Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Kijk dit is dus mijn issue, het is niet duidelijk :joy: je hoeft het niet aan te vragen, maar toch wel.

Als je er recht op hebt kan je het meteen aanvragen, maar als je denkt er geen recht op te hebben nemen ze het alsnog mee met de naberekeningen. Je krijgt dan in de zomer erna er bericht over of je er recht op hebt. Ik krijg ook ieder jaar een brief dat ik het niet krijg.
Er zullen zat mensen zijn die het sowieso nodig hebben en dus aanvragen. Maar ook als je het niet aanvraagt (en je ontvangt een toeslag) wordt je recht erop gecontroleerd.

2 likes

Wij zijn laatst verhuisd en ik had mijn verhuizing en die van kind doorgegeven aan de gemeente, mijn vriend een week later ofzo. Kreeg ik direct een brief dat ik nu recht had op de alleenstaande-ouder-toeslag van het kindgebonden budget, direct €300 op m’n rekening, binnen een week was het allemaal al gebeurd.
Al die andere geldstromen van de belastingdienst kun je jaren over doen om iets van op je rekening te krijgen, maar dit (wat natuurlijk weer terugbetaald gaat moeten worden) was er binnen 3 werkdagen :sweat_smile:

5 likes

Ja maar het wordt dus wel zoals @poesch zegt automatisch toegekend als je al andere toeslagen krijgt én er recht op hebt.

1 like

Ja dat zei @Kusjessoldaat ook

1 like

Vind jij het belangrijk dat de spullen van je kind in je interieur passen?

• Nee
  • Een beetje, een box/kinderstoel ofzo moet wel passen, speelgoed maakt me niet uit
  • Ja, nagenoeg alles is beige (of welke andere kleur je dan ook in huis hebt)

0 stemmers

Ja sinds we een tweede kind hebben. Maar ik heb expres onze salarissen hoger ingezet zodat ik nooit teveel krijg. En ergens in het jaar wordt de berekening automatisch gemaakt en krijg ik het geld alsnog wat we te weinig hebben gekregen (opvangtoeslag en kindgebonden budget)

1 like

Het is weer zover, m’n kinderen (7 en 4) zijn alweer uren zoet met aankruisen en lijstjes maken in het Bol speelgoedboek :joy:heel schattig maar ergens krijg ik ook de kriebels van die hebzucht haha.

Voor degenen die er ook alweer druk mee bezig zijn…

• Mijn kind is selectief, kiest met zorg wat hij/zij écht graag wil
  • Mijn kind wil meer wel dan niet
  • Mijn kind wil alles

0 stemmers

1 like

Mijn kind heeft dus maar heel weinig wat ze wil hebben haha. Misschien een teken dat ze al teveel heeft, maar toch.

Heb je dat boek door de brievenbus gekregen of afgehaald ofzo? Sint komt alweer over 5 weken!

1 like

Gisteren door de brievenbus! Dus misschien is m’n poll iets te snel

Edit: denk dat ie ook al wel bij AH ligt

1 like

Ik heb bewust uitgezet dat we hem willen want mijn oudste is zo hebzuchtig, die wil echt aaaalles. Ik vind het echt ongemakkelijk haha, hoort ook wel bij de leeftijd maar pff.

En mijn probleem is ook wel dat ik het leuk vind om dingen te geven :sweat_smile: maar dat probeer ik echt te beperken. Wij geven bijvoorbeeld iets heel kleins voor sinterklaas, kerst en de verjaardag, want dan krijgen ze al genoeg, maar tussendoor kopen we nog wel eens iets. Vooral bij de oudste: die heeft in 1.5 maand sinterklaas, kerst en zijn verjaardag dus dan vind ik het sneu dat hij 10 maanden in het jaar niks krijgt, vooral omdat ik ook in die maanden jarig ben en ik dat vroeger heel stom vond.

4 likes

Bij ons kwam het bol boek ook door de brievenbus en mijn kind is ook zorgvuldig met potlood alles aan het omcirkelen wat hij wil. Hij is er nu al een aantal uur mee bezig geweest. Heel cute maar heb hem wel duidelijk gemaakt dat de Sint maar een bepaalde voorraad cadeautjes heeft waar hij alle kinderen wat van gaat geven. Wel lief dat hij ook cadeautjes voor zijn zusje aankruist.

4 likes

Ik verstop dat ding tot de stoomboot in het land is

2 likes

Mijn dochter was op bladzijde 6 van een speelgoedboek en toen zag ze een houten make-up set: ooooh dat vind ik mooi mama!
Vervolgens gooide ze dat boek aan de kant, want ze had al iets uitgekozen, dus ze was klaar hahaha.

Mijn zoon bladerde vorige week door het boek en was volgens mij echt overweldigd door alle keuze. Hij wilde niks kiezen.
Gistermiddag had hij er nog eens doorheen gebladerd en toen vond hij allllles mooi.

Ik vind het altijd wel leuk om te zien wat ze zelf aanwijzen, zodat ik een idee heb van wat ze aanspreekt. Ze maken verder niet echt een verlanglijstje ofzo. En ik maak wel duidelijk dat sinterklaas echt niet alles komt brengen, dat past ook niet op de stoomboot :sweat_smile: (vonden ze ook wel logisch hahaha).

7 likes

Mijn kind is nu 7 en dit jaar is ze voor het eerst heel selectief. Ook ontzettend op de prijzen aan het letten. Echt een contrast met vorige jaren.

1 like

Niet helemaal het goede topic maar ik wil ook niet met pek en veren worden weggejaagd uit Durf te vragen (want kindgerelateerd): heeft iemand het boekje van Boris Beer en klopt het dat het zo begint?

Het lijkt wel een misdruk - er is geen schutblad en het begint middenin het verhaal, lijkt het. Vers van de kinderboekwinkel overigens haha

1 like

Ik heb even voor je gekeken en dit boekje staat hier niet maar bij de andere in de serie heb je eerst de titel en dan als je omslaat is er tekst op de linker bladzijde
Dat heeft deze niet?

2 likes

Klopt idd, zo ken ik de Nijntje-boekjes ook en deze heeft dat niet!

1 like

Als ik Google is het wel de eerste bladzijde trouwens
Wel bijzonder, hopelijk tref je nog iemand die ook even kan kijken

1 like

Maar als je het net gekocht hebt, kun je dan niet beter terug naar de winkel? Evt een ander exemplaar inzien? Lijkt wel een misdruk idd.