Tot nu heeft ze 'm op gehad bij carnaval en bij demonstraties. Maar tis wel een uitdaging, omdat ze 'm soms af trekt.
Mijn kind is niet per se gevoelig voor prikkels, maar draagt wel regelmatig een koptelefoon omdat hij dat fijner vindt. Bij evenementen, oud&nieuw, familiefeesten⦠Ik draag zelf ook altijd oordoppen als het geluid ergens hard staat dus voor mij heel logisch dat mijn kind dan ook een koptelefoon draagt
Werd meteen heel benieuwd dus heb de namen van allebei mijn kinderen opgezocht in allebei de topics. Die van onze jongste wordt alleen maar als suggestie genoemd en heel leuk gevonden, die van onze oudste wordt 1 keer genoemd in een poll, wordt niet heel veel op gestemd en verder niet genoemd. Past wel bij wat ik in het dagelijks leven ervaar, namelijk dat ik helemaal geen kinderen met zijn naam ken of tegenkom, alleen maar oude mannen
(en nee hij heet geen Gerard
)
De namen die wij overwegen zijn nog nooit voorbij gekomen zelfs haha.
Zouden jullie je zoon laten besnijden?
- Ja voor religieuze redenen
- Nee alleen als het medisch nodig is
- Ja voor hygiƫne
- Nog nooit over na gedacht
0 stemmers
Ik ben er dus over aan het twijfelen. Ivm met hygiƫne lijkt het me voor hem fijn ook voor later. Ken mannen die op volwassen leeftijd die operatie kregen en dat is geen pretje.
Maar het is toch helemaal niet nodig ivm hygiƫne? Als je niet besneden bent als man/jongen kun je je toch ook gewoon dagelijks goed wassen en zonder problemen je leven leiden?
En waarom is die operatie als kind dan minder vervelend of ingrijpend als wanneer je dat als volwassene ondergaat?
Als kind heelt het sneller, als man duurt het herstellen langer en nog wel meer dingen maar dat moet je zelf maar even opzoeken haha
Klopt dat je het ook goed schoon kan houden met voorhuid hoor!
Nee, ik zou dit nooit doen behalve als het medisch nodig is. Ik vind dat hij dit zelf moet beslissen en niet iets wat wij zouden moeten doen
Het is een (in verruit de meeste gevallen) onnodige chirurgische ingreep op een minderjarig kind dat hier geen mening over heeft die risicoās met zich meebrengt. Een snelle Google leert me dat het tot seksuele problemen kan leiden, ontstekingen, problemen bij plassen. Als het niet van je religie/cultuur moet (en zelfs dan heb je nog steeds een eigen wil, maar snap dat het dan lastig is om er niet in mee te gaan), waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Ok ja dan begrijp ik niet waarom je hygiƫne als argument noemt.
Ik heb helaas ook meegemaakt dat mannen het niet goed schoonhouden.
Maar zo klinkt het of je nu al verwacht dat je eigen kind hierin ook incompetent zal zijn. :'d Je kan hem dat toch gewoon aanleren en of hij dat zelf bijhoudt als volwassene is dan zijn eigen zaak(je huhuhuh) toch?
Dat kan ook voor vrouwen gelden natuurlijk en met een goede hygiƫne goed te voorkomen.
Mijn inziens is de enige reden om een baby te laten besnijden een medische reden.
De voorhuid heeft gewoon een beschermende functie plus het eventuele verminderde seksuele genot, het onnodig snijden in een gezond kinderlichaam, risico op complicaties en eenmaal eraf is⦠eraf. Nee, ik zou er nooit voor kiezen.
Maar jij kan hem leren toch hoe hij dat moet doen? Jij hebt dan je taak als ouder daarin volbracht. Of hij daar later wat mee doet⦠tja dat is aan hem en net zoals zijn gebit goed onderhouden. Ik vind het best wel heftig dat je als ouder deze keuze maakt als het onnodig is en je kind daar geen inspraak in heeft.
Ontvang jij kindgebonden budget?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als ik de berekening maak, zouden wij het ook mogen ontvangen maar ben al-tijd bang voor fouten/terugbetalingen. Kind is inmiddels al 1,5 en duik hier nu pas in⦠dacht dat we hier geen recht op hadden. Snap er vrij weinig van!
Dit wordt toch automatisch toegekend als je ook kinderopvangtoeslag of een andere toeslag krijgt? Wij krijgen het niet, maar dit had ik begrepen.
Ik snap niks van deze regels want we hebben verder nergens recht op qua toeslagen maar dit krijgen we wel
Ja en ik snap niet waarom want we hebben het prima. Maar het is zestien euro per maand, dus geen vetpot en ook geen ramp om terug te betalen. Ik zou het gewoon aanvragen en je inkomen wat ruimer inschatten.
Ik heb het trouwens zelf nooit aangevraagd, we kregen dat vorig jaar ineens.
Nee:
Om kindgebonden budget te krijgen, moeten u en uw eventuele [toeslagpartner] aan de volgende voorwaarden voldoen:
- U hebt 1 of meer kinderen die jonger zijn dan 18 jaar.
- U krijgt kinderbijslag van de Sociale Verzekeringsbank(opent nieuw venster) (SVB). Voor kinderen van 16 en 17 jaar hoeft dit niet altijd. Lees de [voorwaarden]
(https://www.svb.nl/nl/kinderbijslag/extra-betaling/kindgebonden-budget) op de website van de SVB.
De ouder die de kinderbijslag op zijn naam heeft staan, heeft recht op het kindgebonden budget.
- Uw (gezamenlijke) inkomen is niet te hoog. Hoe hoog uw inkomen mag zijn, hangt af van de samenstelling van uw gezin. Maak een proefberekening om te zien of u kindgebonden budget kunt krijgen.
Kindgebonden budget aanvragen
U vraagt kindgebonden budget zelf aan met Mijn toeslagen.
Aanvragen hoeft niet altijd
Krijgt u kinderopvangtoeslag, huurtoeslag of zorgtoeslag? Dan hoeft u geen kindgebonden budget aan te vragen. U krijgt vanzelf bericht van ons als u er recht op hebt.
Volgens mij bedoelt ze dit. Dus je hoeft het niet aan te vragen.
Ik krijg het trouwens niet.