Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik moest elke dag een halfuurtje plat liggen ivm bekken klachten, ook op kantoor (vreselijk maar goed), daar gebruikte ik die tijd o.a. voor.

4 likes

Wel altijd peutergym gedaan. Maar nu hij 4 is eerst even rustig aan het wennen op school, dat kost hem echt al veel energie.
Straks richting de 5 eerst zwemles en daarna een andere sport.

4 likes

Mijn pauze is sowieso al doorbetaald.

3 likes

Ik heb de werktijd op de momenten dat ideaal zouden zijn juist heel hard nodig.
Voor schooltijd en na schooltijd is juist de meest effectieve tijd in mijn functie (want dan kan je het team en leerkrachten spreken en geef ik veel “scholing” en nabesprekingen ook met ouders enz).
Halverwege de dag een uur pauze nemen voelt echt heel onzinnig. Want ik kan daar niet in naar huis ofzo.

1 like

Alle medische controles tijdens de zwangerschap moest je niet inhalen, hoe lang ze ook duurden. Ik mocht onbeperkt thuis werken en op kantoor als ik een dutje wilde doen dan kon ik naar de medische dienst, maar dat vond ik awkward. Ik ging dan in mijn auto slapen.

Ben zo blij met mijn werkgever

3 likes

Is dat niet meer awkward, en oncomfortabel? Haha

2 likes

Ik heb het niet gedaan, omdat ik het gedoe vond en alles moeilijk op te vangen was. Achteraf gezien had ik het beter wel kunnen doen, want nu ben ik met 28 weken zo goed als volledig uitgevallen. Dat had misschien niet helemaal voorkomen kunnen worden, maar als ik wat meer rust had genomen was dat toch beter geweest.

Wij hebben twee basisscholen bij onze buurt; één is openbaar, de andere is particulier/christelijk.

De Christelijke staat als een hele goede, maar ook ietwat elitaire en conservatief ingestelde school bekend. De openbare school schijnt ook goed te zijn, maar is niet zo bekend als de andere.

Als het zover is (over 3 jaar), dan gaan we beide scholen bekijken, maar op dit moment neigen we naar de openbare.

Neen, ik ging op de achterbank slapen met mijn hoofd tegen het raam. Maar ik kan ook overal slapen, timer aan en ogen dicht.

2 likes

Ik heb het nooit gevraagd maar wel gestemd op: kon/mocht niet. Ik werk in de kinderopvang en je mag per dag een bepaalde tijd buiten ratio staan. We hebben al structureel personeelstekort dus geen idee wie dat zou moeten opvangen.

Maar nu zou ik wel meer naar mijn lichaam luisteren. Achteraf veel harde buiken gehad en ook last van mijn onderrug door het tillen. Het is zo rot dat je je directe collega’s ermee ‘belast’. Zelfde geldt voor het kolfrecht.

We hebben ook geen aparte pauzeruimte dus is allemaal niet echt ideaal

3 likes

Nee zou ook niet weten hoe ze dat op mijn werk moeten doen. Een extra verpleegkundige aannemen die mij dan schaduwt? Gaat gewoon niet. Beetje coulance krijgen van mn collega’s kreeg ik wel. Dus de minder zware patienten/andere taken. Maar geen extra rust en al helemaal geen dutje…
wij zijn nog aan het pleiten voor doorbetaalde pauze want het is belachelijk dat we dat niet krijgen. Maar dat is voor iedereen!

5 likes

Ik vermoed dat wij ongeveer hetzelfde werk doen als ik je omschrijving lees, maar ik deed dan dus echt wel een leerlingbespreking minder. Kon soms ook tussen twee scholen door langs huis, of werkte eerst thuis, nam even rust en dan nog naar een school. Was echt biet elke dag handig en ook niet nodig, maar plande het tegen het einde wel steeds vaker zo

Haha ja zou kunnen!
Ik werk zelf wel op 1 locatie over het algemeen (orthopedagoog) en op zo’n 20min van huis.
Had je dan ook al iemand die die Leerlingbespreking van je overnam bijv? Want anders moet je het alsnog wel op een ander moment doen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik werk als ambulant orthopedagoog dus kon naar mate ik verder in mijn zwangerschap en casussen afrondde wat minder nieuwe oppakken. Aan de andere kant neemt als het goed is neemt ook iemand jou over als je met verlof gaat toch?
En soms werkte ik dan s avonds nog even aan een verslag bijv. maar had ik mijn tijd wel zelf kunnen indelen waardoor ik soms even rust kon pakken en mijn dagen minder druk voelde.
Wilde zelf namelijk heel graag tot 36 weken doorwerken en met een bepaald % in de ziektewet kan dat niet, maar op deze manier had ik ook zo’n 12% minder werk op den duur

2 likes

Voor de moeders met schoolgaande kinderen.

Veranderde jouw kind ook in een terror in de eerste weken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn dochter is echt een draak ineens. Vooral bij het naar bed brengen. Herken haar helemaal niet terug.
Komt dit nog goed?:smiling_face_with_tear::joy:

1 like

Dit komt goed hoor. Ik heb dit wel van vriendinnen gehoord en daar kwam het ook weer goed, maar bij mijn kind werkte het niet zo. Ze was wel vooral kapotmoe en viel soms ineens in slaap op de bank als ze thuis kwam (in groep 1 en in groep 2). :smiling_face_with_tear:

1 like

Bij mij kwam het na anderhalf jaar goed en nu is het nog steeds drama als ze moe is.

1 like

Ja, de eerste 3 dagen. Ook rond bedtijd. Alle spanningen moeten er even uit. Komt weer goed!

1 like

Ze doet wel heeeel bijdehand maar moet zeggen dat ik me echt stuk lach met haar nu. Ze is echt zo grappig

3 likes

Ik heb door deze posts ineens een besefmoment dat mijn peuter dit schooljaar naar school gaat. Het leek elke keer nog zo ver weg, maar over een paar maanden heb ik een kleuter??? Ik gooi er even een cliché in, maar vorige week was hij nog een baby dus dit kan helemaal niet.

17 likes