Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen al eens luizen gehad?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik krijg net voor het eerst een berichtje in de schoolgroep dat er luizen zijn geconstateerd ![]()
Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen al eens luizen gehad?
0 stemmers
Ik krijg net voor het eerst een berichtje in de schoolgroep dat er luizen zijn geconstateerd ![]()
Kan je kind vanaf daar die roeispaan pakken en je bewusteloos meppen ![]()
Die uitstaande poten zijn wel de perfecte voorbereiding op die witte Ikea kinderstoel waar iedereen ook altijd over struikelt
Ja, stond ook een commode daarvan:
Is niet heel lelijk hoor inderdaad. Niet mijn stijl maar prima leuke meubels
Maar ik heb geloof ik geen enkel ding/meubelstuk of iets in m’n huis wat zo duur was haha laat staan een commode die je 2-3 jaar gebruikt. Of daarna misschien voor nog meer kinderen natuurlijk
16 jaar zonder luizen woehoe
Ik ben nog van de generatie dat je van dat gif op je hoofd moest en dan stond je naar adem te happen in je washandje echt goor
geen enkele voorbereiding houdt dat tegen
Ik kreeg gisteren ook zo’n bericht van de opvang. Gelijk het haar gecheckt en zie gelukkig niks.
Hopen dat het zo blijft, lijkt me echt een gedoe. Al zie ik nu in de richtlijnen staan dat luizenzakken voor jassen en beddengoed wassen achterhaalde info zijn, dus dat scheelt wel.
Tegenwoordig is het advies kammen, kammen, kammen
Je hoeft niet meer alle knuffels enzo op 60 graden te wassen gelukkig
Ik herinner me inderdaad vooral dat ik een nieuwe knuffel kreeg omdat allee knuffels in quarantaine moesten. En de hel van het uitkammen ook trouwens. Heb ook jarenlang last van mijn hoofdhuid gehad na die vieze shampoo.
Toch zou ik dat wel doen voor mn eigen gemoedstoestand 🥹
Ja ik kreeg gelijk flashbacks naar vroeger (alles in de was/vriezer), maar als het “maar” kammen is, dan valt het eigenlijk wel mee!
Hahaha ja dat ook
Het ging me eigenlijk meer om het feit dat je dus altijd een plankje of iets erbij nodig hebt om nog spullen op te kunnen leggen. En als je dan die vieze poepluier van je kind afhaalt, waar leg je die dan neer om vervolgens de vieze billendoekjes in te leggen terwijl je aan het poetsen bent? Echt totaal niet over nagedacht dit, je hebt toch gewoon leg-ruimte nodig naast je aankleedkussen.
Ik heb het boek nooit gelezen maar vond de app vaak wel fijn.
heb je een zwangerschapscursus gedaan?
0 stemmers
ik ben heel erg in dubio over of ik zo’n cursus moet gaan volgen
Oké ik stem op was het waard, maar dat was vooral omdat ik het heel fijn vond dat m’n partner meteen ook alle kennis had (die ik zelf grotendeels al had door hier meelezen en zwangeren in m’n omgeving en filmpjes kijken). We hadden een dagcursus en ook de puftechnieken waren fijn om geoefend te hebben.
Ik vond 1 dagdeel wel prima en ook voldoende. Ging er samen met mijn vriend heen, dat was vooral top, want hij had echt geen idee.
Op zich geen cursus maar je kon wel in het ziekenhuis naar bepaalde sessies. Heb die gevolgd over de bevalling en bezoek aan de materniteit. Dan nog een zwangerschapsmassage aan 16euro geboekt daar.
Ik heb een beval cursus gedaan bij een vrouw die een yogastudio heeft en dat was dus heel erg gericht op ademhaling, in je bubbel gaan, de juiste (passieve) mindset, etc. Ik vond dat superfijn.
En ook een borstvoedingscursus (weet niet of je dat bedoelt), van Teddy Roorda en nog een losse avond bij mijn verloskundige praktijk. Ook allebei heel nuttig en fijn. Dit raad ik overigens iedereen die borstvoeding wil geven echt heel sterk aan, bereid je voor, dat vergroot je kans van slagen met borstvoeding echt zoveel.
Ik ben echt ontzettend blij dat ik mijn bevalcursus heb gedaan. Daardoor had ik toch wat tools bij de bevalling zelf waardoor het een hele fijne ervaring voor mij is geweest. Zo had ik bijv nooit de tens gebruikt zonder de cursus. En was thuis bevallen een no go tot ik de cursus had gedaan en ineens toch ervoor openstond en uiteindelijk ook heb gedaan.
Ja en was het waard, ik wilde thuis bevallen maar m’n partner vond dat wat spannend. Dankzij die cursus had hij er meer vertrouwen in.