Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Bij de oudste deed ik dat na een paar weken, toen ze ook een slaapzak ging dragen. Maar de baby is nu 2 maanden en heeft nog geen pyjama aan. Ik wil dat wel sowieso gaan doen als ze naar de opvang gaat zodat ze niet eerst daar op de vloer ligt en dan met dezelfde kleding in een slaapzak gaat.

1 like

Ik deed het al na een week of 2. Maakte een vast avondritueel van. Opfrissen, pyjama aan, flesje etc

5 likes

En @JustinBieber
Doen jullie dat dan alleen voor de nacht of ook voor de tussendoor slaapjes?

Ze slaapt bij mij namelijk gewoon in de dagkleding. Slaapzak erover en hoppa. (7 maand)

1 like

alleen de nacht, overdag slaapt hij gewoon in z’n kleren in de slaapzak.
in de avond hebben we meer een ritueel: pyjama en nachtluier aan, boekje lezen, tandenpoetsen en dan boven slaapzak aan en in bed.

5 likes

Dank voor jullie reacties. Ik ga dan toch maar over naar een pyjama voor de avond.

Mijne slaapt met 5 mnd nog in haar gewone kleren (die babypakjes zijn ook allemaal net zo zacht als een pyjama), ik kleed haar wel ‘s avonds om in iets nieuws dus ze ligt niet met ‘vieze’ kleren in bed.
Bij mijn oudste hebben we vanaf 7/8mnd een pyjama gedaan geloof ik, toen deden we ook wat meer een avondritueel met tanden poetsen enzo, en toen kreeg hij ook meer ‘echte’ kleren die niet lekker slapen (spijkerbroeken bijv).
Bij dutjes deed ik nooit de pyjama aan, meestal broek uit en bij een hele dikke trui ook de trui uit.

2 likes

Bij mij pas rond de 2 jaar denk ik. Daarvoor gewoon altijd een romper met een zacht broekje.

3 likes

Ik ben vrij snel pyjama’s gaan gebruiken, denk al na 1 week, tegelijk met het slapen in een slaapzakje. Net als @JustinBieber om al een soort avondritueeltje te hebben en ik vond de kleding van overdag ook gewoon te dik/warm om in te slapen. Overdag slaapt ze wel in haar kleren, maar doe dan wel altijd haar broek uit en als ze een dikke trui aan heeft, slaapt ze alleen in haar romper en slaapzak.

1 like

Wauw wauw wauw, wat kunnen mensen toch dingen zeggen :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Nee alleen voor de avond/nacht. Overdag doet ze dutjes in haar kleren!

1 like

Heeft iemand toevallig ook de elektrische fiets van Popal, model Daily Dutch Prestige? Weet iemand welk merk voorzitje daarop past?

1 like

Je bent in de Efteling en je staat met je kind (peuter) in de rij. Jullie staan er ongeveer een halfuur en jullie zijn bijna aan de beurt. Je kind zegt dat ie heel nodig moet plassen. Wat doe je?

• Je verlaat de rij, pech gehad
  • Je verlaat de rij, maar informeert de mensen achter je dat je zo terugkomt wegens wc bezoek
  • Je laat je kind in de hoek tegen het hek/de prullenbak plassen

0 stemmers

Dit gebeurde afgelopen weekend voor mij in de rij. Een moeder vond dat de vader de laatste optie “gewoon” moest doen “hup stel je niet aan” zei ze toen haar partner eerst aangaf niet te willen. Daarna deed liet hij zijn zoon plassen vlak voor ons. Ik was flabbergasted waardoor ik niks heb gezegd, maar vond het echt zo smerig en aso. Dus ben even benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken haha

1 like

Je kijkt eerst even hoe hoog de nood is, maar anders wacht eenvan de ouders in de rij, de ander gaat met kind heen en weer. En als dat echt niet gaat dan gewoon naar de wc.

19 likes

Daar past toch gewoon ieder zitje op? Die stang van je stuur tot het stuurslot is helemaal niet dikker (lijkt op Google). Ik heb stoeltje van Thule en van bobike gehad. (maar thule was een afrader want die bandjes zakken steeds af tenzij je een speciale clip koopt).

Ik probeerde er zelf wat van te zeggen maar ze ging gewoon nog eens luider zeggen dat het bij haar veel zwaarder was maar ze gewoon even :sparkles:heeft doorgezet :sparkles:

Toen heb ik iets gezegd als ‘joh prima, is toch geen wedstrijd’.

1 like

M’n zoon kan ineens al 2 letters “schrijven” đŸ„č zit nu een halfjaar op school. Maar hij is dus ineens erg geĂŻnteresseerd in (letters) schrijven.

Heeft iemand tips voor laagdrempelige fijne boekjes of spelletjes om dit te doen? Helemaal niet in de trant van hij moet al leren schrijven in groep 1 maar spelenderwijs thuis mee oefenen als hij daar zin in heeft

Edit: mag overigens ook een combi zijn van lezen en schrijven zijn

2 likes

Dit vindt mijn dochter nu heel leuk!
https://www.bol.com/nl/nl/p/fiep-westendorp-fiep-westendorp-letter-schrijfkoffer/9300000080521320/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9300000080521320-PMAX-C-22288392447&gad_source=1&gad_campaignid=22295074448&gbraid=0AAAAAD5OnmPltHrrz10Rb6f1n36hVBmUH&gclid=CjwKCAjwvqjOBhAGEiwAngeQnR4jgSoWXI20i0BThUFQT51jXEcLhJexgSlpB1t4-sROE2Stn8CFDRoC4TMQAvD_BwE

1 like

Ikea heeft deze set: https://www.ikea.com/nl/nl/p/underhalla-kaarten-letters-cijfers-en-tekens-60552159/

Mijn dochter vindt het leuk om de letters en cijfers te zoeken (de O van opa en oma, de S van Sinterklaas, de letters van zichzelf/zusje/ons/vriendinnetjes) en begint nu een beetje met ze natekenen. Ik gebruik alleen de hoofdletters.

En deze ligt vaak bij de kringloop maar dan in een blauwe koffer: Jumbo - Ik Leer - Lezen - Educatief Spel - Vanaf 5 jaar - Koffer voor onderweg | bol

2 likes

Leuk is dat hù! Wij hebben een boekje met uitwisbare stift en lettermagneten, maar eigenlijk ‘oefent’ mijn dochter het meest door 100x mama en de naam van haar broertje en vriendinnen te schrijven en letters te bouwen met smartmax en dan woorden te maken. We hebben ook wel spellen en boekjes gekregen over letters en lezen/schrijven leren, maar dat vindt ze (nog) niet leuk. Ze is net 5 trouwens, ik merk dat ze op school ook soms werkjes krijgt die het schrijven oefenen.

3 likes

Ik zou dit even op school vragen. Dan heb je ook de goede letters, ipv dat je hem nu misschien aanleert waarna hij op school iets anders moet doen.

3 likes