Ja echt. Ik neem aan dat je dat beslist voor je een hond neemt. Of als je bepaalt dat je kinderen wilt overweegt, of als je in verwachting bent je hond onder controle hebt. Danwel je hond los laat lopen als je m kennelijk niet onder controle hebt. Je hond kan altijd uitvallen, ook als het daarvoor geen eend heeft doodgebeten, ik vraag me echt af of dat je hond voor je kind gevaarlijker maakt (want als je in dit hypothetische voorbeeld je hond aangelijnd had, dan had ie niet gebeten en dus mogen blijven).
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind een eend (dood) bijten me sowieso problematisch gedrag van een hond hoor. Ik vind je hond los laten lopen als hij niet terug komt ook niet handig. Maar ik vind dat je gewoon de verantwoordelijkheid moet nemen waar je aan begonnen bent en het dan wegdoen omdat je als eigenaar in de opvoeding bent gefaald stom.
Net als dat je je kind opvoed en ze verantwoordelijkheid nemen leert. Uitzonderingen daar gelaten, of dat je uiteindelijk een dier herplaats, maar dat lijkt me wel het laatste station ipv de directe reactie op âmijn hond bijt eendâ.
Edit: dat je (extra) maatregelen neemt met je kind snap ik helemaal. Maar ik laat mijn hond en kind ook niet zonder toezicht samen spelen. En die heeft niks doodgebeten oid