Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Mijn kind gaat naar bed om:

• 18:00
  • 18:30
  • 19:00
  • 19:30
  • 20:00
  • 20:30
  • 21:00
  • Later dan 21:00

0 stemmers

Mijn kind wordt wakker om:

• Voor 5 uur
  • 5:00
  • 5:30
  • 6:00
  • 6:30
  • 7:00
  • 7:30
  • 8:00
  • 8:30
  • 9:00
  • Later dan 9:00

0 stemmers

Word je kind nog wakker?

• Nee
  • Ja, 1 keer
  • Ja, 2 tot 3 keer
  • Ja, ongeveer 5 keer
  • Ja, meer dan 5 keer

0 stemmers

Mijn kind slaapt:

• In zijn/haar eigen bed op eigen kamer
  • Eigen bed maar bij mij op de kamer
  • Bij mij (en/of partner) in bed
  • In eigen bed, eigen kamer maar ik (of partner) slaap daar ook
  • Gedeeltelijk eigen bed, gedeeltelijk samen
  • Anders,

0 stemmers

Valt je kind zelfstandig in slaap?

• Ja
  • Nee
  • Met fases

0 stemmers

4 likes

Op schooldagen wek ik ze om 7.10. Maar als er geen school is worden ze meestal later wakker. Dat is wel steeds vroeger geworden… voordat oudste naar school ging was het rustig 8.30 a 9.00. En bedtijd is vervroegd door school.

2 likes

Het streven is 19:00 in bed maar in de weekenden of als we ergens geweest zijn wordt het soms later. Hou me niet zo strak aan bedtijden. Hij mag ook altijd in bed nog even op zn ipad en valt 9 vd 10 keer in slaap met zn ipad. En hij slaapt altijd bij mij in bed, als hij bij mn ex is ook bij hem.

Confronterend. Mijn oudste is echt geen beste slaper. Ik hoop dat bij de tweede de slaapopvoeding beter lukt want ik weet niet of we het anders overleven :smiling_face_with_tear:

Mijn kind ook niet hoor… inslapen kan hij wel zelf maar sinds het peuterbed komt hij minstens nog 2 keer eruit en moeten we hem terug leggen voordat hij gaat slapen. En de ochtenden gingen na het vooruit zetten van de klok even goed maar nu is het weer 5/5:30 :disappointed_relieved:

3 likes

Ja imhier dus ook, zo ontzettend lang!!

2 likes

Haha ja ik voel me echt een beetje geconfronteerd dat mijn kind van bijna 4 blijkbaar als een van de weinige nog zo vaak wakker wordt :grimacing:

2 likes

Heel erg balen, maar verwijt het jezelf niet (“de slaapopvoeding”). Van wat ik hier gelezen heb, hebben jullie van alles geprobeerd maar is je kind nu gewoon nog een lastige slaper. Hopelijk slaapt nummer twee in vergelijking als een roos :heart:

Mijn kind gaat rond 19u naar boven en dan slaapt hij om 20-20:30 :smiling_face_with_tear: en wakker worden varieert ook tussen 6:30 en 7:30 zo’n beetje.

1 like

Mijn 4 en 6 jarige worden ook iedere nacht nog wakker en komen dan bij me liggen. Het wordt in die zin wel makkelijker, ik hoef niet meer naar hen toe, ze komen nu naar mij.

2 likes

Ik heb 1 keer gekozen, maar soms is het ook 2 tot 3 keer hoor (kinderen van 3 en 5). Ze hebben gewoon veel liefde nodig denk ik maar :wink: gelukkig kunnen/durven ze nu meestal wel zelf naar ons bed te komen en hoeven we er niet meer uit.

Ik wist niet hoe ik het moest invullen want 4 kinderen en allemaal andere slapers. Maar hier ook nog regelmatig bij ons er tussen met 5jr hoor. Of ze kruipen bij elkaar, gebeurd ook haha

@Feather met dezelfde slaapopvoeding en toch de een als een roosje en ander een ramp haha.

1 like

We willen altijd om 19:00 uur op bed maar dan weigert hij te slapen dus is het vaak 19:30 tot 07:30

Voor de mensen met 2 of meer kinderen:

Kreeg jouw tweede (of derde, vierde, etc) kind van de opa’s en oma’s andere kado’s voor de verjaardag t.o.v. je eerste kind? En dan bedoel ik dus qua prijsklasse of hoe speciaal het is? (Bijvoorbeeld een loopfiets vind ik een specialer kado dan een puzzeltje, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel). Beetje specifieke vraag maar ben wel benieuwd, en als je wilt toelichten heel graag.

• De tweede (of derde etc.) kreeg vergelijkbare kado’s
  • De tweede (of derde etc.) kreeg grotere kado’s
  • De tweede (of derde etc) kreeg kleinere kado’s

0 stemmers

2 likes

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders zijn juist heel erg mee bezig dat ze niet een kind willen ‘voortrekken’. Dus die zijn er wel bewust mee bezig dat het ene kind niet meer verwend wordt dan het andere.

1 like

Ze hebben een zelfde budget per kleinkind, dus het maakt niet uit hoeveelste ze zijn. Grote dingen kopen we meestal zelf dus dat maakt ook geen verschil

2 likes

De ene opa en oma rekenen nog net niet op de cent nauwkeurig uit hoeveel ieder kleinkind krijgt, daar moet alles eerlijk zijn. Mijn eigen ouders niet zo, die laten zich meer leiden door wat wij als wensen doorgeven of wat ze zien. Dus ik kan me wel voorstellen dat onze jongste van hen wat ‘mindere’ cadeaus heeft gekregen, maar het maakt me zelf (nog) niet uit omdat de kinderen niet echt een besef van geld hebben.

2 likes

Qua prijsklasse is het ongeveer hetzelfde.
Ik wens alleen geen tweede loopfiets etc terwijl we er nog een hebben staan dus dan zoeken we naar iets anders. Vaak zijn de grote verjaardag cadeaus ook iets waar de beiden mee kunnen spelen. (Vtech Pizzakar, stapelstenen, Wobbel, trampoline, zwembad, watertafel etc)

2 likes

Heel verschillend. Ene keer groter, andere keer kleiner. Gewoon wat op de wensenlijst staat.

2 likes

De aanleiding voor de poll is trouwens dat ik me echt een ondankbare trut voel maar ik kwam er dus gisteren achter dat mijn vader en zijn vrouw een doosje met kaartjes met mijn 100 eerste woordjes gaan geven aan mijn jongste die volgende week 1 wordt, kosten 12,95 en we hebben al zoiets. Mijn oudste kreeg van hen voor zijn eerste verjaardag een zandbak en voor zijn tweede verjaardag een treinbaan van brico. Nogmaals, voelt niet oke dat ik dit vind maar heb er toch een gek gevoel bij.

5 likes

Hoe weet je dat? Want als je dit rechtstreeks van ze weet dan zou ik het aangeven.