Dikkie Dik maar dan wel een briefje erbij dat ze nooit de film moeten kijken want dat liedje gaat nooit meer uit je hoofd
Samen hier. Een heel mooi boek over aarde.
Die van ons is nu bijna 3 en slaapt echt laat: zo tussen 20:30 (als hij geen middagdutje heeft gedaan) en 21:30 (als hij wel een middagdutje heeft gedaan)⊠đ«
Hij slaap wel goed. In het weekend slaapt ie vaak uit tot 07:45, wat ook fijn is.
Wij hebben Nijntjes voorleesfeest cadeau gekregen, dat hebben we heel veel gelezen vanaf dat ie zo 1 jaar was.
Zelf heb ik Rupsje Nooitgenoeg in zoân heel groot formaat gekocht en dat was in het eerste jaar ook wel een succes.
Dikkie Dik wordt hier ook graag gelezen, vooral het dubbeldikke voorleesboek van Dikkie Dik. Vindt zelf de voorkant van het boek heel lelijk, maar er staan lekker veel verhalen in.
Dank voor alle reacties nog! Het ene dutje gisteren had in ieder geval geen effect op de wakker worden tijd in de ochtend. Was 06:15; eigenlijk wel prima ook.
En âs ochtends ging hij gewoon weer lekker slapen. Net was hij wel iets langer wakker voordat hij in slaap viel/stribbelde hij ook een beetje tegen bij het naar bed brengen; maar als hij eenmaal in bed ligt is het goed.
We houden voor nu nog even lekker vast aan de ochtenddut. Pas als ik merk dat hij echt niet meer wilt dan kijken we weer verder!
Ja die heb ik ook al vaker gegeven en ook gekregen destijds.
En love boer boris ook gewoon omdat dat heel lang leuk is.
Het grote Jip en Janneke boek! Of Rupsje Nooitgenoeg of het Nijntje aanwijsboek
Ik vind âKomt goed, kleine krabâ ook altijd een mooi kraamcadeau.
Ik vind Blij van Yasmeen Ismail zo aandoenlijk. Lievelingsboek van mijn dochter en het was ook het eerste boek dat ze zelf kon lezen. Vooral leuk voor mensen die van katten houden, en er zit een mooie boodschap in dat je als ouders er altijd voor je kind zal zijn.
Hier is hij in het Engels te zien:
De Nederlandse vertaling vind ik zelfs nog liever en mooier.
Vanaf wanneer zijn jullie van de newbornset overgegaan naar de gewone babyset op bijv een Tripp Trapp? Mân baby probeert nu de hele tijd naar voren te gaan zitten in de newbornset, maar hij kan nog niet helemaal zelfstandig zitten. Of hoeft hij dat nog niet te kunnen bij de babyset? Ik vind het online niet zo duidelijk. Ik kan hem wel op de bank zetten met zijn rug tegen de rugleuning en dan blijft hij redelijk zitten (zakt alleen op een gegeven moment naar de zijkant
).
En omg wel even een dingetje hoor als ik de newbornset eraf moet gaan halen. Waar is mijn mini baby gebleven ![]()
Aaah ja dan zijn ze ineens zo groot! Onze dochter is 8 maanden en ze zit er al wel een tijdje in. Denk wel 2 maanden al. De eerste week âhingâ ze nog wel wat erin, maar ze kan er nu heel goed in zitten. Terwijl ze nog niet zelfstandig tot zit komt en ook omvalt nog. Maar ze ging idd in de newborn elke keer rechtop zitten, dus dat vond ik ook niets.
Ik ga er zelf zo lang mogelijk mee wachten en liefst tot ze echt zelfstandig kan zitten. Mijn dochter is nu 6 maanden (hoe dan?!) en blijft nog redelijk zitten in de new born set. Ze kan wel al beetje zitten, maar valt ook nog wel veel om, dus vandaar dat ik wil wachten tot ze het ook zelf kan. Zo deden we dat ook op werk toen ik nog op de babygroep werkte en doen ze ook op de opvang waar mijn dochter heen gaat.
Denk wel dat ze binnenkort te groot is voor het newbornkuipje, maar dan gaan we denk ik wel wachten met het gebruiken van de stoel tot ze kan zitten.
Ja âofficieelâ mogen ze las in de babyset als ze echt zelfstandig kunnen zitten. Het is niet goed voor het ruggetje als ze te snel rechtop gezet worden als ze nog niet goed zelfstandig met rechte rug kunnen zitten, dan hebben ze dus niet genoeg spierkracht dus en dus niet genoeg steun daarvan in de rug als je ze rechtop zet. Je kunt goed zien dat je baby er eigenlijk nog niet klaar voor is als ze dus echt hangen tegen de zijkant in zoân stoel. Maargoed er is natuurlijk ook een verschil tussen je baby van 6 maanden iedere dag een paar minuutjes rechtop in zoân stoel zetten omdat dat veiliger is als je kleine stukjes vast voedsel aanbiedt dan wanneer je je kleine baby iedere dag urenlang voor de lol in een rechtop stoel zet omdat hij dat nu eenmaal leuker vindt terwijl hij dat eigenlijk nog niet kan. Zou er vooral je eigen weloverwogen beslissing in maken.
Edit: mijn kinderen zaten er beide pas in toen ze iig zichzelf wel redelijk goed rechtop konden houden. Mijn jongste at eigenlijk geen gepureerd eten dus zij ging pas vanaf een maand of 8, toen ik haar wel rechtop zette in de babyset, een beetje fatsoenlijk vast voedsel eten.
Hmm ja ik vind het zo lastig want hij wil steeds dingen die hij eigenlijk nog niet kan. En wat is de reden om zo lang mogelijk te wachten, beter voor de groei ofzo? En als ze te groot is voor het kuipje maar nog niet in de babyset kan, hoe ga je dan eten geven? Op schoot ofzo? (Help dan zit ik zelf ook van top tot teen onder vrees ik hahaha)
Merk dat hij ook zo graag zelf wil eten, maar dat wil ik hem pas laten doen in de babyset en niet in het kuipje. Dan ligt hij teveel. Maar misschien moet ik net zoals mân baby zelf ook wat meer geduld hebben dan ![]()
Ah lees nu ook jouw reactie. Ja ik ben sowieso voorstander van zoveel mogelijk lekker op de grond spelen en bewegingsruimte hebben, dus het zou alleen die tien minuten tijdens het eten zijn. Ik ga er nog ff over nadenken. Maar fijn om wat verschillende afwegingen te horen zodat we inderdaad zelf een keuze kunnen maken.
Ik herken je dilemma wel hoor, zeker als je ze lekker zelf met stukjes eten wilt laten rommelen is het een lastige fase. Ze willen meer dan ze kunnen (en logisch ook want anders zouden ze misschien ook niet zo snel ontwikkelen).
Wat @Junebug85 ook aangeeft, vanwege de rug en dat het daarmee dus niet perse goed is voor de lichamelijke ontwikkeling.
Ik heb ook echt dagelijks strijd met mezelf hoor, want ik zie ook aan mijn dochter dat ze het wil (en ik wil eigenlijk ook stukje gaan geven), maar ik wil ook heel graag dat ze op haar eigen tempo alle stappen van de ontwikkeling doorloopt en niet iets overslaat omdat ik haar te snel in een zithouding gezet heb. Ik denk ook wel dat mijn dochter er sterk genoeg voor is om in de babyset te zitten, dus dat maakt ook dat ik een interne strijd voel, haha.
Wil nu overigens niet suggereren dat er altijd stappen overgeslagen worden als je nu al gebruik maakt voor de babyset, maar ik heb op werk ook wel gezien dat kinderen niet meer goed zelf leren hoe ze in of uit de zithouding moeten komen omdat ze altijd zo neergezet zijn. En het zal ook echt wel loslopen als je het een paar minuten per keer doet om te eten, alleen ben ik door werk ook zo gedrild het niet te doen dat ik het lastig vind om het los te laten.
Volgens solid starts kan je gewoon als je kind tekenen vertoont dat ze klaar is om te eten én met minimale support kan zitten én het hoofd de hele maaltijd omhoog kan houden gewoon in een kinderstoel. Zou het jezelf ook weer niet te moeilijk maken hoor! Het is niet alsof je met een 3 maanden oude baby in een fietsstoel over een klinkerweg gaat fietsen. Mijn kind ging bijvoorbeeld later zelfstandig zitten dan staan, dan had ik al die tijd dus niet rechtop in een stoel mogen zetten (en dus niet kunnen laten eten tot 10 maanden ofzo) zeker.
Iemand die me kan proberen uit te leggen hoe een wee voelt?
Elke keer denk ik, ja dit is het en dan zet het ff door en stopt het weer. Ik hoor ook steeds, als je een wee hebt weet je het meteen. Maar dat dacht ik net ook voor 30min maar moest gewoon naar de wc hahaha ![]()
Het voelt echt als een golf. Dat klinkt abstract als je het nog nooit gevoeld hebt maar zodra je het voelt begrijp je wat ik bedoe, het komt, bouwt op, piekt en zwakt dan weer af.