Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Je hebt een oké band met je mannelijke leidinggevende, niet super close ofzo. Hij wil 4 dagen na je bevalling even bellen om te kletsen, horen hoe het gaat etc.

Zou jij hier op zitten wachten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Ik zou echt aangeven dat ik de eerste weken graag in mijn babybubbel blijf met mijn gezin

2 likes

IK vind vier dagen super snel maar denk twee weken wel oké is.

4 likes

Mijn leidinggevende is ook zo. Ik zit er niet op te wachten maar accepteer het wel. Zij vindt het heel belangrijk om betrokken te zijn bij haar team dus nouja. Gesprekje van ~10 minuten dan maar.

2 likes

Ik zou mijn beste vriendinnen nog niet eens op deze manier ‘botheren’ tijdens de kraamweek :flushed:

Edit: tenzij het gewenst is natuurlijk. Maar nooit vanuit mijn eigen behoefte alleen…

7 likes

Je bent toch met verlof, alsjeblieft zeg :joy: ik nam niet eens op toen de huisarts belde hahaha :see_no_evil: laat me met rust

2 likes

Zoals je de situatie hier schets, zeg ik nee. Maar ik ben zelf wel gebeld door een collega in mijn kraamweek en ik vond dat prima. Ik heb dan ook een goede band met mijn collega’s en we tonen altijd veel interesse in elkaar zeg maar. Ze heeft ook van te voren gevraagd of ze mocht bellen en als ik nee gezegd had, was het ook goed.

Het is dat we nu als afdeling even geen leidinggevende hebben, maar als mijn laatste LG me had willen bellen, had dat ook helemaal prima geweest.

1 like

Waarom niet?

Op dag 4, doe normaal. Je hebt wel wat anders aan je hoofd. Ik bel mn close vriendinnen nog niet eens op dag 4 van hun kraamweek :smiling_face_with_tear:

8 likes

Waarom wel?

Zou het zelf als leidinggevende echt niet in mn hoofd halen om iemand op dag 4 te gaan bellen. Dan maar niet betrokken.

3 likes

Maar betrokken zijn betekent toch ook dat je mensen ook de ruimte geeft die ze nodig hebben/fijn vinden? Mijn leidinggevende is ook super betrokken en die heb ik na de geboorte een foto gestuurd en gezegd dat alles goed met ons ging, toen reageerde ze met een leuk berichtje en stuurde een cadeautje. Vind het een beetje raar hoor dat je die ruimte van iemand waar je alleen een zakelijke verstandhouding mee hebt ‘opeist’ in de kraamweek.

3 likes

Een kort telefoontje… kom op zeg. Een medemens zal wat interesse tonen zeg. Een bezoek zou ook anders zijn. Maar vind mensen hier ook heel snel zeiken soms :smiling_face_with_tear: Maar als je er geen behoefte aan hebt dan zeg je dat toch tegen je leidinggevende of neem je niet op.
En het ligt vast ook aan je band met de leidinggevende etc.

2 likes

Tsja geen idee. Ik heb ook alleen maar heftige kraamweken gehad met ziekenhuisopnames etc, misschien is het dan anders. Geen idee van die bubbel waar mensen het soms over hebben en hoe heftig het is om daar even tien minuten uit te komen.

6 likes

Dag 4 was voor mij wel peak kraamtranen dus dan zou ik ook niet heel gezellig zijn aan de telefoon :sweat_smile:

2 likes

Ja maar je moet er wel wat mee toch. Als je het niet wil, moet je alsnog contact hebben om dat te zeggen. Of alleen al dat je gebeld wordt, niet opneemt, geeft al gewoon geen relax gevoel als je het niet wil. Ga je toch weer irriteren of nadenken om toch te bellen.

Laat mensen, zeker bij een zakelijke band, gewoon lekker in hun privésfeer hangen in de kraamweken.

5 likes

Ik vind dat je gewoon je gepaste afstand moet kennen in zoiets kwetsbaars als een kraamweek. Super lief dat je baas wilt bellen; maar dat kan ook in week 2-3. Ik vind dit echt jezelf belangrijker maken dan je bent. Gun mensen gewoon wat ruimte:

26 likes

Ik vind überhaupt bellen met je manager met wie je niet super close bent in de kraamtijd onnodig, laat staan na 4 dagen.

Helemaal als het een man is, vind ik eventuele vragen van hoe ging de bevalling en het herstel ook toch wat ongemakkelijker…

Hij heeft vast geen verkeerde intenties, maar zou het zeker afslaan ja.

2 likes

Omdat zoals eerder al gezegd werd, ik andere dingen aan mijn hoofd heb. Ik was vrij verbaasd dat hij bellen überhaupt voorstelde, ik doe dat ook niet bij vriendinnen zo snel na de bevalling. Ik zit met een best zwaar herstel wat ik al over de app aan hem heb aangegeven, ben net thuis uit het zkh, heb nog een ouder kindje, kraamzorg, verloskundigen, het eerste kraambezoek van ouders etc

Ik vroeg me gewoon af ik nou gek was dat ik er absoluut niet aan moet denken hem nu te spreken :sweat_smile: hij bracht het echt als: “zo even bellen? Benieuwd hoe het met je gaat!”
🫠

1 like

Hoe heb je gereageerd?

Ik was heel close met mn collega’s en mn baas en manager kwamen samen langs op dag 5. Waren ook 1 van de eerste die ik appte dat die kleine geboren. Ik vond het juist super fijn dat ze zoveel interesse toonde! Ligt er echt aan wat voor band je met elkaar hebt!

5 likes