We hebben er wel eens over gepb’d, maar op dit moment, nu ik bijna een maand of 4 een kantoorbaan heb kan ik beamen dat ik dit echt beter en gemakkelijker te combineren vind met een leven met jonge kinderen thuis, dan werken op een kdv. Het feit dat ik nu op mijn werk iets totaal anders doe, en onder de volwassenen ben ipv dat werk als een soort verlengde van mijn gezinsleven voelt zorgt er echt voor dat ik het beter volhoud allemaal en ook meer energie voor mijn kinderen heb als ik met ze ben. Voelt gewoon alsof ik veel evenrediger belast wordt en daardoor vind ik het dus ook fijn om wat meer te werken. Ik heb het overigens ook wel echt getroffen volgens mij met mijn werkgever en mijn team/collega’s want heb het echt heel erg fijn, dus dat kleurt mijn ervaring misschien ook wel wat.
Hoop dat jij ook een weg vindt hierin want volgens mij worstel je er al wel eventjes mee en dat is niet fijn! ![]()
Wat fijn om te lezen! ![]()
En ook fijn dat je het zo getroffen hebt met je werkgever! Ik worstel er inderdaad al even mee maar ook omdat we nu toch gaan verhuizen staat het solliciteren even op een laag pitje. Maar straks ga ik dat wel weer volop oppakken en dan hoop ik snel hetzelfde te kunnen zeggen/voelen als jij.
Oh ja kan me goed voorstellen dat een kdv en een gezin echt als het verlengde van elkaar voelt, je zit dan nooit een seconde zonder jengelende kinderen en als je eigen kinderen heel leuk en lief zijn geweest is er op het kdv wel weer een kind die dat niet is en andersom ook. ![]()
Ik ben eerst hetzelfde blijven werken (28) toen een jaar 36, toen weer 28 maar na een maand uitgevallen en nu na dik een jaar ziekte weer 28 uur.
Mijn man is van sector gewisseld waardoor voltijd nu 36 uur is ipv 40 uur.
Ze gaat zo naar school en we zijn dan allebei 2 middagen vrij, waarvan de woensdag samen.
Ik heb dan de hele donderdag vrij dus ik moet dan wel weer het huishouden gaan doen. Echt geen zin in, m’n man heeft dat m’n hele ziektetijd gedaan
.
En de donderdagochtend ook gaan werken en daarvan een schoonmaakster inhuren? Als je dat niet leuk vindt en je werk wel… Prima oplossing toch ![]()
Ja klopt. Zeker omdat de mijne klein zijn, precies dezelfde leeftijd als de kinderen waar ik op werk voor zorgde, ben je dan gewoon 24/7 voor kleine kinderen aan het zorgen. Met als gevolg dat je gewoon minder ruimte en geduld voor je eigen kinderen hebt en dat vond ik echt kwalijk.
@Vloeistof Ja superfijn dat jullie een huis gekocht hebben al, dat was ook al een langgekoesterde wens toch? Die baan komt er ook wel hoor, alles op z’n tijd!
Na14 maanden burnout wil ik niet meer uren gaan werken.
Zonder fulltime te werken kan je ook een schoonmaakster inhuren toch? Hahaha
Edit mocht je het kunnen betalen natuurlijk
Ja klopt, het staat ook op ons lijstje met dingen die we mss wel weer willen. Jaren terug hadden we een geweldige, maar die is gestopt en die erna was echt niet prettig.
Echt rot dat het zo moeilijk is om een goede te vinden
Als je schoolgaande kinderen hebt: Wanneer heeft jouw kind meivakantie?
- Deze week en volgende week
- Alleen volgende week
- Volgende week en de week daarop
- Anders…
0 stemmers
Afgelopen woensdag tmt 5 mei
afgelopen week tm 5 mei. Ik vind het echt teringlang en heb geen vakantie zelf nu en partner ook niet.
Dus vooral veel logeren en bso en zelf nog wat losse vrije dagen.
3 weken? Met of zonder studiedagen?
twee en een half dus. Vanaf afgelopen weekend tm 5 mei. Met 1 studiedag (4 mei)
Dit precies…
En tot aan de zomervakantie is er nog maar 1 volle schoolweek en verder overal wel een keer of 2x in de week een studiedag
Ja hier ook, zo lang en eigenlijk hadden we wat moeten plannen ipv in de zomervakantie maar daar waren we te laat mee.
Ah duidelijk, ik interpreteerde het verkeerd. Maar inderdaad wij ook 2 weken + 2 dagen 🫠
Ik ben net van baan geswitched en heb niet zoveel vakantiedagen, anders waren we misschien wel weggegaan inderdaad. Maar het drong eigenlijk een maand geleden ofzo pas tot me door dat het zo lang was ![]()
Hier ook 2,5 week, het voelt als een soort prequel op de zomervakantie met dit weer, haha. Veel mensen die weg zijn ook idd. Wij hebben gisteren vuurtje gestookt in de tuin, marshmallows geroosterd, en het voelde helemaal alsof we ook al op de camping waren!
Met vroege zomervakantie en hemelvaart, Pinksteren en nog twee margedagen die eraan komen heeft ons kind ook nauwelijks volle schoolweken meer. Volgend jaar vallen koningsdag, 5 mei én hemelvaart in de tweeweekse meivakantie, dus dan zal het weer veel minder versnipperd zijn.