Tenminste… Hier niet
Mijn kind had wel een vriendenboekje en daarvan kwamen er ook veel mee naar huis
Ik heb er in mijn jaren voor de klas nooit een gezien, vriendenboekjes wel
Er zijn hier heel veel kinderen met vriendenboekjes, maar mijn dochter vindt het vreselijk om steeds in te moeten vullen dus ik ga dat ook niet aan haar geven.
Ik heb jongens en vind een poeziealbum echt voor meisjes. Heb ooit mijn nichtje een poeziealbum gegeven maar daar is ook nooit iets mee gedaan. Denk dat het poeziealbum in de jaren 90 is achtergebleven.
En vriendenboekjes wordt hier ook niet gedaan.
SAD want ik heb die van mij ook nog en leek me leuk als mijn dochter er over 30 jaar ook nog eentje had
vind vriendenboekjes veel stommer want a. hoeveel pasfotos denk je dat ik heb en ik heb geen printer en b. die vragen zijn onzinnig haha
even los van of het nog een ding is: waarom zou een poeziealbum niet kunnen voor jongens? snap dat het niet gebruikelijk is, maar het is gewoon een boekje met tekst en tekeningen, dat kunnen alle kinderen toch leuk vinden
Prima toch als je het wel voor jongens vind. Heb nog nooit een poëzie album van een jongen gezien.
ik vind er wel iets van als je dat voor je kind bepaalt op basis van het geslacht
Als mijn zoon vraagt naar een poeziealbum, prima.
Is jouw kind momenteel verkouden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb ergens, sorry weet niet meer waar, stickers laten maken van een foto van mn kind. Ideaal!
HEMA! En Ceve van Kruidvat kan dit ook.
Ideaal
Zijn Smartmax dieren of magneten het echt waard? Wordt er veel mee gespeeld? Al het speelgoed van Smartmax ziet er echt zo saai uit, maar misschien vul ik dat gewoon in😅
Het is voor een kind van 1.5 jaar trouwens!
- Ja het is het waard
- Nee, er zijn leukere merken
0 stemmers
Bij mij in de klas hadden jongens er vroeger ook een en schreven ze ook gewoon in de mijne.
Ze hebben hier heus wel met de SmartMax dieren gespeeld, maar ik vind het eigenlijk vrij beperkt speelgoed. Je kunt de dieren een beetje combineren, maar dan ben je er wel.
Ik vind Duplo dan veel veelzijdiger. Ze zijn hier 4 en 6 en er wordt nog steeds wel eens met de Duplo gespeeld (mijn partner heeft een enorme versie van Gabby’s Popenhuis ermee gemaakt ).
Ik vind het echt duf speelgoed.
Ze spelen er niet echt mee want je kunt er niet echt wat mee. Ze pakken ze soms wel en ze zijn lekker om op te bijten. Het bouwen met smartmax valt me tegen dus zou het niet kopen om later uit te breiden… Een paar van die dieren zijn niet zo’n investering toch als je het via Vinted haalt. Voor een 1,5 jarige is het wel leuk.
Het echt populairste speelgoed voor klein spelen zijn hier Duplo, kinetisch zand en keuken spulletjes.
Voor groot spelen zijn het de blokken/vormen van iglu en loopfiets.
Magnetische tegels plus knikkerbaan daarvan komt erbij in december.
Wat hier incidenteel wordt gebruikt zijn klei, playmobil, schleich dieren, stempels en stickers, muziekinstrumenten en houten blokken. Poppen en poppenkleding ook met vlagen. Maar het verschilt per kind natuurlijk enorm.
Mn opa heeft zovaak verteld dat hij midden in de ikea liep en hoorde “zoon opa wilt opgehaald worden uit smaland” en dat hij die hele kut ikea door moest met een bloedgang om hem op te halen. Dat trauma heeft hij aan mij doorgegeven dus geen smaland voor mijn kind, of je blijft 100% zeker zitten tot ik klaar ben met winkelen.
En die dieren doen het wel altijd goed in een restaurant of als 'to go’speelgoed
Ik vind dat er ook niet veel mee gespeeld wordt. Had ze met 18 maanden gekocht voor een lange vliegreis en toen heeft ze er niet naar omgekeken. Maar ze liggen nu op haar kamer en speelt ze er toch soms opeens wat langer mee. Ook andere kindjes spelen er vaak mee als ze hier zijn. Dus denk echt leuk voor af en toe ofzo?