Bij ons heb je geen klassenouder, maar contact ouder. De contact ouder zorgt voor de berichten op whatsapp, dus bijvoorbeeld de juf/meester heeft ouders nodig die willen helpen voor een uitje. Dan stuurt de ouder een bericht in de app of reminders als de kinderen wat mee moeten nemen.
En dan stuurt de juf die ouder eerst een appje en die stuurt dat dan door? Ook een beetje omslachtig toch
Nee, volgens mij spreekt de juf de contact ouder in het echt. Juffen en meesters zitten niet in de app groep waar ouders in zitten.
Toen wij dat nog met klassenouders deden ging dat wel zo ja. Liever omslachtig dan dat ik als leerkracht in de groepsapp van de ouders ging, geen haar op m’n hoofd die dat overwoog.
Inmiddels werken we met een speciale app, dat is sowieso veel makkelijker
Bij de oudste echt helemaal niks, scrollen en wachten tot hij weer wakker werd. Hij sliep altijd kort.
Jongste gewoon iets met de oudste, niet per se taakjes ofzo. Ik vond dat te stresserig omdat ik booit wist hoe lang ze sliepen.
In onze groepsapp worden ook herinneringen verstuurd, bijvoorbeeld of er gym is die dag, dat is als juf wel fijn ale je dat zelf niet hoeft te doen. Soms hebben ouders vragen die ook een andere ouder kan oplossen omdat het antwoord al in het maandbericht heeft gestaan bijvoorbeeld, daarvoor is juf echt niet nodig
Daarom, ik zou er als juf niet op zitten te wachten om daar bij te zijn. Nog los van alle andere (klaag)berichten haha
Gaan ze dan elke week sturen dat er gym is? Dat weet je als ouder toch en is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid.
Hier gelukkig ook een speciale app waar al deze info staat en geen groepsapp met andere ouders.
Om de week is er een extra gymles of een themales of muziekles bijvoorbeeld. Dat staat ook wel in de app maar ik vind het wel fijn om een herinnering te krijgen
Ja, maar ook wel makkelijk om die verantwoordelijkheid bij een andere ouder te leggen die er een extra taak bij heeft.
Die ouder vindt het misschien helemaal prima en leuk om te doen, maar ik vind dit soort zaken echt de eigen verantwoordelijkheid van ouders. Je kan ook zelf een herinnering in je telefoon zetten of het in de agenda schrijven.
Agree to disagree, ik denk vooral kleine moeite groot plezier
Nouja, blijkbaar is de moeite te groot om het zelf te doen.
Het werd wel in de klas gevraagd, maar aangezien ze net in groep 1 zit en ik zelf een nieuwe baan heb niet gedaan. Lijkt me wel leuk opzich, maar eerst maar eens kijken hoeveel werk het is. Ik wil wel meehelpen met activiteiten als klassenouders hulp nodig hebben, dat vind ik wel leuk.
Op een ander forum is een discussie gaande over je kind van 11 anderhalf uur op je kind van 2 laten passen. Je bent als ouder niet binnen tien minuten thuis als er wat is.
Zou jij dat doen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb een dochter van 11 (bijna 12) en ik vind 1.5 uur veel te lang. Ze is wel eens even alleen thuis met haar zusje van 7 (bijna 8) en dat gaat prima. Mijn dochter van 7 is ook heel zelfstandig en dat redden ze samen prima maar een kind van 2 is zo anders.
Ik heb als 14 jarige op mijn zusje gepast toen ze een dreumes/peuter was. Ging prima. Maar vind 11 wel echt te jong.
Ieder kind is anders, maar je zal maar als kind van 11 een te groot stuk appel/druif oid geven en er gebeurt iets. Dan zadel je je oudste kind met een trauma op en je jongste met een ander probleem. Is toch te risky naar mijn idee.
Dat hebben wij geloof ik niet, maar was wel na 1 tel verkocht toen de oudervereniging zich voorstelde en natuurlijk nieuwe ouders zocht. Lijkt me zo leuk om die feestmomenten te bedenken en te helpen.
Ik ben aanstaande moeder en ik ben eigenlijk op zoek naar een soort handleiding hoe ga je om met een baby. Heeft er iemand een boekentip?
Ik denk wij allemaal, maar ze komen helaas zonder een handleiding😂
Gefeliciteerd! Er zijn niet echt handleidingen, je leert vooral veel van anderen om je heen met kinderen, heel veel van de kraamzorg in de kraamweek en door het gewoon te doen. Ieder kindje is anders, dus elk kindje heeft een eigen modelnummer ![]()
Wat wel leuk is, is bijvoorbeeld een zwangerschapscursus, opvoedboeken zoals Hunter, Gather, Parent (Jagen, verzamelen, opvoeden) en op instagram bijvoorbeeld het account van HappyBabyCoach of Howtotalk.nl
Verder is de Oei ik Groei app heel handig! De sprongetjes worden per periode uitgelegd (wat een baby dan meemaakt en wat voor vaardigheden hij of zij krijgt) en je krijgt een melding wanneer het sprongetje eraan komt en hoe lang de vervelende fase kan duren en wanneer de leuke fase begint.
En de website van 24baby is ook een goede leidraad.