Dat is ook zo! Dank voor het relativeren allemaal! ![]()
Laatst vertelde mijn schoonmoeder tijdens een etentje dat ik echt niet tegen pijn kan, en dat ik daarom een keizersnede heb gehad. Terwijl ze zelf veel meer pijn had maar gewoon even heeft doorgezet ![]()
![]()
![]()
Wauw! Wat een rotopmerking zeg. ![]()
Echt bizar, concurreren met je schoondochter wie het ‘sterkst’ was tijdens de bevalling ![]()
![]()
Oh wauwwwww wat een kutopmerking. Nou ik vond de pijn na m’n keizersnee echt de hél. Nooit weeën gehad maar die eerste keer opstaan na de operatie wanneer het voelt alsof je hele middenrif doormidden scheurt. Haha ik ging bijna out
En een leerling verpleegkundige had ook nog zo’n volle infuuszak op m’n wond laten vallen
Dacht dat ik doodging hahaha.
Conclusie: op welke manier je ook bent bevallen, het is echt een mega prestatie en bizar dat je lichaam dat gewoon kan! ![]()
Ja was ook een spoedkeizersnede na 24 uur weeën dus dat deed echt mega veel pijn ![]()
Moet er niet aan denken dat iemand zo’n zak erop laat vallen zeg ![]()
![]()
Sorry maar hier kun je maar beter om proberen te lachen want ieder weldenkend mens begrijpt toch wel dat dit een debiele opmerking is. Snap trouwens wel dat je op zo’n moment zelf met je bek vol tanden zit, maar is er niemand anders die er wat van gezegd heeft?
Zo zei mijn vriend ooit bij kraamvisite dat hij trots op me was en dat ik het echt heel goed had gedaan bij de bevalling. Waarop die vrouw reageerde met hoe weet jij dat nou, je weet niet eens hoe het voelt. Dit is een hele discussie geworden toen ![]()
Tuurlijk want je mag alleen trots op iemand (je eigen partner, lol) zijn als je zelf weet hoe iets voelt!!1!
Ook spoedkeizersnede hier. Ik kreeg de vraag of ik die keuze had gemaakt omdat het makkelijker was. Heb ook terug gebeten dat het dat was of geen kind, dus geen keuze mocht maken. ![]()
Kijk hem trouwens nog steeds niet aan.
Wtf
Vanaf wanneer is een pyjama van toegevoegde waarde voor je baby/kind?
Bij de oudste deed ik dat na een paar weken, toen ze ook een slaapzak ging dragen. Maar de baby is nu 2 maanden en heeft nog geen pyjama aan. Ik wil dat wel sowieso gaan doen als ze naar de opvang gaat zodat ze niet eerst daar op de vloer ligt en dan met dezelfde kleding in een slaapzak gaat.
Ik deed het al na een week of 2. Maakte een vast avondritueel van. Opfrissen, pyjama aan, flesje etc
En @JustinBieber
Doen jullie dat dan alleen voor de nacht of ook voor de tussendoor slaapjes?
Ze slaapt bij mij namelijk gewoon in de dagkleding. Slaapzak erover en hoppa. (7 maand)
alleen de nacht, overdag slaapt hij gewoon in z’n kleren in de slaapzak.
in de avond hebben we meer een ritueel: pyjama en nachtluier aan, boekje lezen, tandenpoetsen en dan boven slaapzak aan en in bed.
Dank voor jullie reacties. Ik ga dan toch maar over naar een pyjama voor de avond.
Mijne slaapt met 5 mnd nog in haar gewone kleren (die babypakjes zijn ook allemaal net zo zacht als een pyjama), ik kleed haar wel ‘s avonds om in iets nieuws dus ze ligt niet met ‘vieze’ kleren in bed.
Bij mijn oudste hebben we vanaf 7/8mnd een pyjama gedaan geloof ik, toen deden we ook wat meer een avondritueel met tanden poetsen enzo, en toen kreeg hij ook meer ‘echte’ kleren die niet lekker slapen (spijkerbroeken bijv).
Bij dutjes deed ik nooit de pyjama aan, meestal broek uit en bij een hele dikke trui ook de trui uit.
Bij mij pas rond de 2 jaar denk ik. Daarvoor gewoon altijd een romper met een zacht broekje.
Ik ben vrij snel pyjama’s gaan gebruiken, denk al na 1 week, tegelijk met het slapen in een slaapzakje. Net als @JustinBieber om al een soort avondritueeltje te hebben en ik vond de kleding van overdag ook gewoon te dik/warm om in te slapen. Overdag slaapt ze wel in haar kleren, maar doe dan wel altijd haar broek uit en als ze een dikke trui aan heeft, slaapt ze alleen in haar romper en slaapzak.