Beste bakfietsaccessoires
- Regenhuif
- Zonnekap
- Afdekzeil/hoes (voor als je thuis geen overkapping hebt)
- Maxicosi houder
- Babyschaal
- Peuterschaal
- Telefoonhouder
- Lockride
- Buggydrager
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Beste bakfietsaccessoires
0 stemmers
Wij hadden vorige week 10 min gesprek en toen gaf de kleuterjuf aan dat ze hem erg wijs vindt voor z’n leeftijd en dat hij waarschijnlijk echt veel meer weet dan dat hij laat zien. Ik vind hem juist vaak dromerig overkomen.
Ze zei dat hij misschien na 2 jaar kleuteren al naar groep 3 kan en dan is hij dus 5 als hij naar groep 3 gaat. Maar goed vind alles prima, zolang het voor hem het beste is!
Wij gebruikten de afdekhoes ook als soort van regenscherm omdat we (bewust) geen huif hadden. Dat zeil erop, stukje terugklappen zodat de kinderen op het bankje konden met hun benen onder het zeil en een regenjas aan.
Vraagje over buggys: ik wil een buggy aanschaffen, twijfel tussen zwart of beige. Vind beige mooier maar twijfel over of het ook redelijk mooi blijft of dat ik beter voor zwart kan gaan. Hebben jullie tips/ervaring met beige buggy?
Wel een rode die nu meer voor bordeaux door kan (door de viezigheid).
Wij hebben nagedacht over een zwarte maar uiteindelijk niet gedaan vanwege grotere kans op verkleuring en op zwart zie je vaak ook juist weer veel. Leek me op zonnige dagen ook sneller een broeikaseffect hebben. Ik zou dan dus voor beige gaan. Maar dus geen ervaring met beide.
Niet helemaal een antwoord op je vraag maar wij hadden een lichtblauwe en die viel wel op tussen alle zwarte buggy’s (als we ergens waren waar kind uit de buggy ging en je die ergens moest parkeren)
Ik heb een beige joolz aer, niet echt problemen mee gehad met vlekken eigenlijk? Gewoon met een doekje afnemen.
Hier een zwarte Joolz aer en ik ben heel blij met mijn keuze. Wij hebben geen last van verkleuring door de zon.
We hebben er zo’n Aeromoov matje in tegen het zweten, maar vooral ideaal ook voor kruimels/zonnebrandvlekken/pindakaas/etc.
Wij hebben zowel een zwarte als een beige gehad en ik vond alles van vlekken altijd veel meer opvallen bij de zwarte.
Een kleine buggy past prima naast een peuterscaal in de bak. Ik heb een van deryan die er in past die ik dan meeneem als ik met de bakfiets met baby (10m) op pad ga. Buggydrager is dus in mijn ogen overbodig.
Extra bankje vind ik heel handig nu mijn kind naar school gaat. Kan er altijd een vriendje/vriendinnetje mee naast mijn eigen 2 kinderen.
Mijn baby van 5 dagen is overdag super rustig en slaapt zonder problemen. Rond zeven uur in de avond heeft hij zoveel spanning lijkt het wel in zijn lichaam. Hij begint te wapperen met zijn handjes, zijn hoofdje heen en weer te schudden en zijn mond open en dicht te doen. Ik snap uiteraard dat hij pas 5dagen is maar dit is nu de derde avond op rij. Het duurt een aantal uur voordat hij weer kalm is. We geven hem al extra voeding, huid op huid contact, we lopen met hem, zingen etc. Ik wil gewoon dat hij zich goed voelt. Iemand nog een tip of iets? De speen wil hij trouwens wel maar omdat hij zo overstuur is lukt dat hem niet.
Ja dit is wel echt het heel bekende witching hours/huiluurtjes. Zie bijvoorbeeld https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/wat-te-doen-huiluurtje-baby/?srsltid=AfmBOorOpt0HPr5pAvsavXWAROC4yEzWQaM-2eETl7c6AXS3JIiyi4Ik
Lekker bij je houden en wiegen zoals je al doet, hoort er echt een beetje bij!
Bij ons was bouncen op zo’n yogabal echt een lifesaver. Echt uuuuren op dat ding gezeten met onze baby die eerste maanden haha, maar hij werd er heel rustig van! (Onze rug niet maar ja alles voor je kind)
Ik deed haar vaak in de draagdoek en ging dan wandelen. Buiten of binnenshuis. Werd ze ook rustig van. Binnen deed ik het vaak huidophuid, dus in haar luier in de draagdoek en zelf ook geen shirt etc aan.
Ik kan me dit nog wel herinneren, wij hadden ook ik echt een vast tijdstip dat hij onrustig was. Bij ons was dat rond 22/23u, volgens mij is dat heel normaal!
Dit duurt een paar maanden, het beste is accepteren dat je er meestal niet per se iets aan kan doen om het te verhelpen
Dank jullie wel! Ik voel me nu alweer wat beter maar zo laat in de avond/nacht is het zo heftig en het voelt zo erg alsof je faalt pfff. Gelukkig gingen de nachtvoedingen gewoon top & slaapt hij overdag ook perfect. Het is echt altijd tussen 20 en 12uur snachts ofzo.
Geef je borstvoeding? Kan namelijk dat je baby wil clusteren. Gewoon, uren lang drinken/sabbelen om de productie op gang te brengen & houden
Ook bij geen borstvoeding zal je baby dat laten zien maar dan heb je (helaas) geen antwoord op dat gedrag anders dan lopen/zingen/dragen etc.