Ja, zoals @Tumtum zegt doen veel mensen het en ik heb zelf de noodzakelijke apps op de iPad gezet. Ik ben ook van sociale media af, behalve dit forum en YouTube omdat ik dat tot nu toe nog wel een meerwaarde vind geven.
Buitenshuis heb je die regeldingen dan dus niet bij je. Daarom moet ik voor vertrek beter nadenken wat ik nodig heb, even mān saldo checken als ik de stad in ga etc. Dat kost me nu nog wat moeite, maar wordt vast vanzelf nieuw automatisme. Routes zoek ik dus ook vooraf op en die schrijf/teken ik uit in een notitieboekje of ik maak een foto, want mijn oude telefoon heeft wel een hele slechte camera. Codes voor pakketje afhalen kan je vaak ook opschrijven, ik heb ook wel gelezen dat mensen QR codes uitprinten. Dat soort omwegen zijn er voor veel praktische dingen wel te vinden.
Het kostte mij denk ik een week voordat ik helemaal goed over was, was echt wel even wat uitzoekwerk en wennen hoor! Maar dat die regeldingen wat meer gedoe zijn weegt voor mij wel op tegen wat het me oplevert. Ik voelde me een beetje bezwaard dat ik voor anderen ook minder gemakkelijk bereikbaar zou worden, maar eigenlijk reageerde bijna iedereen positief en dat ze het zelf ook wel zouden willen maar het gevoel hebben dat het niet kan. Erg eigenlijk, hĆØ.