Wat @Junebug85 ook aangeeft, vanwege de rug en dat het daarmee dus niet perse goed is voor de lichamelijke ontwikkeling.
Ik heb ook echt dagelijks strijd met mezelf hoor, want ik zie ook aan mijn dochter dat ze het wil (en ik wil eigenlijk ook stukje gaan geven), maar ik wil ook heel graag dat ze op haar eigen tempo alle stappen van de ontwikkeling doorloopt en niet iets overslaat omdat ik haar te snel in een zithouding gezet heb. Ik denk ook wel dat mijn dochter er sterk genoeg voor is om in de babyset te zitten, dus dat maakt ook dat ik een interne strijd voel, haha.
Wil nu overigens niet suggereren dat er altijd stappen overgeslagen worden als je nu al gebruik maakt voor de babyset, maar ik heb op werk ook wel gezien dat kinderen niet meer goed zelf leren hoe ze in of uit de zithouding moeten komen omdat ze altijd zo neergezet zijn. En het zal ook echt wel loslopen als je het een paar minuten per keer doet om te eten, alleen ben ik door werk ook zo gedrild het niet te doen dat ik het lastig vind om het los te laten.