Mijn man wist niet dat het een ding was maar hij wilde me gewoon wat geven omdat hij het een mooi moment vond. Ik kreeg een gouden hanger van de voorletter van ons zoontje voor aan een ketting die ik jaren geleden van hem heb gekregen. Toen ik daarna grapte dat dit wel heel letterlijk baargoud was vond hij het maar een stomme termđ.
Ik ken het ook enkel van hier, maar vond inderdaad dat ik wel iets verdiende na 9 maanden zwangerschap + bevalling, dus ik heb zoân borstvoedingssieraad gekregen.
Ik heb bij beide kinderen baargoud gekregen van mijn man. Ook veel van mijn schoonfamilie (dat is in hun cultuur normaal). Ik draag dat van mijn man iedere dag, de rest ligt in een kluis.
Niet van de vader van de baby daar kreeg en krijg ik alleen maar hoofdpijn van, maar van mn moeder na de bevalling een hele mooie wit goude armband, maar daaraan een hangertje (hartje) met de eerste letter van mijn zoon
Edit: extra lief omdat ik voor de bevalling al eem beetje verdrietig (ja kinderachtig) was dat ik niks zou krijgen dus echt een verrassing
Ik heb niets gekregen, ook geen bosje bloemen of een âgoed gedaan, ik ben trots op jeâ oid. Dat heeft echt lang nog gestoken.
Ik ga voor mezelf nog een leuk hangertje met haar letter of geboortesteentje kopen ![]()
Ja ik vond het ook echt een teleurstelling. Ondanks dat het past in het patroon had ik tegen beter weten in wel een bloemetje oid verwacht!
Maar goed, lekker jezelf verwennen inderdaad
Zouden jullie je baby, die vorige week vaccinaties heeft gehad, geen koorts (meer) heeft maar wel een beetje verkouden is, naar de opvang laten gaan als de begeleider daar een ingedroogde koortslip heeft?
Thuisblijven is geen probleem m.b.t. werk dus we komen zelf niet in de knoei ofzo
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het is dan toch nog steeds besmettelijk? Dan niet met zoân kleintje. Kijk een verkoudheid enzo lopen ze daar toch wel op maar hier zou ik niet op zitten te wachten
Waarom niet? Ik neem aan dat een leidster op de opvang niet mag werken met iets dat besmettelijk en potentieel gevaarlijk is. En als je je kind thuis houdt met een verkoudheid, kan je bezig blijven is mijn ervaring.
Maar dat is het alleen bij contact met de besmette plek. Ik heb een vriendin die op de kinderopvang werkte en regelmatig een koortslip had en niemand is er zo paniekerig op om besmetting te voorkomen als zij.
Hoe weet je dat een begeleider een ingedroogde koortslip heeft? Worden ouders over zulke dingen geĂŻnformeerd? ![]()
Je zit in een cafĂ© met een speelhoek met zoân speelgoedgarage en verder vooral klein speelgoed en wat boeken. Als je kind daar om vraagt, zou je dan de speelgoedgarage op je eigen tafeltje zetten? Het is druk en er zijn andere kinderen.
- Ja waarom niet
- Nee, hooguit wat klein speelgoed
- Nee, ook klein speelgoed blijft in de speelhoek
0 stemmers
Het lijkt me echt vreselijk om baargoud te krijgen. Alsof je als vrouw afgekocht kan worden en niet meer dan een soort broedmachine bent.
doe even normaal
Hij ging een dag na de bevalling boodschappen doen en kwam met een tas vol lekkere dingen thuis die ik tijdens de zwangerschap niet mocht. Daar had voor mij geen baargoud of push present tegenop gekund ![]()
Heerlijk, liefde gaat door de maag. Ik kreeg een italiaanse bol met gerookte zalm als lunch en een berg sushi de avond na mn bevalling en dat was alles wat ik wilde op dat moment.
En later heb ik een moedermelkring gekregen en bij de eerste een anna en nina ring met geboortesteen. Was met allebei erg blij. Ik draag de ringen nog elke dag.
Het is een gastouder en ze belde vanmorgen hierover, we hebben verder heel veel contact dus ik heb gezegd dat hij morgen sowieso thuis blijft en we voor woensdag wel even kijken. Hij zit veel in de draagzak bij haar dus dat maakt ook wel dat we extra twijfelen om wel/niet te gaan.
Leuk de eensgezindheid (sorry @Huismus).
Wij waren vandaag in een cafĂ© waar we vaker komen en toen we gingen zitten had mân zoontje meteen een pruillip want hij had al gezien dat de garage bij mensen op tafel stond. Ik vind dat echt heel raar, er ligt verder allemaal random speelgoed bij en met zoân garage spelen vaak meerdere kinderen tegelijk. Laat je kind dan gewoon in de speelhoek spelen. En toen vroeg ik me dus af of dit normaal gedrag is?? Maar gelukkig niet.
Ik kom duidelijk nooit in een cafe. Maar dan weet ik nu de etiquette mochten we dat ooit wel doen, haha.
Haha gelukkig.
Ik bedoelde trouwens koffiezaakje, niet een café (in het Engels noemen we het een café wat echt heel verwarrend is haha).