Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Lil Ones kende ik niet en heb ik even opgezocht. Leuk!

Misschien niet precies wat je zoekt maar wellicht een tip voor anderen dan: Dirk Scheele.
Het wisselt wel een beetje per nummer. Deze vind ik bijvoorbeeld wel leuk, beetje Jack Johnson vibes:

1 like

Vroeger ging ik (vaak samen met m’n zus) even spelen in de Smaland van Ikea. Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar ik denk 6] jaar? Nu ik zelf kinderen heb, lijkt me dat toch een onprettig gevoel om te winkelen terwijl ze daar zelf (ā€˜alleen’) zijn. Maar misschien verandert dat nog als ze ouder zijn? M’n oudste is nu bijna 4. Zie op de site dat je kinderen tussen de 95-130 cm moeten zijn.

Mag jouw kind/kinderen spelen in Smaland?

• Ja, vanaf 3 jaar
  • Ja, vanaf 4 jaar
  • Ja, vanaf 5 jaar
  • Ja, vanaf 6 jaar
  • Ja, vanaf 7 jaar of ouder
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja maar ik weet niet meer vanaf welke leeftijd
In mijn ervaring wordt er echt goed op ze gelet hoor!

1 like

Jahoor en dan ga ik in mijn eentje in het restaurant zitten.

8 likes

Pas voor het eerst gedaan! Alleen de oudste was al lang genoeg (4,5). Er waren echt veel toezichthouders en geen verstopte hoekjes ofzo. Dus had er wel een ok gevoel bij. En mijn kind vond de ballenbak en de televisie erg leuk.

1 like

Dit klinkt wel top haha, misschien toch nog eens her-overwegen

Downside: je kind mag maar een uur blijven, dus als je Ʃcht iets wilt uitzoeken en ophalen in het magazijn, moet je wellicht doorwerken.

1 like

Heb een zomer in Smaland gewerkt. Was eigenlijk altijd heel gezellig en gemoedelijk. Als er ook maar iets was riepen we direct de ouders om. Nu ik zelf een kind heb kan ik me nog niet direct voorstellen haar daar achter te laten, maar dat is denk ik omdat ze nog zo klein is.

1 like

Door al jullie positieve verhalen m’n stem verandert, moet binnenkort maar eens naar de Ikea gaan met d’r :sweat_smile:

3 likes

Ja ik heb dit echt 20 jaar geleden een week lang gedaan als een soort oefenstage in het eerste jaar van mbo onderwijsassistent. Je bent daar echt voor de kinderen als een soort juf, om toezicht te houden en met ze te spelen, dus je kind is daar indd echt wel in goeie handen denk ik! Weet overigens niet precies hoe het zit qua regelgeving enzo omdat je toch met kinderen werkt.

2 likes

Hier gaan ze vanaf 4,5/5 jaar wel naar Smaland en ze vinden dat prachtig. Het is sowieso volledig open zicht in de IKEA waar wij heen gaan dat vind ik wel een groot pluspunt. Ben nog nooit gebeld dat ik ze moest komen halen, maar ook het registratie systeem is echt flink geüpdatet sinds een paar jaar.

1 like

Huh ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen Nee zeggen? Ik vind 3 misschien nog wat klein maar ik vond dat als kind vroeger altijd echt super leuk. En er is gewoon toezicht en je bent als ouders dichtbij als er je kind opgehaald wil worden. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je een kind van bijv. 6 jaar daar niet zou willen laten spelen, waarom dan niet? Kinderen gaan toch ook gewoon naar oppas/school/BSO/peuterspeelzaal etc.

2 likes

Ik zou echt geen zin hebben dat ik dan word omgeroepen op het moment dat ik net een keuken aan het bestellen ben ofzo.
En ik vind opvang niet te vergelijken want die mensen ken je echt. Daarnaast zijn er ook wel kinderen die dat spannend zouden vinden kan ik me zo voorstellen.

9 likes

Maar zou je je kind dan bijv. ook niet naar een zomer klus en knutselweek laten gaan? Ik ging ook al vanaf kleuter af aan in de vakanties naar dat soort weken en daar werd je dan ook maar toevertrouwd aan leiding die m’n ouders niet kenden.

Als je kind het zelf te spannend vind is dat natuurlijk een ander verhaal, het lijkt me inderdaad niet handig om je kind in Smaland te ā€˜dumpen’ als het kind er niet op zit te wachten of als je weet dat het binnen 10 min weer opgehaald wil worden. Ik kreeg alleen het idee dat mensen hun kind daar niet zouden laten spelen als het kind dat wel zouden willen en ik was benieuwd wat de redenatie daarachter is. Maar goed misschien heb ik dat verkeerd geĆÆnterpreteerd en stemmen mensen nee omdat ze weten dat het niks voor hun kind is.

Ik heb nee gestemd omdat mijn kind het super leuk vindt om zelf in de IKEA rond te lopen, dus neem hem dan gewoon met ons mee.
Als ik echt iets serieus moet uitzoeken, zou ik oppas regelen en samen met m’n partner gaan.

Nooit geprobeerd, maar denk ook niet dat hij daar zomaar zou gaan spelen zonder ons bij een voor hem onbekende plek denk ik.

Nee ik niet :sweat_smile:

Maar waarom niet dan?

3 likes

Nou misschien vanaf een bepaalde leeftijd wel. Maar niet als kleuter oid. Als ik kijk naar mijn dochter zou ze niet graag een paar dagen van ons weg zijn nog.
Smaland zou ik wel doen hoor.

1 like

De meeste zomerkampen waar je kind ook echt blijft slapen zijn volgens mij vanaf 6 jaar. Ik heb daar als kind echt geweldige herinneringen aan. Ik weet ook zeker dat m’n dochter zodra ze 6 is daar ook heen wil en 1 van de kindjes is die geen moment heimwee heeft. Met Pasen was ze mee kamperen met mijn beste vriendin en haar familie en ze heeft geen moment gehuild, zelfs niet van ontlading toen we haar op kwamen halen.
Ik heb zelf ook zomerkampen begeleid en 1 keer een kindje gehad met zoveel heimwee dat we in overleg met ouders hebben besloten dat ze werd opgehaald. Maar bij elkaar 100 kinderen onder de 12 begeleid en heimwee was daar verder niet zo’n ding. Ja tuurlijk, savonds werden mama’s en papa’s soms gemist maar dan gaf een begeleider wat extra aandacht, even samen kletsen en dan was dat ook weer weg. Bij het zomerkamp dat ik begeleidde hadden de kinderen ook geen telefoon mee en werd er dus ook niet met ouders gebeld of geappt en dat helpt ook.
Edit : ik hoef nu trouwens geen reacties van dit werkt niet voor mijn kind, want van mij hoeft je kind ook niet op zomerkamp of naar smaland hoor.

4 likes

Ga jij je kind of een poezie-album geven?
Lijkt mij een supercute idee maar ik hoor mijn kind er nooit over dat dat op school gebeurt dus vraag me af of dat niet meer gebeurd

• Mijn kind heeft er al 1
  • Mijn kind heeft er geen maar ga ik later wel doen
  • Dit is nog wel een ding
  • Dit is geen ding meer

0 stemmers

1 like