Hier wordt geen toestemming gegeven dus ik vraag het ook niet meer en meld ze gewoon ziek. Maar mijn kinderen hoeven niet te liegen, juf is niet gek, die snapt ook heus wat er speelt als beide kinderen op een dag voor/na het weekend ‘ziek’ zijn. Ik doe het niet vaak dus als er echt gedoe van komt dan zien we dat dan wel weer
Anders, namelijk nog niet voorgekomen. Ik plan weekendjes en vakanties om de schooldagen heen. Ze hebben ook regelmatig studiedagen dus die gebruiken we ook soms voor dat soort dingen.
Anders; inchecken in vakantiepark doen we pas vanaf 5 uur, kind maakt de schooldag af. Een keer heb ik haar eerder opgehaald en doorgegeven dat ik een afspraak heb.
Ik werk zelf in het onderwijs, en zelfs af en toe op de school van m’n kind. Het zou opzich redelijk tegen m’n principes zijn om m’n kind thuis te houden van iets wat met school te maken heeft. Dus denk dat die situatie zich niet zo snel voordoet. Ik hoor ook veel hoe er over ouders die dit wel vaak doen gepraat wordt. Als ik het wel zou overwegen, zou ik het gewoon even overleggen met de leerkracht of IBer… en dus open kaart spelen over dat ik eigenlijk onder schooltijd weg wil. Zij kunnen ook niet elk verzoek goedkeuren, want dat vindt de inspectie echt niet oké. Voor een enkele keer zien ze een ziekmelding waarschijnlijk gewoon door de vingers.
Ja het zou ook voor een uitzonderlijke situatie zijn. Wij plannen inderdaad ook nooit iets buiten schooldagen verder.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Geduimd totdat de voortanden gewisseld werden toen was dat opeens vies
Dan krijg je dat verlof wel, dus zou ik het via de officiële weg doen
Ben jij klassenmoeder (geweest)?
- Ja, nu/geweest, en ik vond het oke/leuk
- Ja, nu/geweest, en ik vond het niet leuk
- Nee, maar ik zou me wel opgeven mocht ik de kans krijgen
- Nee dankje, mij niet gezien
0 stemmers
Wij hebben dit dus helemaal niet. Op beide scholen niet. ![]()
Ik vorig jaar en mijn man het jaar daarvoor! Wij vinden het allebei ontzettend leuk om zo betrokken te zijn bij de klas. Dit jaar zijn we geen klassenouders want beetje druk met een baby, maar we hebben wel aangegeven te willen helpen als er extra handen nodig zijn en hebben goed contact met de ouders die klassenouder zijn nu.
Dat bestaat bij ons (gelukkig) niet.
En bibliotheekmoeder! Dat was leuker dan dat gezeur om dingen geregeld te krijgen haha
Ik zit nog niet in deze wereld, maar wat doe je als klassenouder?
Tijdens het dutje van mijn kind doe/deed ik het meest:
- Lunchen (of nog ontbijten)
- Een workout
- Iets in het huishouden
- Chillen met een serie/boek oid
- Ook een dutje
- Andere hobby
- Ik heb meerdere kinderen dus niet echt een moment voor mezelf
- Warme koffie of thee drinken
- Anders,
0 stemmers
Mijn oudste mag of iets kijken als de jongste op bed ligt of hij speelt juist lekker rustig zelf dus ook dan kan ik prima op de bank relaxen ![]()
Mijn kind ligt zo’n drie uur neer, heb veel dingen die ik kan doen tijdens haar dutje.
Bijzonder, dat zou normaal toch wel een reden tot verlof zijn. Heeft ze het misschien pas laat aangevraagd? Officieel moet het 8 weken van tevoren. Of gewoon een moeilijke directeur, dat kan natuurlijk ook.
Ik zou me er niet vrijwillig voor opgeven, maar mijn vriend is gevraagd om ‘klassenvader’ te zijn op de opvang!
Maar dit betekent vooral dat hij af een toe reminder e-mails aan de ouders moet sturen als er iets georganiseerd wordt of zo; niets bijzonders.
Ben blij dat ik er niet voor gevraagd ben! ![]()
![]()
Ik ben dit jaar klassenouder, dus ik ben benieuwd! Volgens de oproep: “organiseer je af en toe een inloopochtend, help je bij het organiseren van cadeautjes en ben je contactpersoon voor nieuwe ouders”. Valt best mee dus!
Wat ik vorig jaar nog meer voorbij heb zien komen wat door de klassenouder is gedaan:
- bij uitval leerkracht door ziekte een kaartje namens alle ouders
- op juffendag een cadeautje namens alle ouders
- op een gegeven moment was er onvrede/vragen over een bepaald onderwerp, kwam in de groepsapp ter sprake. Klassenouder heeft toen alle vragen gebundeld, aan directie voorgelegd etc.
Voor de vieringen (sinterklaas, kerst, pasen etc) worden andere ouders gevraagd, en dan is er ook nog een bibliotheekouder. Dus alle taken worden wel heel erg verdeeld!