Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Oh ik WOU dat ik dit herkende haha. :sob: Dit klinkt fantastisch. Ik heb in het dagelijks leven echt een hoge pijngrens volgens mij, maar ik zei tegen mijn partner ā€˜ik wist niet dat er zulke erge pijn kon bestaan, het is de ergst mogelijke pijn x100’, en dat was met 2 of 3 cm ontsluiting. Mijn lichaam trok het ook totaal niet en heeft 32 uur lang lopen overgeven bij elke wee.

3 likes

Dus samenvattend, pijn van een wee is voor iedereen anders qua hoe heftig je het vindt, en hoogst waarschijnlijk herken je het wel.

Ik voel me alweer bijna gefaald qua pijngrens als ik deze verhalen lees over hoe mensen het vonden meevallen, terwijl ik helemaal kapot ging (en ik trek het mezelf zo aan maar toch niet leuk om te lezen)

17 likes

Het geeft ook geen zin om over een hoge of lage pijngrens te praten aangezien het geen gelijke pijn is. Het suggereert een kracht die niet te meten is. Of je een hoge pijngrens hebt, er goed mee om kunt gaan door technieken of gewoon minder pijnlijke weeen hebt, zullen we op een forum niet te weten komen.

42 likes

Haha nou ik had een heel bevalplan dat ik het liefst zonder medicatie in bad wilde bevallen.

De weeƫn begonnen en na 2 weeƫn heb ik mn moeder uit bed gesleurd met de mededeling dat we NU naar het ziekenhuis moesten voor een ruggenprik.

Kon helemaal niets met die (rug)weeƫn. Vond de ruggenprik een verademing.

4 likes

Om medische redenen werd er bij mij sterk een ruggenprik aangeraden en die werd dan ook al vrij vlot gegeven (inleiding, voor breken vliezen) en het was echt het beste ooit. Uiteindelijk werd het na vele uren toch een keizersnede maar ik zou die ruggenprik aan iedereen aanraden. Op het laatst (rond 7/8 cm) voelde ik wel wat meer, maar die uren ervoor waren heerlijk šŸ«¶šŸ»

5 likes

En het heeft ook te maken met verwachtingen, die voor iedereen verschillend zijn. Dat ik zat te wachten of ze nog meer pijn gingen doen betekent natuurlijk niet dat ze geen pijn deden. Maar misschien stelden mijn weeƫn ook wel niks voor bij wat een ander heeft meegemaakt.

Het is gewoon niet met elkaar te vergelijken en iedereen voelt wat anders.

5 likes

Het heeft ook te maken hoe je weeƫn verlopen denk ik. Ik had bij mijn eerste rugweeƫn/storm en bij de tweede kwamen ze meer van mijn buik en met op- en afbouw. Bij mijn eerste hield ik het echt niet vol en bij de tweede ging het best goed (werd wel pittig rond 9 cm, maar duurde relatief kort).

1 like

Ik ben drie keer bevallen en alle drie de keren waren de weeen en de pijn ook heel anders! Mijn derde was echt het verschrikkelijkst, want bij elke wee trokken de spieren in mijn bovenbenen samen. Terwijl bij mijn tweede de baby er nog net niet soepel uit vloog. Dus heeft denk ik echt geen zin om te praten over hoge of lage pijngrens, elke bevalling is echt anders!

10 likes

Dat is ook zo! Dank voor het relativeren allemaal! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Laatst vertelde mijn schoonmoeder tijdens een etentje dat ik echt niet tegen pijn kan, en dat ik daarom een keizersnede heb gehad. Terwijl ze zelf veel meer pijn had maar gewoon even heeft doorgezet :sob::sob::sob:

3 likes

Wauw! Wat een rotopmerking zeg. :open_mouth:

Echt bizar, concurreren met je schoondochter wie het ā€˜sterkst’ was tijdens de bevalling :joy::joy:

1 like

Oh wauwwwww wat een kutopmerking. Nou ik vond de pijn na m’n keizersnee echt de hĆ©l. Nooit weeĆ«n gehad maar die eerste keer opstaan na de operatie wanneer het voelt alsof je hele middenrif doormidden scheurt. Haha ik ging bijna out :joy: En een leerling verpleegkundige had ook nog zo’n volle infuuszak op m’n wond laten vallen :skull: Dacht dat ik doodging hahaha.
Conclusie: op welke manier je ook bent bevallen, het is echt een mega prestatie en bizar dat je lichaam dat gewoon kan! :muscle:t2:

6 likes

Ja was ook een spoedkeizersnede na 24 uur weeƫn dus dat deed echt mega veel pijn :smiling_face_with_tear:

Moet er niet aan denken dat iemand zo’n zak erop laat vallen zeg :sob::sob:

Sorry maar hier kun je maar beter om proberen te lachen want ieder weldenkend mens begrijpt toch wel dat dit een debiele opmerking is. Snap trouwens wel dat je op zo’n moment zelf met je bek vol tanden zit, maar is er niemand anders die er wat van gezegd heeft?

2 likes

Zo zei mijn vriend ooit bij kraamvisite dat hij trots op me was en dat ik het echt heel goed had gedaan bij de bevalling. Waarop die vrouw reageerde met hoe weet jij dat nou, je weet niet eens hoe het voelt. Dit is een hele discussie geworden toen :sweat_smile:

2 likes

Tuurlijk want je mag alleen trots op iemand (je eigen partner, lol) zijn als je zelf weet hoe iets voelt!!1!

2 likes

Ook spoedkeizersnede hier. Ik kreeg de vraag of ik die keuze had gemaakt omdat het makkelijker was. Heb ook terug gebeten dat het dat was of geen kind, dus geen keuze mocht maken. :fu:

Kijk hem trouwens nog steeds niet aan.

1 like

Wtf

1 like

Vanaf wanneer is een pyjama van toegevoegde waarde voor je baby/kind?