700 is voor alleen ledikant.
Mijn ouders hebben destijds wel een hele babykamerset gekocht maar ik vind het echt iets ouderwets. Ik vind verschillende meubels bij elkaar zoeken ook veel leuker. Je hebt sowieso niet per se een officiële commode en kledingkast nodig natuurlijk, dat kunnen allerlei kasten zijn die dan dienst doen als kledingkast en als commode. Zou daar ook nooit zoveel geld aan uitgeven aangezien je geen verschil merkt qua gebruik. Zoals je zelf ook al zegt kan ik me bij voorwerpen waarbij je echt verschil in comfort en/of gebruiksgemak merkt me beter voorstellen dat je daar veel geld aan uitgeeft. Ik kan me voorstellen dat bij een kinderwagen je ook echt inlevert op comfort en gebruiksgemak als je die goedkoop koopt. Lijkt me ook super irritant als je die dagelijks gebruikt en hij rijdt niet lekker of je krijgt m slecht ingeklapt etc. Daarvan snap ik goed dat je er wat meer aan uitgeeft als je het kan betalen.
Ja maar ze wilde haar vriend appen omdat ze 700 euro voor een babykamer al raar vond.
Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen waarbij alle meubels in de woonkamer ook van dezelfde set zijn
Ja ik vind dat echt heel veel geld. Zoveel geld zat er bij ons in de komst van baby #1 denk ik in totaal.
Meubels tweedehands maar wel verf op de muur en nieuw vloerkleed. Babyfoon, autostoel, badje, luieremmer, aankleedkussen, kleding, babynestje, boekenrekjes, draagzak, schilderijtjes, nachtlampje, beddengoed, kinderstoel.
Weeeetikveel wat nog meer maar al die kleine dingen tikken ook aan natuurlijk.
In elk geval weet ik dat we met de grote meubelen nog onder de 100 zaten via mp. Daarom vond ik 700 echt intimiderend veel want dan heb je alleen nog maar meubels.
Ohja, eens 700 totaal voor een babykamer is niet duur nee.
Dit vind ik ook veel leuker dan een “echte” commode. Mijn ouders hebben toen ik in aantocht was een dressoir gekocht als commode, die heeft daarna ook meerdere functies in hun huis en later in mijn huizen gehad en staat nu weer in de babykamer als commode. Meubel met een verhaal en dus geen standaard commode, veel leuker dan de zoveelste witte commode van babypark, haha.
Haha ja van de Kwatum. Set ‘Venetia’ in greywashed mangohout.
Onze buurman wilde een nieuwe auto kopen. Of dat kon was nog afhankelijk van of hun tweede kind een jongen of meisje zou zijn. Bij eens meisje moest er namelijk weer een nieuwe baby kamer komen. ![]()
![]()
(het werd een meisje)
Ik liep me laatst ook te verbazen over een aankleedkussen van €80???
Wij hadden wel (deels) een set maar ik kon me geen bizarre bedragen herinneren dus even opgezocht. In 2020 voor nieuw bed + commode van quax samen 500 euro betaald. Is dit inflatie?? Of waren dit gewoon extreem dure baby meubels? ![]()
Ik heb voor het behang ook veel te veel geld uitgegeven, en voor zn kast ook.
Juist leuk om dure dingen te combineren met dingen van de ikea. Vind 700 voor een ledikant niet schrikken ofzo, zeker niet als je het combineert met een ikea commode.
Het bedje dat we wilde was alleen al 900€, die hebben we op marktplaats gevonden gelukkig.
@Karl_Lagerfeld de enige die ik ken die zo’n set kreeg komt inderdaad uit een boerendorp én het was werwassen grijs hout @Keroppi ![]()
Ik kom niet uit een dorp, maar heb wel een complete babykamer van babypark.
Ik weet nog dat ik zwanger wilde worden en toen dromend naar die babykamers keek. Zwanger worden duurde toen jaren. Inmiddels was ik een stuk wijzer, dus wou ik een IKEA kast als commode, maar die bleek toch niet zo praktisch te zijn (te breed en te hoog voor mij). Ik werd eindelijk zwanger, in de coronatijd en na al die jaren dromen kon ik niks kopen, want alles zat dicht. Toen mochten we op afspraak naar babypark en gingen mijn hormonen los
.
De hormonen van mijn man gingen toen ook nog eens los op een matras van €400,- terwijl ik Ikea prima vond.
Gelukkig vind ik het wel nog steeds mooi, is de kwaliteit echt wel goed, we gebruiken het al 4 jaar en het is nog netjes, dus ik heb er geen spijt van
Dank je voor deze tips!
@chachaloco Nee ik heb niet echt hele specifieke vragen, maar daarom heb ik juist het gevoel of ik wat mis. Bijvoorbeeld ik weet toevallig dat een baby af en toe op z’n buik moet liggen. Dan kan ik dat googlen en daar informatie over vinden, maar wat als er nou dingen zijn die ik niet weet. Ik weet niet wat ik niet weet.
Je weet onbewust meer dan je denkt! Ik vond de video’s van verlosmoeder heel fijn, zij legt ook veel fijn uit. Oudersvannu en 24baby vond (en vind nu nog steeds) heel fijn
Ah, al dit soort dingen worden je ook verteld door de verloskundige, de kraamzorg en het consultatiebureau (ook ongeveer in die volgorde dat je met die partijen te maken krijgt). Maar ja ga vooral boeken lezen hoor, alles om jou een gerust en zekerder gevoel te geven. Ik wil alleen maar aangeven dat als je geen boeken leest dat je ook alle informatie wel doorkrijgt.
Wat ik je wel specifiek zou adviseren: als je borstvoeding wilt gaan geven, lees je daar heel goed en uitgebreid over in van tevoren. Doe een cursus, bereid je goed voor, als je de kans zo groot mogelijk wilt maken dat borstvoeding geven ook slaagt. Echt niet alle zorgverleners weten voldoende over borstvoeding (ondanks dat ze dat soms wel pretenderen helaas) dus daarom noem ik dat.
En misschien iets om je voor te bereiden op de bevalling, ik had zelf een cursus gedaan die vooral op ademhaling en mindset focuste en dat vond ik superfijn.
Dank je! Dat is in ieder geval een geruststelling. En ik had inderdaad al van meer vrouwen gehoord dat borstvoeding geven ingewikkelder is dan je denkt, dus daar ga ik mij zeker nog even extra in verdiepen
Zorg iig dat je een flesje en flesvoeding in huis hebt. Spreek namens vrienden van mij die midden jn de nacht naar de spoed apotheek 30 min verderop moesten
Het is niet ingewikkeld, laat je niet afschrikken, maar je moet wel even weten waar je op moet letten en wat je kunt verwachten.
Ik heb zelf de kickstart je borstvoeding cursus van Teddy Roorda gedaan, die vond ik heel fijn en duidelijk. Ook haar Instagram pagina is een bron van goeie informatie. Zelfde geldt voor de site van la leche league (volgens mij gewoon borstvoeding.nl) En soms biedt een verloskundige praktijk ook nog wel eens iets van een cursus aan door een lactatiekundige.
En begin ook op tijd met het aanbieden van een fles als je kindje naar de opvang gaat @Tessje2