Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Sinds vorige jaar doen we onze verre en lange vakantie in Mei. Nu dus lekker in ligurie. Heerlijk rustig hier en niet zo heet. :heart_eyes:
In augustus camperen we dan in Nederland.
Echt een aanrader. Zag alleen dat de mei vakantie volgen jaar een stuk korter is en ik vind het jammer dat we nu steeds koningsdag missen.

8 likes

Ja Willy, beetje raar dat je met koningsdag steeds weg bent!

9 likes

T/m 5 mei idd hier ook. En dan de week van 8 juni nog een extra week om 1 juli de zomervakantie in te rollen.

Dan is jouw regio dit jaar van midden naar vroeg vakantie gegaan, dus een kort schooljaar en dan ook nog een junivakantie… Maakt de school meer uren dan gemiddeld dat je weet? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Wij hebben ook een junivakantie die week trouwens, maar wij zijn van vroeg naar midden vakantie gegaan en hebben daardoor een lang schooljaar.

Over 8 jaar maar 77 meer dan wettelijk minimum. Maar zit groot verschil tussen kleuter/klas 1/klas 2 en klas 3 t/m 6 qua uren in de week ook (vrije school). Extra week hebben wij altijd als planningsweek, zodat ook de docenten hun getuigschriften kunnen maken voor de leerlingen.

1 like

Maar is dat echt vakantie of studiedagen?
Hier zijn ze elk jaar de week van Hemelvaart vrij. Maar dat is door schakelen van studiedagen.

Een familielid van mij heeft ook juni vakantie die bestaat uit 3 studiedagen en 2 vakantiedagen. Maar die gaan dan wel weer 4 mei naar school. 1 dagje school en dan weer een dag vrij dus :sweat_smile:
En ook goede vrijdag zijn zij bijv niet vrij…

Deze planningsdagen. Maar zie alsnog rond elke vakantie en tussendoor het bos niet meer tussen alle planningsdagen :sweat_smile:

OMG, mijn dochtertje is in november op school begonnen en ik dacht dat ik alle data heel netjes aan het overnemen was. Maar door alle reacties hieronder denk ik: huh 5 mei ook vrij? Zou ze dan een losse vrije dag hebben die week? Kijk ik nog een keer goed is ze ook t/m 5 mei vrij.
Ik had dr gewoon 4 mei zo naar school gestuurd :joy::joy::joy: Dodged that bullet hahaha.

Edit: en nog het allerergste: ik krijg morgen een keizersnede dus had dr zo die maandag met traktatie en al naar school gestuurd met dr vader. Dat was een dikke teleurstelling geweest hahaha.

21 likes
  • nu nog een week school
  • 2 weken vrij
  • driedaagse schoolweek ivm Hemelvaart
  • 4-daagse schoolweek ivm studiedag
  • 3-daagse schoolweek ivm Pinksteren en studiedag

:face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

Maand later is het ook al zomervakantie dus voor mijn gevoel gaat het heel hard nu.

2 likes

Succes morgen! :heart:

1 like

Dit jaar de eerste zomervakantie van mijn kind! Voor wie een partner heeft/had: hoe hebben jullie dat de eerste keer gedaan of zijn jullie van plan het te doen qua vakantie nemen?

• Het is maar één keer de eerste zomervakantie: partner en ik nemen/namen zoveel mogelijk samen vakantie (al dan niet extra onbetaald)
  • We verdelen het zo goed mogelijk zonder (of max 1 week) samen vakantiedagen te nemen
  • We nemen 2 of 3 weken samen vakantie en verder verdelen we de weken/zoeken we andere oplossingen (bso, grootouders…)
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Helaas zitten we in een medische situatie waardoor alles anders loopt. Maar het plan was 3 weken op vakantie gaan en ergens nog 1 week. En verder gewoon bso en opa en oma en onze eigen parttime dagen met hier en daar een dag extra vrij.

1 like

Ik werk in het onderwijs dus overlap grotendeels met de kinderen. Man kan geen vrij nemen dus ik ben de zomer thuis met de kinderen. De weken die ik wel moet werken doe ik zo veel mogelijk vanuit huis (kan met mijn takenpakket) of we zoeken opvang. Meestal is dat BSO of een speelkampje, soms opa en oma.

3 likes

Mijne gaat terug naar de creche :face_with_hand_over_mouth:. Maar hier starten ze al met 2,5 en de creche had nog plek deze zomer dus superfijn. Kunnen m’n kinderen samen gaan. Zou niet weten hoe ik die 8 weken moet bolwerken met mn partner, we werken allebei onregelmatig en zoveel vakantie hebben we niet. Als ze wat ouder zijn kunnen ze overdag naar een “kampje”. soort verkapte opvang in een thema zoals sporten of boerderij.

1 like

We nemen (nog) geen vakantie in de zomervakantie. Mijn oudste is 4 dus we gaan nu nog een keer in september op vakantie. De zomerperiode gaat hij dus ‘gewoon’ 2 dagen per week naar de BSO en de rest van de week tussen ons en familie verdeeld.

1 like

Wij hebben vakantiebso op onze oude opvang ipv haar bso op school voor 1 dag per week. Verder zijn we elke andere dag samen met haar zoals ons normale schema. Ik heb maar 10 dagen vakantie, partner 3 weken. In die periode gaan we naar de camping in de buurt van mijn werk zodat ik vanaf daar snel er heen kan.

Hier ook eerste keer vakantie voor onze 4 jarige. Ik neem drie weken vrij, mijn man ook, waarvan we samen een week overlap hebben om als gezin leuke dingen te doen. Dit jaar gaan we niet weg, ivm verbouwing en baby erbij. De laatste week van de vakantie vragen we onze ouders om een dag leuke dingen te doen met de kinderen. Ik vond het wel een hele puzzel :wink:

Wij zijn één week op vakantie geweest en verder gewoon vakantie-bso drie dagen in de week. Wij hadden aan het einde van het jaar een grote vakantie gepland dus geen vakantiedagen over.

1 like

Voor ons ook de eerste keer zomervakantie van school dit jaar. Precies na de zomervakantie gaan we 3 weken op vakantie, laatste keer buiten de schoolvakantie.
En tijdens de zomervakantie werk ik korte weken, zodat ik donderdag en vrijdag bij de kinderen ben. We hebben alleen op maandag en dinsdag BSO en dus ook opvang tijdens de vakanties.

1 like

Wat vrienden van me doen wel een goede: nemen beide drie weken op, waarvan twee weken overlap om weg te gaan en dus beide nog een week zelf. In die week gaan de kinderen wel een dag of twee naar de bso of grootouders, dus hebben ze ook wat dagen helemaal vrij voor zichzelf.

3 likes