Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Wij gebruikten koud kraanwater, warmden dat op in de flessenwarmer tot 37 graden en deden dan poeder erbij dus ik denk eigenlijk dat je hetzelfde kunt doen met mineraal water? Als we een dagje weggingen en een flesje water meenamen dan deden we iig hetzelfde.

Overigens heeft de kraamzorg dit uitgelegd aan mijn man toen hij het eerste flesje ging maken, dit werd mij pas na de kraamweek uitgelegd toen ik voor het eerst zelf een fles ging maken, dus ik zou me geen zorgen maken nu! Dat wordt vanzelf wel duidelijk.

5 likes

Dank je wel! Zo suf dat ik me opeens over alles zorgen ga maken, echt vermoeiend haha

2 likes

Dat snap ik, er komt ook een hoop op je af!

Neen

Ik wilde echt dat iedereen die zich iets afvraagt gewoon zou zeggen goh ik weet niet hoe dit werkt, wie kan het uitleggen?

Mijn ervaring is dat de kraamhulp ervan uit gaat dat alles nieuw is en ze vertellen je graag hoe het allemaal werkt
(En uiteindelijk vind je de manier die het meest bij jullie past, komt echt goed!)

7 likes

Is veel flessenwater niet al sowieso veilig genoeg om het aan een baby te geven zonder het eerst te koken? Dat er daarom een baby’tje op de fles staat. Dus dan zou je gewoon 120ml oid in een flesje doen en dat meteen in de flessenwarmer zetten tot het 37 graden ofzoiets zonder het eerst te koken en af te laten koelen. Maar ik zou dat gewoon navragen aan je kraamzorg, zij leggen je idd alles uit en daar zijn echt geen domme vragen. Zijn er sowieso niet, maar bij kraamzorg al helemaal niet. Tenzij je op dag 2 vraagt wanneer je kind frikandellen mag eten maar oké.

4 likes

Dank je wel voor jullie antwoorden! Jullie hebben ook helemaal gelijk dat er geen domme vragen bestaan :relaxed:

3 likes

Heh sorry maar ben ik de enige die het van de kraamzorg geleerd heeft kraanwater te pakken en op te warmen in de magnetron?
We hebben een flessenwarmer aangeschaft maar letterlijk 1x gebruikt :sweat_smile:

10 likes

Nee hoor hier ook. Wij hebben ook een waterontharder maar ik vind het water wel lekker dus nooit bedacht fles water te gaan gebruiken.
Flessenwarmer gebruiken we alleen onderweg

4 likes

Nee dit gaan wij ook doen op advies kraamzorg!

2 likes

Wij ook! Flessenwarmer alleen op reis/onderweg en soms als we er aan dachten ‘s nachts toen we nog maar één voeding nodig hadden.

2 likes

Geen flessenwarmer gehad (wist niet eens van het bestaan). Kraamzorg leerde ons gewoon gekookt in de waterkoker maken en dan half heet half koud water uit de kraan.

3 likes

Hier drinkt ze spa op kamertemperatuur. Nooit warme melk gedronken.

1 like

Hier ook de magnetron. Zoveel sneller dan een flessenwarmer. En hoe sneller die fles er in zit hoe beter haha.

Ik ben al ruim een jaar van de fles af maar ik weet nog exact hoe lang ik een fles van 180 ml moet opwarmen in de magnetron. Ik vond dat zo handig en binnen een minuut klaar, echt top.

4 likes

Heeft jullie kraamzorg nog iets gezegd van de waterontharder? Het schijnt zo te zijn dat het water na ontharden te zout is voor baby’s <1 jaar

2 likes

Slaap je nu ook de hele nacht door?

Sorry echt kinderachtig maar moest erom lachen hahaha

7 likes

Als je boven de aanbevolen hoeveelheid natrium voor een kind < 1jr uit wil komen moet je je kind 6L onthard water geven, dat is om andere redenen niet aan te raden.

11 likes

Nee niks van gezegd. Wist ik zelf ook niet trouwens maar hij is nu 13 maand inmiddels haha.

2 likes

Wat is leuk speelgoed om te vragen voor een jongetje dat bijna 2 wordt (in verschillende prijsklasses) voor zowel binnen als buiten?

Ben daarnaast ook een lijstje aan het maken voor ons dochtertje dat elk moment geboren kan worden. Maar het meeste kunnen we van haar broer gebruiken. Iemand hiervoor ook nog tips?

Even teruggekeken wat ik had gekregen/gekocht toen m’n zoon twee werd:

• Veloretti loopfiets (was ie nog te klein voor vond ik, eerder vanaf 2,5 maar mss fijn om alvast te hebben)
  • Duplo treinbaan, ook uitbreiding mogelijk. Word nog steeds mee gespeeld! Ook andere dingen van Duplo, zijn inmiddels over naar Lego (4 jaar), maar Duplo is echt tijdloos
  • Magnatiles, word ook nog steeds mee gespeeld
  • Zandbak voor buiten als je die nog niet hebt, zo’n speelgoed graafmachine is echt een hit
1 like