Als iedereen laarzen en een droge broek of regenbroek bij heeft lekker naar buiten.
Haaha nou hebben een speurtocht met tussendoor spelletjes en een quiz, blik gooien etc. En dan op het einde ligt er een dino nest en dan moeten ze de eieren kapot hameren en daar zitten aanwijzingen in naar een piƱata (de grootste wens van mijn kind)
En daarna gewoon lekker spelen en voetballen en warme chocomel drinken.
Dit klinkt heeeeel leuk! En prima te combineren met regen + regenkleding.
Alleen de pinata houdt natuurlijk niet zo van regen, of hang je die last minute op?
Wij hadden 2 jaar terug een georganiseerd survivalfeestje, in de stroooooomende regen. Vriendjes halen nog steeds aan hoe fantastisch het was om in de regen stokken te slijpen en een hut te bouwen. Ik had er zelf erg naar vooruit gekeken om ze (want hartje zomer) lekker in de natuurspeeltuin in het water te zien springen, maar ook water uit de lucht viel in de smaak haha
Haha ja die verstoppen we in de bakfiets dus die ligt droog. En in de eieren zien ze dus dat ze daar moeten zoeken.
Lekker door laten gaan en vragen om reservekleding. Mijn kind moest recent zijn broek uittrekken op een feestje nadat ze buiten hadden gespeeld. Meerdere kinderen in tranen en waar ze het over hadden was dat ze hun broek uit moesten doen. Ik dacht echt wtf!
Haaha jeetje. Ik heb nog wel een extra regenbroek en neem anders wel wat oude broeken extra mee van mijn zoon.
Ik laat ze wel lekker daar ophalen dus vies naar huis.
smart, very smart ![]()
Neem ook extra handdoeken mee om eventuele speeltoestellen droog te kunnen maken!
Klinkt toch als een super leuk feestje, als het helemaal modderig is vinden veel kinderen dat toch fantastisch.
Zou het dan wel even melden vooraf bij de ouders.
Tenminste, ik zou niet blij zijn onaangekondigd een modderkind in mn auto te krijgen.
Uiteraard. Maar denk dat eigenlijk iedereen met de fiets wordt gehaald hoor.
Alleen maar leuk dan! Tenminste mijn dochter zou dit fantastisch vinden
@Ludo Ik zou voor de zekerheid vuilniszakken meenemen. Stel een ouder komt met de auto en is er niet op voorbereid kan een kindje daar op zitten.
En hoe was het feestje?
Hier regende het de hele ochtend maar vanmiddag klaarde het helemaal op!
Het was mega leuk! Het was hier vanochtend ook echt verschrikkelijk en ook nog met ophalen van school keiharde regen. Maar weer alarm beloofde dat het echt droog werd om half 1 en dat was ook zo!
Dus eerst thuis wat gegeten en cadeautjes en taart en toen naar buiten.
Voordeel was dat we de enige in de speeltuin waren. Iedereen had laarzen aan en dat was gewoon prima niemand is super goor naar huis gegaan en op het einde kwam de zon zelfs nog door.
Gister was ik met mān tweejarige peuter buiten in het park. We hadden behalve zijn loopfiets geen speelgoed mee en hebben toen anderhalf uur fantasiespel gespeeld met een denkbeeldige paardenstal, paarden, ezels, ponyās en iets verderop het denkbeeldige huis van opa en oma.
Een heel verhaal heeft ie toen bedacht en ik moest natuurlijk meespelen en ook zijn denkbeeldige dieren aaien enzo! š«
Hebben/hadden jullie peuters ook van die imaginary friends waar ze fanatiek mee spelen/speelden?
- Ja
- Nee
- Niet dat ik weet
0 stemmers
En spelen/speelden jullie dan wel eens mee in hun wereldje en doen/deden dan alsof jullie ze ook kunnen zien?
- Ja, leuk!
- Ja, maar vind het wel een beetje raarā¦
- Nee
0 stemmers
Ik was echt overtuigd van 1 kind. Mijn partner wilde altijd 2 maar na de geboorte van onze dochter wilde hij opeens ook nog maar 1. Ze is mega makkelijk, goede slaper & we hebben met 1 kind nog veel flexibiliteit voor ons eigen ding. Nu is mijn vader onlangs geopereerd en was het spannend of hij het zou gaan overleven. We hebben op de ic gezeten, en daar ben ik toch gaan denken. Ik heb ontzettend veel aan mijn zus gehad, en ik vond het ineens toch fijn dat ik iemand had om dit mee te delen.
Ik vind niet dat ik een kind erbij moet nemen voor het kind wat we al hebben, maar toch bekruipt me de vraag soms of ik haar iets ontneem door het alleen bij haar te houden?
Ergens voelt het enorm compleet en moet ik echt niet aan nog een kind denken. En toch ergens blijft die vraag spoken āecht niet meer?ā
Is dit herkenbaar?
Mijn oudste had altijd best veel moeite om zelf tot spel te komen, maar zodra haar ākikkersā ineens verschenen, speelde ze best langere periodes alleen. Dus zodra haar denkbeeldige kikkers in beeld waren, hoefde ik juist even niet met haar te spelen (vandaar de stem op āneeā). Vind het wel heel schattig trouwens ![]()
Ja, heel herkenbaar (volgens mij is hier ook een apart topic voor?). Toen ik zwanger werd dachten we al 1 kind is misschien wel prima. Inderdaad zodat je ook je eigen ding kan blijven doen, het is wat behapbaarder allemaal en we hebben nu zoān leuke baby. Een tweede kan toch nooit net zo leuk zijn ![]()
Speelt ook mee dat ik een hele pittige bevalling gehad heb incl. vroeggeboorte & herstel wat nog steeds loopt, met risico op herhaling bij een tweede. Deze pittige periode wil ik echt echt echt niet nog een keer meemaken.
Aan de andere kant⦠lijkt het me ook super leuk om te zien dat onze baby grote broer wordt en die rol op zich neemt, en idealiter krijgen ze dan ook een goede band (maar ja dat weet je nooit). En denk ik ze zijn maar zo kort jong, op een gegeven moment gaan ze hun eigen ding doen en heb je je leven weer terug. Maar kan ik de moeder zijn die ik wil zijn als ik mijn aandacht over twee moet verdelen�
Gelukkig hoeven we voorlopig nog geen keuze te maken, maar merk dat ik er wel al mee bezig ben. Zo is de box al verkocht maar babykleertjes en zwangerschapskleding heb ik wel bewaard. Dus de deur staat op een kier, haha.
Ik heb deze struggle heel lang gehad en nog. Ik heb zelf ook een broertje en heb daar een hele goede band mee. Vond het zelf een naar idee dat mijn dochter dan later alleen zou zijn. We hebben ook een hele kleine familie en er zijn geen andere kinderen in de familie.
Ik heb oa daarom wel besloten voor een tweede kindje te gaan.
Maar elke dag twijfel ik nog. Want we hebben het nu heel goed samen. Straks āverpestā ik dat ofzo.