ik zie de āIk ben de mama vanā¦ā variant zo vaak. Laatst in de klassenapp van de jongste bijna bij iedereen. En zelf vind ik dat zo⦠kinderlijk klinken. Ik hoor er dan automatisch zoān vrouw met een kinderstemmetje bij.
Maar blijkbaar ben ik -in die Whatsapp groep in ieder geval- dus ver in de minderheid.
Op mijn tanden niet, maar wel op twee vingernagels een donkere (kaarsrechte) streep! Wel vervelend op je tanden, hopelijk trekt het na de bevalling snel weer weg.
Altijd moeder van.
Maar dat komt omdat als ik over mijn ouders praat ook altijd āmijn vader/moederā zeg. Krijg altijd error als ik volwassenen mama of papa hoor zeggen ![]()
Ik heb vriendinnen (30+) die naar hun eigen ouders refereren met papa en mama, vind het ook wel lief klinken. Maar ik noem mezelf wel de moeder van en mn ouders ook ā mijn moeder/vader
Altijd mama. Voor mij klinkt moeder door associaties meer afstandelijk. In BelgiĆ« is moeder/vader ook meer iets voor de oudere generatie heb ik het gevoel? Of bepaalde regioās misschien. Mama/papa heeft in mijn omgeving ook niet de kinderlijke associatie die het in Nederland blijkbaar heeft.
Moeder van en vervolgens sla ik al die moeders in mijn telefoon op als āmama vanā ![]()
Haha ik deed altijd de naam van het kind tussen haakjes erachter want ik onthou idd al die namen van die moeders toch niet
Ja achter haakjes erachter inderdaad of als achternaam, anders moet ik ze zo nog aanspreken met āmama vanā haha.
Haha ik zet ook de kindnaam erbij. Is ook makkelijker terugzoeken in je contacten. En soms weet ik niet eens de voornasm van zoān moeder.
Heb ruim een jaar lang elke week een moeder bij de zwemles gezien en een kort praatje mee gemaakt voordat ik haar naam wist ![]()
Klopt, ik denk dat dit ook een omgevingsdingetje is. Mijn man - de Belg - gaf laatst aan dat als ik zei āmoederā dat juist boers overkwam in hun omgeving. Alle andere moeders zeggen daar ook mama.
Dank je wel! Heb vrijdag afspraak, leuk naar tandarts eerste dag van mijn verlof haha. Ik wil ook echt niet zeuren want mijn zwangerschap is echt super goed te doen maar als ik wat heb is het zo raar wat ook bijna niemand anders heeft en de dokteren weten t ook soms niet
. Ik verlies bijv al melk sinds dat ik 18 weken zwanger ben en aantal weken geleden icm met lekker veel bloed, is gewoon irritant al die extra ziekenhuis afspraken enz dan als niemand t weet haha. Oke nu zeur ik alsnog ![]()
Als ik tegen kinderen praat, zeg ik vaak ājouw mamaā of āde mama vanā en ik noem mezelf tegen mān zoon vaak nog mama (dat mag zekerrrrr vaker gewoon āikā zijn). Tegen anderen zeg ik āde moeder vanā.
Een kind op de opvang roept altijd als er een moeder aan de deur staat het kind erbij. Dus bv pietje, je moeder. En het klinkt zo als⦠JE MOEDER Dat ik er altijd om moet lachen.
Ja dit is bij mij er ook ingeslopen en ik refereer nog echt te vaak naar mezelf als mama. Soms herhaal ik het dan nog even met ik haha, omdat ik me zo infantiel voel. Maar naar volwassenen noem ik mezelf moeder van.
@Feather ik vind dat zoooo bizar dat die kinderen dat allemaal onthouden, echt kinderen die ik ƩƩn keer in de week zie en dan mān zoontje halen omdat ze mij zien. Hoe dan.
Stel je doet morgenmiddag een kinderfeest. Je hebt een geweldig leuk programma bedacht voor in de natuurspeeltuin, maar het regent in de ochtend heel hard dus het is daar dan wel nattig. Maar de middag is wel droog.
Zou je het dan door laten gaan of zou je naar plan b, binnenspeeltuin gaan?
- Buiten, laarzen aan en niet piepen
- Binnen
0 stemmers
Oude kleren laten aandoen en gaan, ben heel benieuwd naar dat leuke programma.