Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Maar dat is het alleen bij contact met de besmette plek. Ik heb een vriendin die op de kinderopvang werkte en regelmatig een koortslip had en niemand is er zo paniekerig op om besmetting te voorkomen als zij.

5 likes

Hoe weet je dat een begeleider een ingedroogde koortslip heeft? Worden ouders over zulke dingen geĂŻnformeerd? :scream:

1 like

Je zit in een cafĂ© met een speelhoek met zo’n speelgoedgarage en verder vooral klein speelgoed en wat boeken. Als je kind daar om vraagt, zou je dan de speelgoedgarage op je eigen tafeltje zetten? Het is druk en er zijn andere kinderen.

• Ja waarom niet
  • Nee, hooguit wat klein speelgoed
  • Nee, ook klein speelgoed blijft in de speelhoek

0 stemmers

Het lijkt me echt vreselijk om baargoud te krijgen. Alsof je als vrouw afgekocht kan worden en niet meer dan een soort broedmachine bent.

3 likes

doe even normaal

12 likes

Hij ging een dag na de bevalling boodschappen doen en kwam met een tas vol lekkere dingen thuis die ik tijdens de zwangerschap niet mocht. Daar had voor mij geen baargoud of push present tegenop gekund :sweat_smile:

33 likes

Heerlijk, liefde gaat door de maag. Ik kreeg een italiaanse bol met gerookte zalm als lunch en een berg sushi de avond na mn bevalling en dat was alles wat ik wilde op dat moment.

En later heb ik een moedermelkring gekregen en bij de eerste een anna en nina ring met geboortesteen. Was met allebei erg blij. Ik draag de ringen nog elke dag.

1 like

Het is een gastouder en ze belde vanmorgen hierover, we hebben verder heel veel contact dus ik heb gezegd dat hij morgen sowieso thuis blijft en we voor woensdag wel even kijken. Hij zit veel in de draagzak bij haar dus dat maakt ook wel dat we extra twijfelen om wel/niet te gaan.

2 likes

Leuk de eensgezindheid (sorry @Huismus).

Wij waren vandaag in een cafĂ© waar we vaker komen en toen we gingen zitten had m’n zoontje meteen een pruillip want hij had al gezien dat de garage bij mensen op tafel stond. Ik vind dat echt heel raar, er ligt verder allemaal random speelgoed bij en met zo’n garage spelen vaak meerdere kinderen tegelijk. Laat je kind dan gewoon in de speelhoek spelen. En toen vroeg ik me dus af of dit normaal gedrag is?? Maar gelukkig niet.

4 likes

Ik kom duidelijk nooit in een cafe. Maar dan weet ik nu de etiquette mochten we dat ooit wel doen, haha.

Haha gelukkig.

Ik bedoelde trouwens koffiezaakje, niet een café (in het Engels noemen we het een café wat echt heel verwarrend is haha).

1 like

Ik had het wel als koffiezaak gelezen, maar daar kom ik ook nooit :sweat_smile:

1 like

Ja en je gaat toch juist naar een tentje met kinderhoek zodat je kinderen daar gaan zitten ipv bij je aan tafel :sob: :rofl: dus nee never zou ik dat doen.

7 likes

Toevallig gisteren in een cafe met speelkamer geweest.
Ons kind was het enige kind en toen het tijd was om te eten hebben we een kapotte telefoon uit de speelkamer meegenomen voor aan tafel. Weet niet of ik dat ook had gedaan als er andere kinderen waren.

1 like

Ja iets kleins meenemen zoals een boekje of iets kleins vind ik niet zo gek, maar inderdaad zo’n hele garage?? Er was nog net plek voor een kopje koffie. Ik vind het ook belangrijk dat m’n kinderen weten dat ze niet alleen zijn op de wereld, dus dat ze er rekening mee moeten houden dat andere kinderen ook ergens mee willen spelen. Maar soms voel ik me zo’n zure boomer hierover, ik zie dat zoooo vaak. Ook in het Nijntje Museum dat één kind gewoon een halfuur op het ‘leukste’ voertuig zit.

5 likes

Mijne brak echt de toko af daarbinnen. Heb er gekneusde ribben en all aan overgehouden. Maar ze was erbuiten echt super kalm haha

1 like

Wel druk in de zin van beweeglijk, veel lachen en brabbelen en rondkijken. Maar hij slaapt ook gewoon goed en veel haha. Best of both worlds imo😂

4 likes

Voor zover je daar wat over kan zeggen na 9 dagen, maar in mn buik was ze op vaste tijden druk/beweeglijk en dat herken ik nu ook. Verder was ze in mn buik vrij rustig en dat is ze nu ook. Dus een rustige kalme baby die rond 21/22 en 4/5 uur ff een momentje heeft.

1 like

Ik vond het soms echt saai dat hij zo rustig was in m’n buik, dan dacht ik echt “HALLO zit hier wel iemand in???”

5 likes

Mijn eerste was heel rustig in de buik en was een “normale” baby (buiten veel huilen om).

Mijn tweede was mega druk en is de rustigste baby die er is.