Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

In het weekend zie ik vaaaak vrienden en neem mn kind eigenlijk overal mee naartoe, verjaardagen van vrienden, uit eten, ergens voetbal kijken etc

En de weekenden dat hij bij zijn vader is doe ik hetzelfde maar dan met meer alcohol hahah

3 likes

Same. Kan ‘s avonds eigenlijk nooit de deur uit.

5 likes

Maar dat is dan overdag neem ik aan? Of neem je je kind in het weekend ook ‘s avonds mee?

Jaa ook wel is de avond hoor!

Ja dit is bij mijn vriendengroep ook heel normaal met de kinderen erbij in de weekenden; een lange lunch buiten de deur, een drankje op het terras, een bbq 's avonds. Vind dat enorm gezellig. We gaan ook weekenden weg met de kinderen samen, vorig weekend nog met 15 gaan kamperen. Echt zo waardevol juist vind ik, ook zo leuk met de kinderen onderling❤️

4 likes

Is je kind wel eens bij de andere ouder? Mijn dochter wel en dan probeer ik wel een afspraak gepland te hebben, dus dat is dan eens per week, als ik zin heb. Ga niet elke week want een avondje alleen thuis vind ik ook lekker.

Maar ik kan niet zomaar weg om te sporten/vrijwilligerswerk te doen/voor een hobby omdat ik geen partner heb die dan thuis blijft. Dat bedoelde ik meer.

1 like

Ja ik ben in mn grote vriendengroep nu nog de eerste met een kind, ben redelijk jong moeder geworden maar daardoor krijgt hij altijd alle aandacht en is er altijd wel iemand die even met hem wilt spelen of voetballen ofzo.

Denk wel binnen nu en drie jaar een zieke babyboom hoor haha!

Edit en mn zoon noemt mn vrienden allemaal oom en tante en dat voelt zo lief en vertrouwd :heart:

13 likes

Wij hadden een heel hechte groep buren en als kind had dit voor mij mij prima gekund mits de directe buurvrouw achterwacht was. Maar ik wilde niet alleen naar bed moeten, dus rond bedtijd zou er dan wel een ouder huis moeten zijn, of soms vroeg mijn moeder de dochter van de buren om me naar bed te brengen als (betaalde) oppas, zij was 6 jaar ouder. M.i. hangt het enorm van je buren en kind af, maar zonder dat iemand het weet vind ik wel vreemd en lijkt me onprettig.

3 likes

maar wat zijn de leeftijden van de kinderen dan? ik heb nu eentje van 1,5 en ik ga niet voor m’n lol met haar in een restaurant lang lunchen of ontspannen een drankje doen op het terras haha :joy: komt hopelijk ooit wel weer

3 likes

Hahah mijne is nu 3 maar deed het eigenlijk altijd al. Denk altijd als het niet gaat gaan we gewokn naar huis groeten

8 likes

De jongste van die groep is nu 1 en oudste 8 (en nu nieuwe baby’s in de maak haha), verder alles er tussen in!

1 like

Nouja ‘zonder kind’ ze ligt dan in bed vaak, dus ze heeft er geen last van oid.

1 like

Dat klinkt echt heerlijk voor je kindje! En inderdaad zo vertrouwd! Dat herken ik ook, dit weekend was ik kamperen met vriendin met ook haar 2 kindjes (van 3&5) en die denken ook dat ik familie ben haha❤️ Haal ze ook vaker op van school etc.

3 likes

Helemaal ideaal is een terras of cafĂŠ met speelplek/speeltuin!! Een terras midden in de stad is minder leuk om langer te zitten, totdat ze zichzelf kunnen vermaken met tekenen bijvoorbeeld. Maar ligt ook wel aan het kind hoor, mijn kinderen kunnen heel goed zelfstandig spelen, echt al vanaf jong ook.

4 likes

Ja daar selecteren wij ook op als we langer willen zitten; in de stad op een horecaplek aan het park bijvoorbeeld of een ‘kidsproof’-plek. Zijn echt wel veel leuke plekken tegenwoordig! Hier in ieder geval. Vorig weekend gingen we naar Groningen dus met die groep oa naar een cafe en daarna uit eten, dan gaan vooral bak aan kleurplaten mee & wat klein, makkelijk ‘tafelspeelgoed’.

1 like

ok jullie hebben mij geinspireerd. ik ga binnenkort met man & dochter ergens een taartje eten of iets anders kleins en dan kijken of ze het volhoudt in de kinderstoel + kleurpotloden of speelgoed. thuis speelt ze namelijk ook heel goed zelfstandig en rustig.

1 like

Ik neem trouwens ook altijd zn ipad mee

No shame in my mom game

6 likes

En voor de wat grotere kinderen vanaf 4/5 jaar, wij nemen vaak een spelletje mee als we ergens gaan eten.

1 like

Ja ik neem ook altijd dit setje mee
Is klein en handig mee te nemen maar toch genoeg om lekker mee te spelen (volwassenen ook :joy: )
Echt een top aankoop

2 likes

Ja die mini-magneten zijn echt top voor in de horeca. Wij hebben er nog een paar van die mini rubberen diertjes nu bij. Past nog erbij in het doosje en ze spelen er hele verhalen mee.

6 likes