Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ja precies! Ik denk dat het dan ook niet per se om nijntje gaat maar om de spelletjes en activiteiten an sich die er toe doen zijn.

4 likes

Super, onwijs bedankt! Ze hebben ook nog een wat jonger kindje, dus dan is het wel een leuke activiteit om met het gezin te doen denk ik.:relaxed:

1 like

Mijn 3jarige vond er echt geen zak aan en toen ik dat hier op het forum zei kreeg ik veel gelijkgestemde reacties. @Nefertiti was volgens mij naar het universiteitmuseum in Utrecht geweest met d’r 4jarige en zei dat dat heel leuk was. Zou dat eerder doen.

Oh wacht, ook een jonger kindje, dan is 't mss wel handig.

1 like

Oh :sweat_smile: het zal sowieso wel per kind verschillen natuurlijk. Het jongste kindje is nu nog net wat te jong dus dan ga ik mijn keuzes nog even herzien.

3 likes

Denk dat het kinderboekenmuseum in den haag dan wat leuker is voor die leeftijd bijvoorbeeld. Voor dat kleintje maakt het toch niet uit.

5 likes

Ja, die zag ik maar dat is net wat te ver weg denk ik.

Mijn kind vond het tot vorig jaar toen ze nog 9 was en echt te oud haha nog hartstikke leuk! Vind het een goed en lief cadeau.

5 likes

Het hoeft ook niet perfect te zijn toch? Mijn ervaring is dat kinderen het al gauw leuk vinden. Ik denk dat het Nijntje museum al vanaf heel jong leuk is. Maar dus ook met 4 nog leuk!

Ik vind het echt een heel leuk en lief cadeau.

8 likes

Ik ben er wel eens geweest met een 5- en twee 1-jarigen en was gewoon leuk hoor! Ze halen eruit wat er voor hun inzit en er zijn echt nog wel dingen die de kleintjes niet begrijpen dat ze zomaar wat doen maar een kind van 4 wel. Kan juist wel leuk zijn omdat ze vaak al wat zelfstandiger kunnen spelen. Zou er met mijn 4-jarige gerust heengaan.

3 likes

Hoe vaak per maand doe je gemiddeld in het weekend iets sociaals met vrienden, dus echt zonder kind(eren)? (Uit eten, activiteit, de stad in etc)

• Bijna elk weekend
  • Ongeveer 2 keer per maand
  • Ongeveer 1 keer per maand
  • Minder dan 1 keer per maand

0 stemmers

2 likes

In het weekend ongeveer 4x per jaar brunchen op zondag bij vd Valk met een vriendin, een afspraak doordeweeks is gemakkelijker gemaakt

2 likes

Pff confronterende vraag, ik heb dit sinds onze jongste geboren is begin mei pas 2 keer gedaan. Beide keren was even ‘snel’ max 3 uurtjes met een vriendin ergens lunchen of wat drinken. Zou dit echt wel vaker willen maar het komt er niet van :expressionless:

2 likes

Ik ben nu een weekend kamperen met m’n beste vriendin, zonder kind! Het is geweldig. Is in plaats van Lowlands, wat we dit jaar eigenlijk zouden doen.
Ik ging hiervoor 1 x per week bij haar eten zonder kind, maar daar heb ik nu de energie niet voor.

7 likes

Dit is toch echt zoiets waar je gewoon tijd voor moet maken. Vriend(in) appen, datum prikken en gaan met die banaan! Zeker omdat je zelf zegt dat je het vaker wilt, zo zonde om dan niet te doen.

3 likes

Ik doe door de week eigenlijk vrij weinig sociale dingen, moe van werk en sport dan vaak ook 1 of 2 avonden, en de meeste goede vriendinnen wonen ook in een andere stad, dus die zie ik dan sowieso ook niet meer doordeweeks.

Afspreken met vriendin en kind is op deze leeftijd (2 jaar) echt garantie voor geen normaal gesprek kunnen hebben en continue opletten, dus ik probeer dan in die weekend afspraken ook wel bewust even alleen bij te praten zonder kind.

Dus vandaar denk ik 2-3x per maand, maar dat voelt alsnog vrij weinig met het sociale leven dat ik had als student, met zowel doordeweeks en in het weekend veel afspreken.

1 like

Dit wisselt echt per week eigenlijk, maar heb soms juist ook wel expres door de weeks sociale dingen gepland als kind op bed ligt, juist om wat meer te spreiden. Maar in het weekend wel zeker wel 2 a 3x per maand (maar net niet wekelijks haha)

1 like

Heb eigenlijk precies hetzelfde. Doordeweeks trek ik steeds slechter door langere afstanden tot vriendinnen en drukke werkdagen, dus afspreken speelt zich voornamelijk in het weekend af. Maar vergeleken met “vroeger” ben ik echt zoooveel meer thuis in het weekend. Moet er soms gewoon nog aan wennen haha

Gemiddeld wel één keer per maand, maar deze maand drie keer en soms maanden niet. Ik vind het ook gewoon heel leuk om met kind erbij af te spreken. Maar ik heb vriend(inn)en die daar minder behoefte aan hebben en dan spreek ik bewust zonder af.

Maar met kinderen erbij heb ik de laatste tijd best veel sociale dingen en ik vind dat helemaal niet afdoen aan een gesprek bijvoorbeeld, vooral omdat ze met z’n tweeĂ«n gewoon lekker gaan spelen en niet om de halve minuut naar mij toe komen.

2 likes

En af en toe een oppas bij je thuis?

1 like

Ik weet niet hoe oud je kind is/zijn, maar die van mij zijn nog jong, waardoor ik ook meer avonden op de bank zit. Vind ik heerlijk, want na het werk en de avondspits ben ik blij als ik zit. Maar ik zie bij familie en vrienden dat dat sociale leven wel eerder komt als na 12/13 jaar. Als ze 6-8 zijn gaat naar bed sneller en is de avondspits ook veel minder intens heb ik het idee, waardoor je ook meer puf hebt om ff bij iemand wat te drinken, te sporten of iets anders voor jezelf.

Misschien zie ik dat wel rooskleurig, maar ik zie in m’n omgeving (waar iedereen oudere kinderen heeft) dus wel echt verschil en heb wel hoop dat dat bij ons ook zo is.

Ik ga meestal 1x per week sporten, soms een avond weg voor mezelf en soms bij een vriendin wat drinken. Dan blijven er nog veel avonden thuis over, maar voor nu een prima balans.

En nu ben ik een weekend in Milaan met 2 vriendinnen, daar kan ik ff op teren

1 like