Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Vanaf hoe oud vind je een bikini ok bij jonge meisjes

• Geen leeftijdsgrens
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar
  • 9 jaar
  • 10 jaar
  • 11 jaar of ouder

0 stemmers

Mijn dochter is 4 en ze smeekt me echt elke keer om een bikini. Ik vind dat bij kleine meisjes niks, maar zie het in het zwembad wel heel veel, dus ben benieuwd naar wat anderen vinden.

Ik vind een topje wel meer ok als een triangelbikini, want dat blijft nooit mooi zitten. Dochter heeft oudere nichtjes en wil het liefst altijd croptops/bikini’s, net als haar nichtjes.

Ik heb gezegd geen leeftijd omdat ik er verder weinig van vind, maar heb dochter van 4 recent ook een bikini gegeven omdat ik anders niet voor me zie hoe ze met zwembandjes om naar de wc zou moeten… trek haar om deze reden trouwens al langer een UV shirt met zwembroekje aan

Badpak uit of door het badpak heenplassen? Mijn 3 jarige heeft hier allebei echt 0 problemen mee.

2 likes

Wij hebben een puddle jumper en die gaat vrij makkelijk af, ik moet hem alleen losmaken, maar ben er sowieso bij als ze naar de wc gaat in het zwembad. Maar is wel makkelijker met een broekje inderdaad.

2 likes

Wat mij betreft nooit haha. Maar wij zijn moslim, dus wellicht wat anders. Mijn dochter draagt een broekje met uv shirt of een uv pakje.

1 like

Ik vind zelf niks erger dan kindjes in het zwembad waarbij je een bilspleet ziet of het topje helemaal naar boven zit omdat ze lekker aan het spelen zijn en vergeten te hijsen.

Dus totdat ze dat in de gaten heeft zal ze alleen maar een badpak aan mogen.

5 likes

Ik heb hier nooit echt goede argumenten voor kunnen vinden, maar op de een of andere manier voelt een bikini voor mij ongepast voor kleine meisjes. Alsof er iets te bedekken valt wat er gewoon nog niet is. Ik weet dat een badpak meer bedekt dus dat dat argument niet echt opgaat, maar mijn dochter krijgt zolang als ik er iets over te zeggen heb gewoon een badpak aan.

Dezelfde allergie heb ik trouwens richting topjes in plaats van een hemd onder kleding bij jonge kinderen. Het doet niks qua koude rug, je hebt nog niks dat ondersteund moet worden… Trek dan niks aan?

10 likes

Dit is dus precies het gevoel dat ik heb, ik vind het gewoon niet nodig. Mijn dochter vroeg van de week ook om een ‘topjeshemd’ en ik zeg bij alles dat ze dat mag als ze zo oud is als nichtjes (8-10 jaar), maar deze discussie heb ik dus echt al regelmatig.

Ik vind een bikini voor oudere meisjes, maar ook vooral omdat ik vaak kinderen met zo’n triangelbikini zie en dat het dan helemaal omhoog gaat als ze van de glijbaan gaan.

Maar nog 4-6 jaar deze discussie vind ik ook wel lang :sweat_smile:

Ik vind bij meisjes een bikini broekje eigenlijk wel genoeg. Vind het zo raar om borsten te bedekken die er niet zijn. En vaak gaan die topjes dan zo omhoog of schuin waardoor het er raar uitziet.

11 likes

Bij mijn dochter kwam de bikini toen ze zelfstandig naar de wc ging, want ze vond een badpak heel irritant om weer aan te doen zelf. Ik heb haar rond haar 4e/5e ook wel regelmatig met alleen het broekje (dus zonder het topje) laten lopen als we op het strand waren ofzo.

Het is toch ook meer een mode ding? Een badpak is qua bedekking net zo goed vreemd bij die leeftijd omdat er nog niks te bedekken valt.

6 likes

Ja wij hebben deze discussie ook veel te vaak met de 5 jarige. Want er zijn meisjes in de klas die idd een “buik topje” hebben, en HEMA verkoopt die dingen gewoon in maat 104-110 dus ja.
Maar ik begin er niet aan :sweat_smile:

Ja je hebt ook altijd veel croptops in die maten. Ik heb voor de winter een trui gekocht online die iets korter is (als ze haar armen optilt is zou je een stukje buik kunnen zien), die draagt ze met hemd, maar is wel echt haar lievelings ‘topjestrui’.

Ik vind het ook lastig, want ze heeft een sterke mening over kleding en dat vind ik ook wel weer tof en vaak sluit ik een compromis (bijv. schoenen die zij mooier vind, ik acceptabel, maar wel goede pasvorm), maar een bikini is een grens over voor m’n gevoel, omdat ik altijd zeg dat ik dat absoluut niet wil

2 likes

Grappig, hier precies hetzelfde met een t shirt wat het te kort is. Ze doet m met hemd aan maar laatst haalde ik haar op uit school, was dat hemd uit want “het was ZO warm” :stuck_out_tongue:. Hmhmhmmmm :crazy_face:

1 like

Crop top mag van mij gewoon want wat is er mis met een beetje buik. Draag het zelf ook.
Maar bikinietje bij lijf tot ongeveer 10-11 vind ik niet echt wat. Misschien zo’n hele sportieve bikini van Adidas ofzo maar die zal ze wel niet willen haha
Ze draagt nu vaak alleen zwembroek of zwembroek met uv shirt.

Ik vind het bij baby’s en bij een dreumes helemaal niets. Maar vanaf 3.5 is mijn dochter intens gelukkig met haar bikini’s. Ze heeft ook badpakken en wisselt het af.

Huh is dit een ding :joy: ik vind bikini’s heel leuk staan bij kindjes.

En korter shirtje in de zomer ook helemaal prima. Op vakantie zelfs wel eens een bikini topje op een shortje.

11 likes

Het kan natuurlijk helemaal aan mij liggen maar ik snap het probleem ook niet zo goed? Een bikini topje bij een meisje wel of niet lekker belangrijk? Waarom zou dat ABSOLUUT NIET kunnen?
Heb wel ergere dingen om me druk over te maken haha

6 likes

Ik kan ook niet echt zeggen waarom niet, was meer een gevoel wat ik altijd al had. En dat was prima, want ze droeg gewoon altijd een badpak, maar nu wil ze graag een bikini/croptops aan en was ik met mezelf in discussie of ik dat nu wel of niet wil. Daarom ben ik juist benieuwd naar andere meningen en of ik die van mij bij ga stellen of niet.

(Net als schoenen met lampjes en lelijke tekenfilmprints op shirtjes, niet mijn keus, maar prima als zij er blij van wordt)

1 like

Ik heb dit precies zo. Vorige zomer nog afgehouden, deze zomer is dochter 5/6 jaar en heb ik een sportieve bikini met een wat grotere top gekocht die ik wel oké vind. Knalroze, dus zij ook blij. Blijft goed zitten gelukkig. Als het aan mij lag had ze er pas met 10 jaar ofzo eentje gekregen maar goed.

Op Next verkopen ze ook bikini’s met een wat langer topje, is bijna een croptop. Misschien is dat een goed compromis? Deze bijvooorbeeld:

https://www.nextdirect.com/nl/en/style/su767018/h37936

https://www.nextdirect.com/nl/en/style/su836603/y00526

1 like

En wat zeg je dan tegen je kind waarom ze geen bikini mag met een korter topje?