Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Het voelt ook al sneller lang omdat je de uitkomst niet weet.

Ik was de twee jaar een stuk makkelijker doorgekomen in de wetenschap dat het uiteindelijk zou gebeuren

7 likes

Ik denk dat alles qua gezondheid/beste plaatje afvinken ‘dus het zal wel snel lukken’ ook wel een beetje naïef is. Als ik kijk naar wie er moeite hebben met zwanger worden zie ik vaak dat daar ook een heleboel mensen tussen zitten die inderdaad voldoen aan dat hele plaatje en waarbij het toch wat langer duurt of niet lukt. En andersom ook mensen die niet voldoen aan dat plaatje en die wel snel zwanger zijn.

2 likes

Mijn kind is bijna 4 en iemand die ik ken heeft waterpokken. Zij heeft die nog nooit gehad.
Over 4 weken gaan we op grote vakantie dus dan moet ze beter zijn, maar verder hebben we niks boeiends gepland staan tot die tijd.

Edit : we gaan niet vliegen

Zou jij langsgaan?

• Ja hoor
  • Nee, te dicht op je vakantie
  • Nee, ik ga niet bewust die besmetting opzoeken

0 stemmers

4 likes

Als je niet gaat vliegen, dan zou ik het gewoon doen. Met een vlucht (of ander vervoer waar je geweigerd kan worden) zou ik het een te groot risico vinden dat je geweigerd wordt ook al zijn de blaasjes al ingedroogd. Maar dat zeg ik wel omdat de waterpokken hier haast ongemerkt voorbij zijn gegaan terwijl ze flink onderzat.

Idd als je niet gaat vliegen, zou ik het gewoon doen. Qua incubatietijd zou je dan over 4 weken wel weer klaar zijn, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk. En op vakantie is niet ideaal, maar ook geen ramp (zeg ik uit ervaring). Voor de zekerheid zalfjes ed mee. Je hebt dan iig geen gedoe met opvang en vrij nemen van werk. Het komt toch nooit echt helemaal goed uit.

1 like

Houd rekening met de incubatietijd.
Ik zou het iig niet doen.

Voorheen zou ik ja gezegd hebben, maar na onze eigen ervaring zeker niet. Mijn kind is er echt heel ziek van geweest en heeft er twee weken oid echt veel last van gehad. Ik zou dat te dicht op de vakantie vinden qua risico.

8 likes

Ik weet niet wat jullie willen ondernemen op vakantie. Zwemmen mag bijvoorbeeld niet. Ik zou het even vermijden als je in contact gaat komen met veel mensen.

Bij ons kind was poging 1 raak en een tweede zwangerschap heb ik jaren op gewacht maar dat gebeurde niet dus ik heb maar ‘anders’ gestemd

1 like

Het is altijd naïef om te denken dat het de eerste keer raak is, maar je gaat er wel in geloven als dat het geval is voor de meeste mensen om je heen. Met dit soort dingen wil je de uitzondering niet zijn en wil je gewoon dat je wens meteen uit komt, zeker als je er alles aan doet.

Maar incubatietijd is toch 8 tot 21 dus wel langer dan de meeste ziektes, en zit je best dicht tegen een maand aan. Ik zou dat risico zelf niet durven nemen, maar ook omdat mijn kind erg ziek van was en blijvende littekens ervan heeft gekregen. Was wel een stuk jonger maar toch

Nee te dicht op de vakantie. Mijn zoontje kreeg het pas 3 weken na besmetting en had er veel last van. Dat zou veel te veel stress opleveren voor de vakantie en zwemmen wordt ook afgeraden. Plus het idee dat mijn kind evt weer andere kinderen op vakantie gaat besmetten zou me ook tegenhouden.

3 likes

vond het altijd prima, goede ervaringen mee gehad. Tot wij paar weken geleden bericht kregen dat de man die recentelijk verdacht werd van ontucht tijdens invalwerk op een opvang, ook bij onze opvang heeft gewerkt. I know, de meeste mannen in de opvang zullen heus deugen maar nu wij dit bericht kregen heb ik liever geen man meer op de groep bij de kleintjes.

1 like

Ja snap ik wel. Maar er zijn ook vrouwen die vreselijke dingen hebben gedaan op kinderdagverblijven. En een aantal jaar geleden heeft een stagiaire een filmpje gemaakt van kinderen (oa op het toilet) en online gezet.

Ik vind het wel jammer dat dan alle mannen meteen worden afgeschreven

6 likes

Maar zoiets is gewoon lastig om rationeel te bekijken. Als er in Nederland in het nieuws iets gezegd wordt over misstanden in de kinderopvang, gaat het bijna altijd over mannelijke werknemers die schuldig zijn of dat nieuws blijft meer hangen. En het percentage mannen dat bij een kinderopvang werkt is heel laag. Dus het risico per man voelt groter. En dan is de vraag of gevoel/intuïtie of ratio wint.

11 likes
Heb jij wel eens eten op je baby’s hoofd laten vallen :joy:
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik had mn baby dus slapend in de draagzak en zag dat ie helemaal onder de kruimels zat van mn croissantje hahahaha oepsss

5 likes

Haha ja ik heb zelfs hier op het forum een post geplaatst tijdens de kraamweek van de jongste dat ik zo aan het genieten was van een bord pasta terwijl ik in bed lag met haar op mijn borst en dat er meermaals parmezaanse kaas en stukjes amandel op haar hoofdje vielen :laughing::laughing:

7 likes

Ja en de kans is groot dat ik het er gewoon afgeslurpt heb denk ik

Haha dat klinkt lief

Same! Ik deed even een stofzuiger na om de kruimels eraf te krijgen :rofl: