Ik ben weer zwanger na 2 meiden en er heilig van overtuigd dat het weer een meisje gaat zijn (vinden we ook heel leuk), dus keep you posted🤪

- Ja (eng)!
- Nee (gelukkig niet)!
0 stemmers
Ja, ik schrok laatst toen ik tijdens het naar bed brengen op de babyfoon keek en iemand in zijn kamer zag.
Dat was ik uiteraard gewoon zelf🙄
In die newbornperiode ben ik wel een wakker geworden om panisch tussen de deken de baby te zoeken. Die gewoon in de co-sleeper naast me lag te slapen.
Jaa, dit hebben wij ook een paar keer gehad. Kan me dit gevoel jaren later nog inbeelden. Met zoveel paniek wakker worden, en nadat het bed grondig geïnspecteerd was zien dat de baby gewoon keurig ingestopt in de co-sleeper lag. Zowel mijn vriend als ik hebben dit gehad. Echt een gek gevoel.
Wij hebben j-m-j-m-j. Had bij alle kids een jongen verwacht(dus 3 keer gelijk gehad ) mijn man komt uit een familie met alleen maar jongens: broers, 12 neefjes en nichtjes waarvan er maar 1 nichtje bij is. Dus 2 meiden is echt uniek in onze familie. Was met beide geslachten blij, had alleen bij de laatste een lichte voorkeur voor een meisje maar dat is omdat onze jongens de heeele dag stoeien, vechten en wedstrijdjes houden
Meiden zijn gemiddeld genomen denk ik wat rustiger qua spel, hier althans.
Ja al dat gezeik op moeders op t forum😂. Maar prima dit topic!
Oh dit had ik gisternacht voor het eerst, ze lag idd gewoon rustig in de cosleeper
- Ja
- Nee
0 stemmers
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik had bij mijn eerste echt geen voorkeur, dat bleek een jongen. Bij de tweede hoopte ik stiekem toch wel op een meisje. Dit was ook een meisje en hoewel ik uiteindelijk natuurlijk ook blij zou zijn geweest met een jongetje, denk ik dat ik wel over een bepaald beeld en teleurstelling heen zou moeten komen. Gewoon dat ik nooit ‘allebei’ zou hebben. Bij een derde (die er hier niet gaat komen) zou het me dan weer niet uitmaken.
Voor de mensen met meerdere kinderen, hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen je kinderen?
- Minder dan 1 jaar
- Tussen de 1 en 2 jaar
- Tussen de 2 en 3 jaar
- Tussen de 3 en 4 jaar
- Meer dan vier jaar
0 stemmers
Hoe oud was je eerste kindje toen je de wens kreeg voor een tweede?
- Ik had die wens al voor de geboorte
- Direct na de geboorte
- 6 maanden
- 1 jaar
- 1,5 jaar
- 2 jaar
- 2,5 jaar
- 3 jaar
- Ouder dan 3 jaar
0 stemmers
Vind je dat je leven leuker is geworden met meerdere kinderen?
- Ja
- Nee
- Even leuk als met 1 kind
0 stemmers
Ik had al het gevoel dat veel van de “oudere” moeders hier niet meer zaten, maar deze poll bevestigt dat wel. (Ouder als in, al langere tijd een kind hebbend). Mijn zoon is nu 4, bijna 5, en toen ik zwanger was en begon met meelezen in de zwanger-en-kinderen topics, waren er zoveel forummers die al een kind hadden, die ik nu echt nooit meer zie posten. En dus ook niet terugzie in deze poll.
ik weet het geslacht nog niet maar ik heb stiekem wel een voorkeur (meisje), omdat mijn vriend al een zoontje heeft dat de helft van de week bij ons woont. en doordat hij al een kind heeft weet ik niet of we hierna nog een kind willen.
maar ik vind dit ook heel stom van mezelf, ga natuurlijk ook heel blij zijn als het een jongetje blijkt te zijn
We hebben het een hele tijd geprobeerd voor een tweede maar het bleef bij eentje
De wens was er eigenlijk al voor we überhaupt 1 kind hadden
Dat lijkt me ook een verdrietige situatie, je erbij neer moeten leggen dat die wens niet in vervulling zal gaan.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik zwanger was en nu mijn zoontje bijna 1 is, twijfel ik nog of ik het nog een keer zou willen proberen. De kans dat het zou lukken is überhaupt klein en ik ben ook al wat ouder waardoor ik wel wat haast/druk voel (als in dat we geen jaren kunnen wachten). Ik was daarom wel benieuwd hoe anderen hier in staan.
Oh dat lijkt me moeilijk, dat je dan het gevoel hebt dat het ‘snel’ moet ook. Wat heerlijk dat je inmiddels wel een kind hebt
Ik was verdorie bij poging 1 zwanger bij mijn kind dus we hadden ook niet verwacht dat het daarna moeilijk zou gaan. Toen mijn kind 4 was is bij mij de baarmoeder en alles verwijderd dus toen was de keuze definitief voor ons gemaakt en daar heb ik veel verdriet van gehad.
De wens voor een tweede wel altijd al gehad/voor me gezien maar nooit minder dan 4/5 jaar ertussen gewild. Dus in die zin ‘na 3/4 jaar’. Toen bleken het er twee Dus extra blij met die keuze.
Deze hoort denk ik in het algemene sjpv topic?
De 1e zwangerschap/bevalling: spoedkeizersnede/kraamtijd 5 jaar geleden was nogal traumatisch en medisch, waardoor we niet direct de wens weer hadden voor een 2e. Maar vorig jaar toch onverwachts zwanger geraakt waar we overigens wel heel blij mee zijn! Deze keer is gelukkig alles ook goed gegaan (totaal het tegenovergestelde van de vorige keer)
Haha oh ja oeps
Ik vind leuker niet per se het beste woord, dus nee. Met eentje was het in ieder geval op dit moment een stuk makkelijker geweest, maar het is ook niet stommer met meerdere kinderen. Alleen meer gedoe en ik denk dat het leuke gedeelte komt als ze allebei wat groter/ouder zijn. Het heten niet voor niets de tropenjaren.