Ja daarom vind ik het fijn om hier ervaringen te lezen, want in de praktijk is het overal net weer anders. En dan kan ik zo van verschillende ervaringen iets meepikken en m’n eigen ding ervan maken. ![]()
Wat ik nog wilde zeggen, maar net vergat te typen, je zou ook kunnen kijken naar ontbijt met pap of brood. Merk dat mijn baby daar ook goed op gaat (maar dat komt dus ook omdat ze het geduld niet lijkt te hebben voor een fles, haha)
Iemand ervaring met de melkladder voor herintroductie zuivel bij koemelkallergie? Wij zijn er nu mee bezig met mijn dochtertje van 11 maanden, maar vindt het zo moeilijk om klachten te duiden omdat er altijd natuurlijk zoveel redenen kunnen zijn voor eczeem, hangerigheid etc.
Ja schat ik woon in een dorp met 10 mensen en die mensen bij het cb zijn allemaal rijp voor hun pensioen en heel ouderwets
Heb ook schijt aan wat zij zeggen en volg jouw advies op hahaha
Mijn baby gaat pas met 1 jaar naar de kinderopvang en ik blijf tot en met eind november thuis met hem en dan neemt mijn man het drie dagen over. Ik ben nu al aan het kijken voor dingen die we met hem kunnen doen zodat hij toch in contact is met andere kinderen. Ik heb al voorlees ochtenden gevonden in de bieb en mijn werk organiseert iets voor babies 1 keer per week maar iemand nog een idee? Ik woon omgeving Den Haag
Baby-zwemmen? Wij zijn met 3 maanden gestart en kind is echt dol op water nu! Je ziet ook steeds meer interactie met andere kindjes, in het begin is het nog wel veel ouder-kind.
Babyzwemmen, speeltuinen (en speeltuinen die zo’n huiskamerplekje hebben!), koffiebar met speelplekje. Maar tot 1 jaar leven ze toch echt vooral in hun eigen bubbel hoor, daar mist je kind niets mee zonder opvang
Theater Dakota organiseert babyconcerten, is mn man geweest en hij vond het leuk en zeker voor herhaling vatbaar om met die kleine heen te gaan.
En idd babyzwemmen is ook een goeie! Je hebt paar zwembaden DH die dat hebben, maar Boetzelaer in Monster schijnt leuker te zijn. Ik ben alleen in Monster geweest en daar is het leuk!
Ook naar plekken gaan waar kinderen komen, speeltuin, kinderboerderij etc. Je hebt dan best snel contact met anderen is mijn ervaring en kinderen vinden andere kinderen vaak toch wel interessant.
En met vriendinnen met kinderen afspreken ![]()
![]()
Ik deed het eigenlijk alleen in de kraamweek en dan een beetje na wat gepush van de kraamhulp
ik had er eigenlijk helemaal geen zin in, vond het teveel gedoe. Wel sliep ze de hele tijd op mij of op haar vader (met kleding aan dus) ze is volgens mij heel goed gehecht!
Ik ging met mijn dochter naar spel inlopen in de buurt, is in Amsterdam, lijkt me dat ze dit in Den Haag ook wel hebben.
Tot welke leeftijd gebruik(t)en jullie een eetstoel voor je kind?
3 jaar. En toen wilde ze nooit meer op de TrippTrapp want ze was al een grote meid dus hem weggehaald.
Ze is 10 en zit op steeds op de triptrap
die vindt ze toch het lekkerst zitten en ze is ook wel aan dingen gehecht die ze al haar hele leven kent. Ik mag ook de eettafel niet veranderen omdat ze daar fijne herinneringen aan heeft.
Mijn oudste is 4 en zit nog op de Tripp Trapp
Ik heb binnenkort m’n eerste gender reveal party😅. Geef je dan al een cadeautje? Weet nog niet of ik ook voor de babyshower ben uitgenodigd. Want dan geef je sowieso ook wat. Vind het wel heel leuk hoor, want de aanstaande ouders hebben redenen genoeg on dit te gaan vieren❤️!
Ik neem dan vaak een kleinigheidje mee, geen groot cadeau, maar iets van max 7-10 euro ofzo. Een knuffeltje, rammelaar of een bal, zoiets.
Als je dat nog niet gedaan hebt, kan je ook iets voor de moeder meenemen. Iets van een buikbalsem of buikmasker ofzo? Olie van Naif vond ik zelf heerlijk.
Ojaaa iets voor de moeder, dat vind ik leuk om te geven.
Vind het ook wel leuk om mn favo te geven: rompertje van de Hema. Die bamboe overslag ben ik fan van! En dan een lekkere olie/creme
.
Ik word, helemaal in de vakantie, gestoord van het gedram om niet naar bed te hoeven. Ga vanaf vandaag weer strakkere regels invoeren. Om even te peilen of ik echt zo onredelijk ben, vraag ik me af hoe laat jullie 13jarige naar bed moeten. Hij staat doorgaans om 7u op.
Ik heb een 12-jarige en zijn normale bedtijd is 21.00 uur. In de vakantie wel iets later, dus soms half 10, met een enkele keer 22 uur. Maar ik wissel dat altijd af met de dag erna dan weer 21.00 uur.
Mijn 13 iarig ging in de vakantie deze keer rond 21.30 naar bed en op schooldagen om 21.00