Wauw wauw wauw, wat kunnen mensen toch dingen zeggen ![]()
![]()
![]()
Nee alleen voor de avond/nacht. Overdag doet ze dutjes in haar kleren!
Heeft iemand toevallig ook de elektrische fiets van Popal, model Daily Dutch Prestige? Weet iemand welk merk voorzitje daarop past?
Je bent in de Efteling en je staat met je kind (peuter) in de rij. Jullie staan er ongeveer een halfuur en jullie zijn bijna aan de beurt. Je kind zegt dat ie heel nodig moet plassen. Wat doe je?
- Je verlaat de rij, pech gehad
- Je verlaat de rij, maar informeert de mensen achter je dat je zo terugkomt wegens wc bezoek
- Je laat je kind in de hoek tegen het hek/de prullenbak plassen
0 stemmers
Dit gebeurde afgelopen weekend voor mij in de rij. Een moeder vond dat de vader de laatste optie âgewoonâ moest doen âhup stel je niet aanâ zei ze toen haar partner eerst aangaf niet te willen. Daarna deed liet hij zijn zoon plassen vlak voor ons. Ik was flabbergasted waardoor ik niks heb gezegd, maar vond het echt zo smerig en aso. Dus ben even benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken haha
Je kijkt eerst even hoe hoog de nood is, maar anders wacht eenvan de ouders in de rij, de ander gaat met kind heen en weer. En als dat echt niet gaat dan gewoon naar de wc.
Daar past toch gewoon ieder zitje op? Die stang van je stuur tot het stuurslot is helemaal niet dikker (lijkt op Google). Ik heb stoeltje van Thule en van bobike gehad. (maar thule was een afrader want die bandjes zakken steeds af tenzij je een speciale clip koopt).
Ik probeerde er zelf wat van te zeggen maar ze ging gewoon nog eens luider zeggen dat het bij haar veel zwaarder was maar ze gewoon even
heeft doorgezet ![]()
Toen heb ik iets gezegd als âjoh prima, is toch geen wedstrijdâ.
Mân zoon kan ineens al 2 letters âschrijvenâ đ„č zit nu een halfjaar op school. Maar hij is dus ineens erg geĂŻnteresseerd in (letters) schrijven.
Heeft iemand tips voor laagdrempelige fijne boekjes of spelletjes om dit te doen? Helemaal niet in de trant van hij moet al leren schrijven in groep 1 maar spelenderwijs thuis mee oefenen als hij daar zin in heeft
Edit: mag overigens ook een combi zijn van lezen en schrijven zijn
Ikea heeft deze set: https://www.ikea.com/nl/nl/p/underhalla-kaarten-letters-cijfers-en-tekens-60552159/
Mijn dochter vindt het leuk om de letters en cijfers te zoeken (de O van opa en oma, de S van Sinterklaas, de letters van zichzelf/zusje/ons/vriendinnetjes) en begint nu een beetje met ze natekenen. Ik gebruik alleen de hoofdletters.
En deze ligt vaak bij de kringloop maar dan in een blauwe koffer: Jumbo - Ik Leer - Lezen - Educatief Spel - Vanaf 5 jaar - Koffer voor onderweg | bol
Leuk is dat hĂš! Wij hebben een boekje met uitwisbare stift en lettermagneten, maar eigenlijk âoefentâ mijn dochter het meest door 100x mama en de naam van haar broertje en vriendinnen te schrijven en letters te bouwen met smartmax en dan woorden te maken. We hebben ook wel spellen en boekjes gekregen over letters en lezen/schrijven leren, maar dat vindt ze (nog) niet leuk. Ze is net 5 trouwens, ik merk dat ze op school ook soms werkjes krijgt die het schrijven oefenen.
Ik zou dit even op school vragen. Dan heb je ook de goede letters, ipv dat je hem nu misschien aanleert waarna hij op school iets anders moet doen.
Zodra ze gaan eten en kwijlen door tandjes en hun kleren dus elke 5 minuten vies zijn.
Er gaan hier echt 4 truien per dag doorheen haha.
Dat zou ik ook denken, maar ik zie op een website van een verkoper staan dat er in het geheel geen voorzetjes op kunnen. Verbaasde mij.
Oh misschien door die bagagedrager die omhoog gaat, want dan kan je die voetensteun niet kwijt.
Of door een te hoge belasting al, maar dat lijkt me niet want op dat rekje kan juist ook gewicht. Al zou ik niet en en doen.
Goed idee! Heb volgende week 10 min gesprek dus zal het vragen.
Een mannelijke pmâer in de kinderopvang (dagopvang!)
- Vind ik goed/fijn
- Vind ik niet fijn
- Ik weet niet wat ik hiervan vind
- Anders, namelijk
0 stemmers
Op een peutergroep helemaal goed en prima, geen twijfel over mogelijk. Op een babygroep (tot 1 of tot 2 jaar) weet ik niet zo goed wat ik ervan vind. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een mannelijke pmâer op een babygroep werkte, en om eerlijk te zijn ĂŒberhaupt nog nooit een man gezien die echt uitgesproken fan was specifiek van babyâs (dus onder het jaar). Dus als ik dat zou meemaken, dat een mannelijke pmâer als vaste kracht op een babygroep werkt zou me dat wel verbazen en zou ik er op zijn minst nieuwsgierig naar zijn hoe dat zit en hoe dat gaat. Ik zal zeker niet zeggen dat ik het per definitie afkeur of het niet oke vind ofzo.
Ja sorry met het risico dat mensen over deze mening vallen.
Ik vind het alleen maar goed als kinderen mannen in verzorgende rollen zien. Dat zien ze thuis al, maar ik vind het zo scheet dat het in de opvang minder normaal is. Op de BSO wel meer, maar alsnog niet veel. En ik vind het ook niet gek als ze graag babyâs verzorgen, alsof alleen vrouwen dat extra leuk mogen vinden.
Hahaha ![]()
zou nog best kunnen in deze context