Mijn dochter kwam er daardoor juist achter dat je ook speelgoed kunt verkopen op de vrijmarkt, hell no.
Kak ik besef me nu dat ik helemaal geen contant (klein)geld in huis heb.
Morgenochtend nog maar even pinnen, maar de gemiddelde verkoper zit waarschijnlijk niet te wachten op het wisselen van briefgeld dus ook maar hopen op betalen per Tikkie.
Lekker goed voorbereid weer.
De enige regel is geen knuffels en het mag niet stuk zijn. Wat ze verder wil kopen laat ik wel helemaal los.
Ze heeft van opa en oma €10 gehad en van mij €5. Zelf had ze ook nog wat geld dus ze heeft in totaal €20 geloof ik. Hoeft uiteraard niet op haha
Ik bemoei mij er alleen mee in de zin van dat het niet kapot moet zijn. En ik heb 1 kind die gek is van vrachtwagens, daar hebben we er al super veel van. Dus we hebben de deal 1 vrachtwagen ![]()
Hier kwam het opgespaarde statiegeld goed van pas haha
Ik wil net zeggen: weet waarmee je thuiskomt als je bijna alles voor 25/50 ct of een euro mag meenemen
20 euro besteden op Koningsdag is echt een jackpot haha
Mijn zoon bedacht een paar dagen geleden ook ineens dat hij ook wel wat wilde verkopen. Ik heb gezegd dat hij dan de halve dag bij z’n kleedje moet zitten. Toen was t gauw over. Koningsdag is ongeveer zijn lievelingsdag: troep kopen, springkussens, veel vriendjes en vriendinnetjes en vaak mooi weer en ijs.
- Nee gewoon iets wat hij/zij al heeft
- Ja iets feestelijks
- Ja iets met een 1 erop oid
- Een andere speciale outfit
0 stemmers
Ik kocht geen kleding speciaal voor de verjaardag. Maar zocht wel het meest feestelijke setje uit de kast uit.
Een leuk setje, wel nieuw (of nieuw tweedehands zeg maar), maar wel iets wat later nog goed gedragen kan worden
Ik ben toevallig vorige week gaan shoppen voor een outfit voor m’n dochters eerste verjaardag. ‘Gewoon’ een super schattig leuk outfitje van de Zara wat ze daarna ook prima door kan dragen, maar we vinden het wel leuk dat ze dan dat leuke pakje voor het eerst op haar verjaardag aan heeft.
Ja, iets nieuws of van Vinted maar wel zodanig dat het daarna ook gewoon normaal gedragen kan worden. Dus geen outfits voor 1x gebruik zeg maar.
Ja zo’n pakje van de HEMA met trui en broek. Die hebben ze daarna ook nog heel veel aan en daarna gaan ze weer naar broertje en zusje. Maar moet dan wel altijd aan de verjaardag denken als iemand ‘m aanheeft ![]()
Volgens mij wel eens gevraagd. Maar even in een poll. Blijft een dilemma in mijn hoofd al hebben we nog even om een beslissing te nemen.
Mijn kind van 4 gaat naar een bso dat dezelfde organisatie is als de opvang. We zijn heel tevreden over deze organisatie. Maar hij is het enige kind uit de klas (en maar 3 andere kinderen van zijn school) dat naar deze bso gaat. De meeste gaan naar 2 in de buurt, die op latere leeftijd samenvoegen. Wij staan daar op de wachtlijst en hij kan daar in september starten. Deze BSO is qua communicatie mwah, en gebouw en buitenspeelplek stuk minder leuk vind ik, maar klasgenootjes zitten daar wel allemaal.
Mijn kind moest erg wennen aan de BSO maar vindt het nu erg leuk en heeft daar een vriendje. Maar ik ben bang dat het voor later niet leuk gaat zijn dat hij de enige is die naar een andere bso gaat. Hij vindt school en zijn klasgenootjes nu ook leuk. Als ik hem vraag wat hij wil, zegt ie elke keer iets anders haha. Gaat mij dus echt om wat op de lange termijn beter lijkt.
Wat zou jij doen?
- Kind op huidige bso laten
- Kind naar andere bso verplaatsen
- Anders
0 stemmers
En wat is voor jullie handig? Hebben jullie nog een kind op die opvang? Ligt het een beter op de route dan het ander?
Dat maakt niks uit. Jongste zit op een andere locatie. En allebei BSO’s stukje fietsen, uit de route.
Ik heb toevallig een soortgelijke situatie meegemaakt! Mijn zoon is gestart op BSO A. Dit is een externe organisatie, de kinderen worden opgehaald van school. Echt een geweldige BSO. Groot voetbalveld, altijd een uitgebreid vakantieprogramma (vandaag zijn ze naar een dierentuin, v.d. week spelletjesdag op het strand gehad) en ook tijdens gewone schoolweken worden er uitjes gedaan bij voldoende animo (naar een zwemvijver, speeltuinentocht door de buurt, etc). Er gaan een paar kinderen van zijn school heen, maar er komen ook kinderen van 2 of 3 andere scholen en daar zijn er toch wel meer van.
De meeste kinderen van school gaan naar BSO B. Dit is de organisatie die aan school is verbonden. Zij verzorgen ook de TSO en zijn dus ook beter op de hoogte van de ontwikkelingen van de kinderen. Deze BSO is dus gewoon op school, en er kan op het schoolplein gespeeld worden. Hoe het vakantieprogramma eruit ziet weet ik eigenlijk niet, maar doordeweeks blijven ze altijd gewoon op locatie.
We hebben 2 jaar gebruikt gemaakt van BSO A, toen mijn zoon startte op school was er op BSO B namelijk niet meteen plek, en BSO A sprak mij ook meer aan, dus die keuze was snel gemaakt. Echter vroeg mijn zoon steeds vaker om BSO B, omdat zijn vriendjes hier ook zitten. Dit was eerst niet zo’n ding, maar nu in groep 2 vroeg hij er wel wekelijks naar. Ik heb hem dus op de wachtlijst gezet bij BSO B, en daar kan hij over een maand starten.
Ik vind het zelf ergens wel jammer, ik voel nog steeds meer bij BSO A, maar ik wil graag de sociale wens van mijn zoon tegemoet komen. Hij kan namelijk met zijn 2 beste vrienden nooit afspreken, door wisselende BSO dagen. Op deze manier kunnen ze toch meer met elkaar spelen. Hoe het op termijn gaat lopen weet ik niet, misschien vind hij het na een tijdje wel helemaal niks. Nouja, dan wisselen we desnoods weer terug!
Ik denk dat er niet een goed of fout is. Hier in het dorp is er maar één school en één BSO en die zitten ook in hetzelfde gebouw, dus er is eigenlijk geen andere optie, maar het is ook prima.
Ik denk dat een kind zelf eerder bij z’n vriendjes op dezelfde BSO zou willen blijven. Aan de andere kant, hier in het dorp is het allemaal wel heel ‘klein’ en allemaal hetzelfde. Je gaat met dezelfde kinderen naar school, naar de BSO, naar dezelfde sport. Het zijn altijd dezelfde kinderen.
Mijn dochter zit nu (ook) op een sport in een stad verderop en ik merk echt een enorme mentale groei in haar. Een nieuwe club vriendinnen gemaakt, groeit enorm in zelfvertrouwen (terwijl in het dorp ook prima is hoor), leert veel sociaal.
Mijn neefje uit hetzelfde dorp heeft het bijvoorbeeld best pittig, omdat hij niet zo lekker in de klas ligt, maar dus continu in datzelfde groepje zit op ook de BSO en bij voetbal.
Ik heb voor huidige bso gestemd met het idee dat zijn sociale kring dan ook groter wordt en hij daar op den duur ook vriendjes zal krijgen.
Wij hebben zoiets ook gehad en zelfs een tijdje beide bso’s naast elkaar, dus op verschillende dagen verschillende bso’s. Dochter is door de jaren heen eigenlijk steeds gewisseld in haar voorkeur. We hebben nu de knoop doorgehakt dat ze op de bso blijft die ver weg is, maar wel veel biedt. Uiteraard zit ze nu in een fase dat ze die bso echt superstom vindt en er niet heen wil. Aan de andere kant krijgen we haar bij het ophalen altijd moeilijk mee omdat er nog iets afgemaakt moet worden, ze nog iets wil laten zien of gewoon nog leuk aan het spelen is. Dat geeft ons het idee dat het ook wel meevalt met hoe niet-leuk ze het echt vindt.
Wat voor ons de doorslag gaf waren een paar dingen: op deze bso blijven kinderen vaak tot ze in groep 8 zitten, waar ze op de andere bso eerder afhaken omdat het inderdaad een soort verlengstuk is van school. Deze bso doet veel uitjes in de schoolvakanties, en op termijn verwachten we alleen maar bso in de vakanties nodig te hebben. Op deze bso kunnen ze veel buiten zijn en actief zijn, en er zijn ook hele betrokken en actieve leiders op de groepen. En ook leuk: ze gaan nooit over het maximale tarief heen.