Ik heb dinsdag omdat het niet anders kon, maar vind het niet heel fijn. Heb pas vaak op donderdag het idee dat ik er een beetje in zit op werk en dan is de week alweer bijna om. M’n partner heeft maandag, die vindt het echt niet leuk want vrijwel alles (horeca, kinderboerderijen, etc.) is dan dicht in de buurt. Ik zou ook kiezen voor woensdag denk ik!
Ben jij opgevoed met een bepaald dogma/levensinrichting/overtuiging/element?
(even breed en ongenuanceerd geformuleerd excuzi)
- Met een religie (zwaar religieus)
- Met een religie (maar niet heel zwaar)
- Met vrije school / antroposofische ouders
- Met sociale problematiek
- Met armoede
- Met veel geld
- Met een niet-nederlandse cultuur
- Met gezondheidsproblemen in het gezin
- Anti overheid
- Anti establishment
- (extreem) links
- (extreem) rechts
- Anders namelijk…
0 stemmers
En heb je uit deze elementen van je opvoeding dingen die je (juist wel of niet) meeneemt in hoe jij je eigen kinderen opvoedt?
ik dacht dus dat ik zelf niet zoveel mee had genomen uit mijn redelijk geiten wollen sokken opvoeding maar ben nu toch bezig met houten speelgoed, de seizoenen etc en veel nadruk op kabouters en dingetjes van vilt aka vrije school lets gooo.
Ik heb een heel religieuze jeugd en voed mijn kinderen juist atheistisch / agnostisch op en vertel ook over mijn issues met religie en over mijn eigen jeugd etc. Verder ben ik opgegroeid in een financieel rijk gezin en zijn we dat zelf een stuk minder (nog steeds wel als je wereldwijd kijkt maar we hebben echt niet de financiele ruimte die mijn ouders hebben helaas haha).
n.a.v. m’n monkeytown bezoek vanochtend!
wat draag jij qua broek naar de monkeytown/ballorig/kids playground/indoor speeltuin?
- jeans
- pantalon
- ander soort dagelijkse broek (die je ook naar je werk zou dragen bijv)
- joggingbroek/trainingsbroek
- sportlegging
- anders?
0 stemmers
en je kind?
- jeans
- ander soort dagelijkse broek/rok
- sportbroekje (bijv voetbalpakje)
- joggingbroek
- anders?
0 stemmers
ik ga er ff vanuit dat je met je kind mee op de toestellen bent geweest, wat doe je dan als je thuis komt met jouw kleding? we gaan er even vanuit dat je kleding nog schoon is/geen vlekken heeft.
- meteen alles in de was
- ik houd het die dag nog aan, maar gooi het 's avonds in de was
- ik doe het gerust nog een keer aan
- ik doe alleen de broek die ik aan had meteen in de was, de rest later
0 stemmers
en voor je kind?
- meteen alles in de was
- hij/zij houdt het die dag aan, maar het gaat 's avonds in de was
- als het schoon is, kan het nog wel een dag aan
- ik wissel alleen de kleding die vies geworden is
0 stemmers
ik heb echt vanalles voorbij zien komen weer ik ga zelf altijd in een sportlegging met een t-shirt en m’n neefje draagt een joggingbroek met een t-shirt. maar ik zag ook een vader met een spijkerbroek, die kwam dus echt amper van de glijbaan af haha. hij zei al, dit is de eerste keer dat ik met m’n zoontje hier ben dus de volgende keer doe ik een sportbroek aan. er liep ook een vrouw in een supermooie pantalon, chique jasje erop maar zij wilde dus niet mee klimmen met haar peuter want dan gingen haar kleren stuk. vond dat wel sneu voor het kindje want die kon amper wat doen dus.
en ik gooi bij thuiskomst alles van mezelf en m’n neefje in de was, want volgens mij is zo’n monkeytown echt één groot bacillenparadijs. maar vroeg me af wat anderen doen ik heb geen smetvrees verder (nee, echt niet) maar zo’n monkeytown met overal kinderen die kwijlen en snottebellen hebben denk ik wel iehl, alles meteen wassen haha
Naar aanleiding van wat ik op Facebook zag. Een moeder deelde een filmpje dat haar kind, met een kaasstengel, in het winkelkarzitje zit en dat je de kar ook andersom kan rijden zodat het kind vooruit kijkt. Het gaat mij eigenlijk meer om de discussie in de comments waar iedereen er over viel dat hij een broodje at die hij (volgens hun) in de winkel zou hebben gekregen zonder eerst te betalen (=diefstal), en dat de winkel zo vies wordt. Ook moesten kinderen gewoon leren dat je eerst betaalt en dat je leert wachten.
Je kind een broodje uit de bakkerij van de supermarkt geven en later betalen bij de kassa:
- Ja dat doe ik
- Nee dat doe ik niet
- Dit vind ik kunnen
- Dit vind ik een twijfelgeval
- Dit vind ik niet kunnen
- Je maakt de winkel zo vies
- Je kind moet wachten met eten tot het betaald is
0 stemmers
- Het valt mij op als een kind wat eet in de winkel
- Ik heb hier echt nog nooit op gelet
- Ik kreeg als kind eten uit supermarkt tijdens boodschappen doen
- Ik kreeg als kind geen eten uit supermarkt tijdens boodschappen doen
- Ik geef eigen eten aan kind in supermarkt
- Ik geef geen eigen eten aan kind in supermarkt
0 stemmers
- In onze supermarkt ligt er fruit voor kinderen
- In onze supermarkt ligt er niks voor kinderen
- Fruit vind ik wel kunnen
- Ook fruit kan niet, ook al ligt het er
- Ik ben weleens negatief aangesproken dat kind eet
- Mensen reageren altijd leuk op kind dat eet
0 stemmers
Bij ons liggen er in de supermarkten altijd stukken fruit zoals bananen en appels voor de kinderen dus ik neem aan dat ze het dan mogen eten. Ik geef dat dus ook altijd. En krijg heel vaak lachende mensen of dat ze zeggen Zo eet jij lekker een banaantje?
En soms eet ze een koekje of liga dat ik zelf meegenomen heb, had geen idee dat mensen dat dan heel aso en slechte opvoeding vinden… broodjes van de bakkerij geef ik indd niet maar die koop ik ook bijna nooit.
Vind het niet per se aso, maar vind wel dat je je kind (hoe moeilijk soms ook) geduld moet leren om te wachten tot je hebt afgerekend. Gratis fruit etc (bij onze AH ook) vind ik in de winkel zelf dan geen probleem en is juist leuk!
Ik erger me er zelf niet aan en let er ook eigenlijk niet op, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet heel fijn boodschappen doen is als je kind hongerig in het wagentje zit. In dat opzicht heb ik er geen problemen mee als een kind wat eet, maar vind dat er wel een verschil zit tussen een (luxe) broodje of een banaan of koekje oid.
Sorry ik moest wat aanpassen aan de polls! Dus aub nog een keer invullen.
Ok dat van het betalen kan ik achter staan.
Dus gratis fruit dat er ligt vind je wel kunnen.
En zelf meegebracht koekje (dat je dus al ooit gekocht hebt) kan ook niet?
Ik en mijn kinderen dragen gewoon wat we op dat moment aan hebben, ik denk daar verder niet echt over na. Ze moeten wel sokken aanhebben en we kleden ons niet te dik aan want het is daar altijd warm. Maar ik ga niet mee die toestellen in dus ik ga dan niet speciale kleding aandoen ofzo.
No worries, ik heb m ff opnieuw ingevuld.
Liever niet, maar hangt ook af van de grootte. Een klein koekje is anders dan een hele boterham of croissant (van een bakker of andere winkel dan de supermarkt waar je boodschappen gaat doen).
dat fruit ligt er om op dat moment op te eten lijkt me, al probeer ik het te googlen en er staat nergens specifiek dat ze het op dat moment mogen eten
verder vind ik het een leeftijd en voedselsoort geval.
1 krentebol uit een zak van 10 die je gewoon afrekent: prima als je kind van anderhalf/twee jaar een mega hongerige tantrum aan het gooien is en je er zelf mentaal doorheen zit en het pas half 11 's morgens is
de kassiere een bananenschil toewerpen omdat je zesjarige zin had in een banaantje: nee
Het boeit mij echt totaal niet. Als iemand het gewoon bepaald, geen bananenschil op de grond gooit etc, zie ik ook echt het probleem niet.
Nouuu bij de aldi wordt je gelijk opgepakt!
Mag je voor het afrekenen iets eten in de supermarkt? | Radar - het consumentenprogramma van AVROTROS
In ons dorp zijn er veel meer leuke kinderdingen (peuterballet, voorlezen in de bieb, muziekles voor kleuters) op de woensdagmiddag en bijna niets op vrijdag of andere dagen. Dus ik baal soms wel dat ik niet naar dat soort dingen kan en mijn kind daardoor ook niet. Ik vond het wel fijn om een vrije dag samen met een goede vriendin te hebben! Zou dus misschien kijken naar wat je wilt doen op je vrije dag.
Ik doe het tot een jaar of 2 wel want krijsend kind in de winkel en niet voor rede vatbaar. Daarna probeer ik het langzaam op te bouwen dat we eerst betalen. Tegen de tijd dat ze 2.5 zijn krijgen ze echt niet meer in de winkel, dan kun je best even wachten. Weten ze dan ook, dan vragen ze en en zeggen meteen: mag niet he, moet eerst betalen.
Jammer dat ze het ook nodig vinden om andere kinderen te corrigeren, dat hoeft van mij dan weer niet haha
Ik vond de maandag arelaxt omdat vrijwel alles in de buurt hier dan pas om 12 open gaat. Wij hebben uiteindelijk gekozen om aansluitende dagen vrij en opvang te hebben omdat dat ons rustiger leek voor kind (dus ma t/m woensdag opvang en do t/m zo thuis). Denk achteraf gezien dat het niet zo veel uitmaakt.
Dat is idd wel overzichtelijk, ook voor jezelf: dan kun je werk echt even loslaten. Werkt wel alleen als je kind goed slaapt op de opvang, of al ouder is.
Ik merkte dat mijn kind als baby wel echt slaap inhaalde op niet-opvang dagen. Nu is ze ouder en gaat ze sinds deze week 4 dagen achter elkaar. Heel benieuwd hoe ze daar op gaat.
Atheïstisch.
En ben daar zelf juist meer open in voor (andere) geloven. Ik mocht echt niet naar de christelijke middelbare school hier in de regio. Maar wilde dat wel (die hadden theater en dans klassen en de openbare niet). Maar was echt geen punt van discussie - was gewoon nee
@Fishing toch nog even benieuwd; naar wat voor soort basisschool gaan jouw kinderen? (Je bent de enige die “anders” heeft gestemd)
Haha herkenbaar! De christelijke havo zat op het einde van de straat, maar nee ik moest naar de openbare school. Ik zou nu voor m’n dochter dezelfde keuze maken denk ik