Ik werk nu 24 uur, na een tijd 32 te hebben gedaan en 24 is zoveel beter te doen! Maar wat @Feline zegt; financieel is het wel echt lastig soms. Ik moet nu wel echt nadenken en opletten met wat ik koop en doe, en met 32 uur was dat een stuk minder.
Ik werk 32 uur verdeeld over 5 dagen. 3x8 en 2x 4 dus. Woensdag en donderdagmiddag ben ik vrij. Dat scheelt zoveel.
Is dat een optie voor jullie of doe je zoiets al?
Misschien dat ik de vraag niet helemaal goed interpreteer, maar als ik echt hetzelfde zou blijven verdienen én minder werken ook mogelijk is vanuit werkgever, zou ik gewoon 16 uur werken als alleenstaande ouder.
En dan als het uitkomt financieel de kids 2.5 dag naar de opvang of 3 dagen en zelf elke week dan een halve dag of hele extra dag vrij voor alles waar je normaal niet aan toekomt (inclusief ook even niets doen, huishouden, hobbies evt).
Ik ben niet echt een ~carrière tijger, dus dat speelt ook wel mee, twijfelde zelfs over 8u werken als ik hetzelfde zou krijgen lol.
Maar 8u uur lijkt me dan wel echt te weinig om in de werksfeer te blijven, wat ook wel belangrijk is als alleenstaande moeder.
Als geld echt geen rol zou spelen zou ik helemaal niet meer gaan werken zoals ik nu doe, maar nog wel mijn skills inzetten voor mensen die ik ermee kan helpen als soort pro bono. Maar misschien dat ik wel een stok achter de deur nodig zou hebben om het echt te doen, dus doe dan toch maar 16 uur
Maar zou ik als ze naar school zijn wel eens doen denk ik, zo’n pyjamadag thuis met films en snacks. Die 1 op 1 quality time weegt (als het niet te vaak gebeurt uiteraard) voor mij zwaarder dan een dag school.
28 uur! haha
Ik mocht als kind elk schooljaar 2 “pyjama dagen” aanvragen aan mijn moeder. Dan zou ze me ziek melden en mocht ik een dagje thuis blijven, mega waardevol eigenlijk want daardoor deed ik nooit alsof ik ziek was.
Wil dit ook bij mijn kind gaan toepassen als hij ouder is en hij het kan begrijpen.
Draagt jullie kind wel eens een koptelefoon tegen (hard) geluid?
- Ja, bij een festival
- Ja, bij een orkest/muziekvoorstelling
- Ja, bij een optocht/intocht
- Ja, bij een kermis
- Ja, vaak (gevoelig voor prikkels)
- Ja, anders
- Nee, nooit
- Nee, ik kom niet met kind op plekken met hard geluid
0 stemmers
Nooit vanuit principe dat ik niet wil dat ze in een positie komen daarover te moeten liegen.
“Ooh ben je weer beter?” Of “had je ook buikgriep?” Oid…
De juf van m’n zoon moedigt het aan om het een keertje per jaar te doen, “ik heb liever dat als je merkt dat je kind het nodig heeft, je gewoon even lekker een dagje wat leuks gaat doen, maar wel van tevoren even bij me aangeven ivm planningen.”
Nog niet, maar we gaan in februari naar WK veldrijden en dan krijgt ze wel een koptelefoon op. En we zullen wel vaker naar sportevenementen met haar gaan, dus zal ze vaker opkrijgen.
Mijn kind zet hem in de klas regelmatig op.
Ja, ze is niet gevoelig voor prikkels. Maar ik vind de kermis, festival en intocht allemaal herrie. Maar ik kan maar 2 opties kiezen.
Ja precies, maar dat is dan ook niet “iets leuks doen”.
Ik zou het zelf wel stom vinden als ik zeg: Pietje is moe, en dan naar Hellendoorn ofzo gaan en dat ze dat dan niet mogen zeggen haha.
Dus dat zou ik dan echt alleen doen voor moe / dagje bankhangen ofzo… niet voor uitjes
Mijn dochter van 3 jaar zet er soms 1 op in de klas, tijdens het turnen en op de speelplaats.
Vorig weekend waren we naar het circus en toen heeft ze hem ook ff opgezet.
In de binnenspeeltuin zet ze dan geen op.
- Nee
- Ja van mij
- Ja van mijn kind
0 stemmers
Yep. En daardoor heb ik zelfs getwijfeld over de naam.
Terwijl het een doodnormale naam is. Maar blijkbaar hebben een aantal iets tegen de beginletters combinatie.
Jaaa nu moet je het zeggen haha
Mijn naam moet echt uitsterven dus dat zou ik toejuichen haha
Ik heb m wel opgezocht hier, maar dat was pas een paar weken na de geboorte dus al zou er hier iets over gezegd zijn en me dat aan het twijfelen brengen, was het toch al te laat. ![]()