Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Zou moeten kunnen denk ik. Mijn kinderen (6 en 4) hun lievelingsactiviteit is naar de bios en die zitten dus al meer dan een jaar braaf een film van 1,5 uur uit met een zakje snoep/chips en lekker drinken. Maar een grotere groep maakt elkaar misschien sneller onrustig. Dan is het wel fijn dat het nog net geen uur is.

Ik heb (naar aanleiding van een tip hier op het forum) de app ScreenZen geïnstalleerd (al een hele tijd terug) en dit werkt echt top. Zo’n mega groot verschil heeft dit voor mij gemaakt.
Je kan alles zelf instellen. Ik heb bijvoorbeeld 3x 20 min op social media per dag ingesteld. Dit zorgt ervoor dat ik het heel zorgvuldig inzet, dus liever in de avond op de bank. Daardoor open ik tussendoor nu helemaal geen social media meer, uit gewoonte. Ben echt helemaal van mijn verslaving af hierdoor. Ik gebruik 9 van de 10x maar 1x 20 min per dag.
Ook heb ik blocks op nieuwswebsites en oa ook op het forum. Deze mag ik ook allemaal maar 1 of 2x per dag openen.

Natuurlijk heb ik mijn telefoon nog wel eens vast als ik met mijn kinderen bezig ben, maar dan check ik buienradar/zet iets op m’n to do lijst/check m’n bankrekening etc. Geen ellenlang gescroll meer dus.
Zo blij mee! Echt een dikke tip die app!

5 likes

Ik heb dezelfde ervaring. Dankzij die app zit ik nog maar Max 2x per dag op Instagram. Ben helemaal niet meer bezig met social media, echt top.

2 likes

Ik heb er een van Vedder & Vedder. Die ik heb is heel subtoel qua stenen, ze hebben ook meer uitgesproken modellen. Erg blij mee!

1 like

Als je wat meer budgetvriendelijk zoekt, ik heb deze. Ik draag hem elke dag (niet met douchen en slapen) en hij ziet er na 1,5 jaar nog als nieuw uit.

2 likes

@o0Lin0o hier heb ik ook eentje van, erg blij mee. Mijn kind had die van mij stukgetrokken haha en ze hebben dan ook een fijne reparatieservice!

Nav een discussie op mijn werk (onderwijs)

Denk je (of weet je) dat jouw kind een ontwikkelingsvoorsprong heeft?

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Zo ja, heb je dit wel eens ter sprake gebracht bij het kdv/school/het consultatiebureau oid?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, werd je toen serieus genomen?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

Door kleuterjuf absoluut niet. Door IB’er en later groep 3 juf absoluut wel.

Het was destijds nodig om naar voren te brengen omdat we kleuterverlenging voor ons juli kind wilden voorkomen (niet eens de wens tot versnellen). Maar zaten helaas bij een starre vrije school juf met haar pensioen voor de deur. Waar 2 volle jaar kleuteren (ipv 3) werd gezien (haar woorden) als kindermishandeling. Is door IB’er en toenmalige directrice wĂ©l opgepakt. Daarna kwamen we in een warm bad bij de juf die we nog steeds hebben.

2 likes

Door juf 1 en 2 niet. Juf 3 kwam na 2 weken vragen of we even wilden komen praten omdat het haar opviel dat ons kind erg voorliep en of er voorheen iets mee gedaan was. Sindsdien wel serieus genomen.

5 likes

School kwam er zelf mee, maar het was voor ons geen verrassing aangezien mijn man hoogbegaafd is (ik heb overigens gemengde gevoelens over de naam van dat label maar goed).
Het onderwijs dat ze krijgt is er op aangepast d.m.v. aangepaste opdrachten en boeken.

3 likes

Wij hebben het niet ter sprake gehad, de juffen kwamen hier zelf mee

4 likes

Wij zijn een begaafdheidsprofielschool, en letten er dus extra op bij binnenkomst va nieuwe leerlingen. Bij groep 1 gaan de leerkrachten ook op huisbezoek, zodat er gekeken kan worden hoe het kind thuis is. Kinderen passen zich op school namelijk mega snel aan aan de rest van de groep.

6 likes

Wat goed die huisbezoeken. Bij ons op school is er helaas niet zoveel aandacht voor.

2 likes

Volgens het cb gebaseerd op criteria als woordenschat en hoeveel blokjes hij op elkaar stapelt. :joy: Ik vind de term ‘voorsprong’ voor een 2-jarige een beetje overdreven, maar okĂ©.

Hier ook de leidsters van het kdv en later de juffen die er mee kwamen. Hij zit nu in groep 1 maar doet 80% van de tijd mee met groep 2. Vind het wel spannend voor volgend schooljaar want groep 1/2 zit bij elkaar dus nu valt het nog niet zo op voor hem.

2 likes

Je kind een fietshelm:

Voorop een normale fiets

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Achterop een normale fiets

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voorop een elektrische fiets

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Achterop een elektrische fiets

• Ja
  • Nee

0 stemmers

In de bakfiets/kar

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zie hier eigenlijk alle kinderen met helm voorop, de meeste hebben achterop ook een helm maar vrijwel geen in de bakfiets.

Ik heb geen bakfiets en zie eigenlijk nooit kinderen met helm in de bakfiets zitten dus zou nee zeggen, maar als ik er een had zou ik het denk ik wel doen? We hebben wel eens op vakantie met zo’n kar achter de fiets gereden en daar hadden ze er wel een op. Die zaten ook bij de verhuur inbegrepen.

1 like

Mijne dragen overal een helm. Moet ook als ze gaan steppen of zelf fietsen of op de loopfiets. Moet van mij ook in die grote overkapte bakfietsen van de opvang, terwijl de leidster dan zegt dat niet hoeft (vind ik raar ook).

4 likes

Ik weet niet wat ik zou doen als ik nu een kleintje zou hebben eigenlijk, 15 jaar geleden was het in elk geval niet gebruikelijk een helm bij de ouders op de fiets dus ik heb de poll beantwoord op hoe de situatie was

Een elektrische fiets zou ik nooit een pukkie op zetten

1 like

1 (oké en een halve) thuiszitter, halve GGZ en 2 versnellingen verder zijn we nu op ons plek bij voltijd HB onderwijs en hebben we als gezin eindelijk ons leven een beetje terug.
We moesten er voor verhuizen en flink voor strijden (& dokken want kregen niet het gehele onderzoek vergoed) maar hé, we zijn er :hear_no_evil:

We hebben onze derde nu op een peuterspeelzaal voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong en dat is echt een verademing. Hopelijk blijft hem het “leed” van de oudste (& in mindere mate de 2e want toen wisten we ook al beter hoe te voorkomen) bespaard :white_heart:

10 likes