Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Nee die is na de positieve test vertrokken, dus helemaal niet in beeld.
Tot vorig jaar november ging ze ongeveer 1x per maand logeren bij mijn beste vriendin, maar die is nu zelf moeder en daardoor is dat helaas gestopt. Was altijd echt mijn oplaadmomentje :sweat_smile:

1 like

Nouja zeg, wat heftig voor je! Lief dat je vriendin dat voor je deed. Begrijpelijk maar jammer dat dat nu niet meer kan! Ik snap dat dat echt je oplaadmomentje was. Superknap van je hoe je alles alleen doet :heart:

1 like

Heb jij baargoud gehad?

• Ja, in de vorm van een gouden sieraad
  • Nee, maar ik heb wel iets anders gehad. Namelijk;
  • Nee, ik heb niks gehad
  • Anders,

0 stemmers

Voor degenen die niks hebben gehad, ben je teleurgesteld daarover?

• Ja, heel erg
  • Ja, een beetje
  • Nee

0 stemmers

Heb niks met sieraden, maar kreeg een KitchenAid :sunglasses:

5 likes

Het begrip baargoud pas hier leren kennen en ik was daar niet mee bezig. Ik denk dat mijn man de term ook nog nooit gehoord heeft.

1 like

Niks gehad, maar zelf bij ieder kind een gouden hanger met het geboortesteentje gekocht voor aan een ketting. Nogsteeds heel blij mee! Wij zijn niet zo van die vaste cadeau momenten dus ik vond het totaal niet erg om het mezelf cadeau te geven.

5 likes

Ja ik kende dat tot voor kort ook niet, dacht toen ook eigenlijk dat dit uit andere culturen over was komen waaien. Maar is blijkbaar ook een traditie in Nederland. Misschien per regio verschillend?

1 like

Heb van mijn schoonmoeder een armband gekregen met melk er in, dus dat is dan maar het baargoud ofzo.

Ik vind het eigenlijk echt een stom concept, maar ik vind het ook een klein beetje stom dat ik niks gekregen heb van mijn man. Al waren het bloemen ofzo. En ik vind het nog stommer van mezelf dat ik het weer stom vind. :roll_eyes:

3 likes

Ja dat zou ook goed kunnen. Bij mijn vriendinnen is het ook geen ding, dus dan laat je het thuis ook niet vallen ofzo. Maar misschien is het ook wel regionaal.

1 like

Haha ohhh dit snap ik wel hoor, mijn vriend zat toen de bloemen van m’n ouders af te kraken en toen zei ik ook van hen heb ik tenminste bloemen gekregen :joy::see_no_evil:

4 likes

Ik heb het gewoon geeist. Ben er heel blij mee.

5 likes

Ik heb in onze trouwring per kind een extra steentje gehad.

8 likes

Ik heb een Minitials ketting gekregen met initiaal van kind en toen bij de tweede de nieuwe letter erbij. Draag ik nu al jaaaaren met veel plezier.

3 likes
Spuugt (of spuugde) jullie baby tijdens tummy time ook zoveel?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hangt er van af wanneer hij gegeten heeft :joy:

Ik probeer tummy time te doen voor het eten en anders een half uur/langer na het eten. Dat helpt meestal wel tegen spugen.

3 likes

Bij ons niet zozeer echt spugen, maar wel dat er melk uit liep (waar hij dan vervolgens weer doorheen rolde)

4 likes

Is baargoud perse iets dat je moet krijgen? Ik heb voor mezelf baargoud in de vorm van een Louis Vuitton tas gekocht, omdat ik vond dat ik het had verdiend (betaald van gezamenlijke rekening)

8 likes

Ik vind persoonlijk van niet en ben ook helemaal voor om jezelf cadeau’s te geven. Maar volgens mij is het wel als blijk van waardering vanuit je partner. Voor de zwangerschap en bevalling.

@Spaarlamp ik heb ook niks gehad. Behalve carpaccio van de slager haha🄲. En ik vond het ook wel een beetje jammer. Maar ik zou er persoonlijk ook niet om vragen. Ben ook wel benieuwd hoeveel partners het echt uit zichzelf geven of toch geven omdat het verwacht wordt.

Wanneer ik weer een beetje tevreden ben met mezelf krijg ik nieuwe kleren van hem. Tot die tijd houden we het bij winkelen voor onze dochter.

Ik heb een ketting met geboortesteentjes gekregen. Maar wel pas jaren later toen beide kinderen al lang en breed konden praten, dus niet in de kraamweek ofzo.