Ja en als je denkt het door te hebben dan ineens poef is het allemaal weer anders ![]()
Ik was bij een hele grote babypark en een beetje verdwaald op zoek naar autostoelen en ledikantlakens, toen liep ik per ongeluk eigenlijk tussen de babykamers tot m’n oog ineens op een prijs viel… dus ik wilde dat naar m’n man sturen om te lachen zo van wow moet je kijken sommige mensen kopen een babykamer voor 700 euro!! En toen pas zag ik dat dat alleen nog maar het bed was!
Niet om uit te lachen ofzo maar wie heeft er zo’n soort set gekocht in een winkel? Vraag me af of mensen dat kopen. Ja zal wel anders zou het er niet zijn natuurlijk maar ben benieuwd.
- Ja, zo’n set hebben we maar goedkoper
- Ja, zo’n set hebben we. Ongeveer zulke prijzen
- Ja, zo’n set hebben we maar duurder
- Nee, we hebben losse dingen van verschillende winkels
- Nee, we hebben zo’n set tweedehands (of derde vierde etc)
- Nee, we hebben losse dingen tweedehands (of derde vierde etc)
0 stemmers
Ja wtf, dan ben je €2500 kwijt voor een volledige kamer, doe ff normaal.
Wij hebben gewoon een simpel ledikant van de IKEA, geef liever meer geld uit aan een groter bed waar ze langer mee kunnen doen hoor.
Nou ja ik kon me dus ook gewoon geen voorstelling maken van mensen die dan daar zoveel geld aan uitgeven. Meestal als je kinderen krijgt ben je wat jonger, misschien in je eerste of net tweede woning waar al geld in is gaan zitten etc.
Vond het zulke enorme bedragen, zeker icm alles wat je nog meer nodig hebt.
Misschien ook iets wat je dan van familie krijgt ofzo?
Ik wist niet dat die kamers zó duur waren. Er waren ook nog veel duurdere kamertjes zoals deze:
Een vriendin van mij had met 10 weken zwangerschap al €8000 uitgegeven aan de babykamer, autostoel, box, kleertjes etc.
Mijn dochter is inmiddels 1,5 jaar en ik zit nu pas aan de helft van dat bedrag
Maar als je het geld hebt en je geeft het er graag aan uit, you do you. Ik vind het ook een sport om zoveel mogelijk te ruilen met vrienden, tweedehands winkels en marktplaats af te struinen voor leuke kleding en meubels etc. Dat is niet ieders hobby.
Wij hebben alleen een kledingkast zelf gekocht bij Xenos, de rest is allemaal 2e hands gekregen, grote voordeel van een grote familie met veel kinderen, veel hadden nog wel wat staan. Als dat niet was, hadden we of bij Ikea of 2e hands dingen gekocht.
Vriendinnen van mij hebben wel complete sets gekocht bij Babypark en waren daar tussen 1500 en 2500 euro voor kwijt. Mij niet gezien, kind merkt het verschil niet en vind een kind krijgen al duur genoeg.
… €8000??? Zat er een hele auto om de autostoel heen ofzo
Kidsmill zeker?
Is dat een merk? Weet niet ze hadden allerlei verschillende opstellingen die je dan kon zien. Goedkoopste set van bed en commode die ik heb gezien was 900 euro maar moet wel zeggen heb niet heel goed gekeken omdat ik dus niet op zoek was naar een kamertje. Sommige meubels waren ook wel echt mooi hoor en misschien zijn ze erg prettig in gebruik? Liep er langs en omdat ik zo langzaam loop viel m’n oog erop haha
Wij hebben ook een duurder bedje van kidsmill. Was ook wel iets van 700 euro ofzo, maar vonden we heel mooi en kan net als het sebra bed omgebouwd worden tot kinderbed. Verder commode van ikea en kast zelf gemaakt
Als er iets concreets is waar je nu over denkt, kunnen wij je misschien helpen?
En mijn kindjes hebben in hetzelfde ledikant als ikzelf geslapen
En tussendoor hebben er nog drie andere kinderen in geslapen.
Het zal je verbazen hoeveel mensen voor een dergelijke babykamer kiezen, het is vaak ook niet echt hele goede kwaliteit als ik kijk naar hoe je ze na een tijd op marktplaats spot😜
Nu ik in verwachting van de derde ben denk ik sowieso bij veel dingen van hmm so not worth it. Misschien een onpopulaire mening, maar een kinderwagen van een godsvermogen sla ik ook over, in het bakje ligt je kind vaak maar een paar maanden en na die tijd stapte ik al gauw over naar een beter te hanteren buggy die je makkelijk kan inklappen en weinig ruimte inneemt. Maar zo heeft iedereen weer een andere ervaring natuurlijk.
Ohja ja, terwijl ik de kinderwagen + bak echt wel 100% worth it vind omdat ik in mijn verlof steeds aan de 10k stappen per dag zat met dat ding. Gezegend met weinig rust in m’n lijf en kinderen die ook alleen in de wagen sliepen. Ging ook mee op vakantie als bed etc. Buggy heb ik nooit gehad en nooit gemist. Wel de buggy-stoel op het wagen onderstel hoor maar de bak echt veeeele malen meer gebruikt haha.
Het ligt ook zo erg aan je situatie of je een of meerdere kinderen hebt, hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit, of je dingen op loopafstand hebt überhaupt, of je bijv met je hond door het bos moet waardoor je weer andere keuzes maakt.
Als mijn kids goed zouden slapen zou ik wellicht ook niet uren per dag met ze lopen in de babytijd ![]()
Ja snap je helemaal hoor, iedereen moet lekker doen wat werkt. Zolang die baby’s maar slapen🤪
Ik bedoel zelf ook meer van een van bij wijze van 800 (of een tweedehandse) werkt net zo goed als een van 2000, maar er zijn ook mensen die het automatisch wiegen belangrijk vinden en daar geld voor uit willen geven dus zoveel mensen, zoveel wensen haha
Ja vanwege onze hond ben ik ook heel blij met onze kinderwagen, dochter van 3 zit er nog steeds wel eens in en zoon van 0 nu ook
buggy gebruik ik dan weer niet omdat ik de kinderwagen fijner vind haha. Maar een babykamer set vind ik naast te duur ook vaak te lelijk ![]()
zo saai, alles hetzelfde en vind het dat geld echt niet waard
ja precies! Heb geen ervaring met verschillende wagens maar ben heel blij met mijne (die toevallig duur was maar een cadeau. Geen 2000-duur trouwens haha) maar zou met de kennis wel nu daar wel zo veel geld aan uitgeven denk ik. Als je in de winkel verschillende probeert en de dure is echt fijner.
Waarschijnlijk denken de mensen die een dure kamer kopen er ook wel zo over!
Ik heb ook van kidsmill een duur ledikantje (om te bouwen tot peuterbed) en commode gekocht. Was iets van €800 bij elkaar dus wel echt duur, maar ik had een
visie
voor de babykamer en we konden niks anders vinden wat ik even mooi vond. Ook achterlijk veel geld uitgegeven aan behang waar ik verliefd op was bijv.
Maar kledingkast hadden we al, en voor de rest bijna alles tweedehands (ook de kinderwagen bijv) dus wel bewust meer uitgegeven aan de kinderkamer om mijn pinterest droom tot leven te wekken haha. En nog steeds heel blij mee!
Ik vind dat echt iets voor mensen uit een dorp. En dat je ouders dat dan voor je betalen. Zo degelijk zo’n hele set. En wat een debiel bedrag.
Kamer bij elkaar zoeken is toch een van de leukste dingen om te doen tijdens je zwangerschap.
700 euro voor een commode, kledingkast, bedje en wandrek zou toch ook niet duur zijn? Ik beteijfel of je het nodig hebt maar nieuwe spullen kosten gewoon gele, denk dat je dat zelfs bij een ikea maar net haalt
Ik was ook zo gaan kijken in een winkel en toen gingen de prijzen tussen de 1.000 en 2.700 euro. Ik ben dan naar een stock sale geweest van Quax, Belgisch merk, en daar was een volledig kamer nieuw nog in de doos 450 euro. Bed, kast en commode, dat bed kan omgevormd worden tot een groot en die kast is driedeurs en alles in massief hout.
Heb gerend naar de kassa om dit zo snel mogelijk af te rekenen.