De oudste na 6 weken al. Sliep door, maar ik op de kamer niet, omdat ik overal wakker van werd. Jongste stuk langer. Had nog vaker voeding nodig en de nieuwe kamer waar wij naartoe gingen was pas later af. Jongste heeft geloof ik 4 maanden bij ons geslapen.
Mijn baby van drie jaar slaapt ook bij mij in bed haha
Mijn kind heeft de eerste nacht bij ons geslapen en meteen daarna in het ledikant op de eigen kamer
Ging prima meteen ook gelukkig
Die van ons sliep in de cosleeper maar draaide steeds waardoor hij overdwars in de cosleeper kwam te liggen, dan met zijn armen de randen raakte en wakker werd. Dus na ongeveer 10 weken in het ledikant in zijn eigen kamer gelegd. Moest ik er wel steeds uit om te voeden, maar gelukkig was dit meestal.maar 1 of 2 keer
Wij gingen na 7 weken op vakantie en dochter kon niet bij ons op de kamer (in een caravan), dus sliep toen in een andere kamer. Na de vakantie op haar kamer gelegd en dat ging prima (en met mindere nachten gewoon bij ons).
Met mijn zoon hetzelfde gedaan.
Wij hebben hem na 7 maanden op zijn eigen kamer gelegd. We merkten dat hij echt van ieder geluidje wakker werd. Hij heeft snachts nog wel veel behoefte aan contact/nabijheid, dus we hebben wel een logeerbed staan op zijn kamer waar een van ons soms in slaapt.
Onze zoon na een paar weken. Bij onze dochter willen we haar nu toch wat langer bij ons op de kamer, zo lang als goed voelt. Het wiegje staat in ieder geval klaar.
Ik ga wel zien en meemaken hoelang dit voor iedereen de beste oplossing is.
Is er een reden waarom je nu toch langer zou willen?
Onze oudste na 2,5 maand en ik vond het vreselijk. Maar ik sliep wel beter erdoor (en mijn kind sliep zowel naast mij als in zijn eigen kamer gewoon prima) dus toch maar aangehouden. De jongste is nu bijna 4 maanden en slaapt nog naast me in de cosleeper, maar ik geef ook borstvoeding (en dat deed ik bij de oudste maar 3 weken) dus het voelt heel raar en onlogisch om haar op haar eigen kamer te leggen (ik leg haar half slapend aan en val ook direct weer in slaap als ze klaar is en ik haar terugleg, als ik uit bed zou moeten zou dat wel anders zijn).
Ik vind het wel handig als ie een beetje begint te jengelen dat ik makkelijk zān speen er weer in kan duwen en hij soms zo nog even/weer door slaapt, maar anderzijds worden we ook regelmatig wakker van dat gekreun/gepiep/gezucht van m dat ik denk joeeee ga naar je eigen kamer. Als hij echt wakker wordt voor een fles/luier moet ik toch wel uit bed. Het lijkt me ook wel fijn om na die paar maanden je eigen slaapkamer weer terug te hebben, maar vanachter idee dat ik ās nachts naast me kijk en hij er niet meer ligt kan ik ook echt janken haha.
Toen een onzekere moeder van haar eerste kindje die dacht dat het beter was om hem zo snel als mogelijk op zijn eigen kamer te laten slapen. Het ging uiteraard ook goed hoor, anders had ik het nooit gedaan. Hij is een makkelijke slaper.
Nu wordt zān zusje bijna geboren en wil ik gewoon nog meer genieten, alles in me opnemen en doen wat voor mij goed voelt in plaats van me te laten leiden door angst of āadviezenā van anderen.
Meer go with the flow dus. Hoop dat mān hormonen dat straks ook toestaan, haha.
Wij hebben het een keer met 2 en een keer met 3 maanden geprobeerd maar mijn moederhart kon het echt niet aan. Ik kon alleen maar naar de babyfoon kijken hopend dat ze wakker zou worden zodat ik haar bij me kon nemenš daarna hebben we het pas weer geprobeerd toen ik er zelf ook aan toe was en dat was na de 4 maanden regressie en toen voelde het voor ons beide goed. Sliep zo lekker toen ze weg was haha
alsof je op een hotelkamer ligt, zo voelde het voor mij haha
Ken jij de traditie āhet scheel eraf drinkenā?
In ons dorp is dat dus heel normaal, rond 3/4 maanden organiseer je een babyborrel en met een shotje proost je dan dat je kind niet scheel wordt. Volgens mijn schoonmoeder werkt dat echt, ze kent mensen die dat bij kind 1 wel hebben gedaan en bij kind 2 niet en die kijkt dus scheel. Ik ken dat helemaal niet en werd echt raar aangekeken toen ik dat zei.
- Ken ik, doen wij ook
- Ken ik, doen wij niet
- Nog nooit van gehoord
0 stemmers
Haha komt je schoonmoeder nooit het dorp uit? Want dan zou ze wel zien dat de rest van Nederland niet scheel is.
Haha wat een mooi excuus om een borrel te drinken
Haha ja ik zou het voor de zekerheid maar organiseren @Spaarlamp , baadt het niet dan schaadt het niet.
Hahaha ja mijn vriend is al druk bezig In de vriendengroep zijn meerdere babyās geboren in 3 maanden tijd dus we doen het met zān allen dus dat is sowieso wel gezellig.
Oh zo leuk! Wij hadden ook 4 (eerste) kindjes in een jaar in de vriendengroep en we gaan deze maand met zān allen naar de efteling! Echt leuk om zo dicht op elkaar te zitten.
Op wat voor soort basisschool kind zit(ten) jouw kind(eren) (of gaan ze in de toekomst heen)?
- Basisschool die uitgaat van een godsdienst of levensovertuiging (katholiek, protestants, joods, islamitisch, etc)
- Basisschool met een bepaald onderwijsconcept (vrije school, montessori, jenaplan, dalton, IPC, etc)
- Speciaal basisonderwijs/speciaal onderwijs
- Openbare basisschool
- Anders, namelijk
0 stemmers