Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ja je kan het toch niet voorspellen. Ik ken ook een tweeling die als volwassenen niet veel contact hebben met elkaar. Dan is leeftijdsverschil iig niet het probleem haha

1 like

Mijn nichtje heeft drie broers en zussen van allemaal 10 jaar ouder en dat vinden ze allemaal fantastisch. Ze zijn dol op hun kleine zusje en zij heeft bijna altijd iemand met aandacht en tijd voor haar.

2 likes

Ik heb nu opeens vage herinnering dat tiemvanwil een openbare echo deed in een cafe ofzo waar je dan bij kon zijn (tegen betaling? Loting?). Verzin ik dit nou of is dit echt :joy:

1 like

Dit lijkt me echt zo vreselijk. Ben nu zwanger van 1e kindje maar toen de verloskundige dit concept ging uitleggen, haakte ik echt bij iedere zin meer af😂 Wil wel een borstvoedingscursus doen dus als iemand tips heeft, ik dacht nu aan Teddy Roorda.

Nee volgens mij is dit geen koortsdroom maar inderdaad echt gebeurd. Heb nog een beeld dat ze half ‘in de etalage’ lag toen die echo werd gemaakt maar twijfel nu ook of ik dit verzin.

1 like

Was dat niet haar gender reveal op die manier?

Dát was het!

1 like

Jaaaa zie je wel! Ik lees nu de reactie op jouw post en dat was het inderdaad!

3 likes

Ik heb de cursus van Teddy Roorda gedaan en vond die heel fijn, ik zou hem ook zeker aanraden. Er is ook een maandelijkse q&a die je kunt volgen als je die cursus koopt en je komt in de facebookgroep waar je vragen kunt stellen. En er is ook een soort overzicht van de eerste weken wat je kunt verwachten.
Voor mijn gevoel is die cursus (en ook van Teddy Roorda in het algemeen wat ik zo via haar Insta meekrijg) heel erg gericht op het wegnemen van onzekerheid, en vertrouwen op je lichaam en je baby, dat vind ik persoonlijk heel fijn. Ik zei het een paar dagen geleden ook al in een post ergens hier op het forum (geen idee meer tegen wie of in welk topic) maar als je succesvol borstvoeding wilt geven is een goeie voorbereiding in de vorm van je goed informeren wel echt belangrijk denk ik. En tijdig een lactatiekundige inschakelen als je een hobbel ervaart. Het is een natuurlijk proces maar het gaat zeker niet zomaar even vanzelf.

5 likes

Ik zou ook zeker een cursus over borstvoeding volgen. En niet iets dat via de verloskundige of kraamzorg wordt aangeboden. Zoek een lactatiekundige. Ik heb de cursus van Geerte van den Broek gevolgd. De borstvoeding academie. Hierbij kun je ook vragen aan de community stellen. En geen Facebook nodig.

3 likes

Heb zelf geen kinderen, maar ben even benieuwd of kinderen van net 4 nijntje nog leuk vinden en of het nijntje museum leuk is (er staat t/m 6 jaar namelijk)? Wil misschien een cadeaubon geven voor het museum namelijk.

1 like

Ik ben met mijn bijna 4 jarige geweest tijdje geleden en hij vond het wel leuk, maar racete er wel vrij snel doorheen om in het restaurant met Nijntje pannenkoeken uit te komen :see_no_evil:

2 likes

Nijntje zelf is niet meer zo leuk als voor iets jongere kindjes, maar het Nijntje museum is wel echt heel leuk voor een 4-jarige. Er is genoeg te doen en te spelen.

1 like

Ja precies! Ik denk dat het dan ook niet per se om nijntje gaat maar om de spelletjes en activiteiten an sich die er toe doen zijn.

4 likes

Super, onwijs bedankt! Ze hebben ook nog een wat jonger kindje, dus dan is het wel een leuke activiteit om met het gezin te doen denk ik.:relaxed:

1 like

Mijn 3jarige vond er echt geen zak aan en toen ik dat hier op het forum zei kreeg ik veel gelijkgestemde reacties. @Nefertiti was volgens mij naar het universiteitmuseum in Utrecht geweest met d’r 4jarige en zei dat dat heel leuk was. Zou dat eerder doen.

Oh wacht, ook een jonger kindje, dan is 't mss wel handig.

1 like

Oh :sweat_smile: het zal sowieso wel per kind verschillen natuurlijk. Het jongste kindje is nu nog net wat te jong dus dan ga ik mijn keuzes nog even herzien.

3 likes

Denk dat het kinderboekenmuseum in den haag dan wat leuker is voor die leeftijd bijvoorbeeld. Voor dat kleintje maakt het toch niet uit.

5 likes

Ja, die zag ik maar dat is net wat te ver weg denk ik.

Mijn kind vond het tot vorig jaar toen ze nog 9 was en echt te oud haha nog hartstikke leuk! Vind het een goed en lief cadeau.

5 likes