Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Verschilde wel per kind. Bij m’n oudste een rommelige en stressvolle zwangerschap, was blij dat er een gezonde baby was.
Bij de tweede kreeg ik een keizersnede waardoor de eerste week gewoon drama was.

Vond het allebei niet zo zwaar eigenlijk.

7 likes

deze poll mist nog “de eerste 12 weken van mn zwangerschap” als optie want oh my god ik beval nog liever 10000x keer dan dat ik dat nog een keer meemaak

10 likes

Ja hier ben ik het mee eens. Die eerste 12 weken waren echt hel op aarde. Hahahaha

2 likes

Ja ik wil me hier heel graag bij aansluiten. Ik zei altijd tegen iedereen dat ik zwanger zijn zo leuk vond, maar ik was even vergeten wat een hel dat eerste trimester is.

2 likes

en nog zoveel exponentieel kutter als je ook nog een (klein) kind hebt rondrennen

3 likes

Als we toch konden ruilen… Doe ik die eerste 12 weken wel, want bevallen wil ik echt nooit meer.

1 like

Ik vond zwanger zijn echt een breeze, ik voelde me beter terwijl ik zwanger was dan normaal in het leven, wat fysieke ongemakken daargelaten. De kraamweek heb ik zo goed als in mijn eentje gedaan (ja met de kraamverzorgende de eerste 5 dagen) en dat was na een keizersnede echt geen pretje. Tel daar slaapgebrek en ons oudste kind echt intens missen bij op en dan is het antwoord op deze poll snel gekozen.

3 likes

Ik heb tot nu toe echt een goede zwangerschap - ook eerste trimister ging prima & voelde me goed - dus dit kan alleen maar gaan tegenvallen in de kraamweek ben ik bang😂

1 like

Nee hoor! Ik heb ook echt een goede zwangerschap gehad en mn kraamweek was fantastisch. Ik heb echt, ondanks keizersnede en 2 dagen ziekenhuis, zo intens kunnen genieten van mijn kraamweek. Hoop dat het jou ook gegeven is!

5 likes

Ughhh die vermoeidheid en dat vreselijke weeïge misselijkheidsgevoel, maar ook weer niet hoeven/kunnen overgeven. Ik was in een soort permanente staat van wagenziekte terwijl ik mijn ogen amper open kon houden.

Bedankt voor deze reminder, weet meteen weer waarom ik niet nog een keer zwanger wil zijn.

3 likes

Hahah ik zat afgelopen week nog tegen iemand te vertellen dat ik me zo fantastisch voelde tijdens de zwangerschap, maar had exact deze beschrijving ook even verdrongen.

Beetje in dezelfde categorie als dat direct ik na m’n bevalling dacht: ik snap echt niet dat mensen ooit een 2e kind nemen, wat een pijn. En nu denk ik soms, ah hoe erg was het nou :clown_face:

3 likes

Hahahahaha tijdens riep ik JE STIKT MAAR IN JE TWEEDE tegen mijn vriend. En 10 min nadat ze geboren was zei ik ‘zo dat viel mee he?’ En toen keek de verloskundige me aan, begon te lachen en zei ‘ja tuurlijk :wink:

7 likes
Wat heb jij allemaal gedaan/wil je gaan doen (als je zwanger bent)
  • Babyshower
  • Gender reveal party
  • Kraamfeest
  • Geen van alle

0 stemmers

1 like

Gender reveal party klinkt nu heel groot, maar hielden we heel klein.
We hadden een taart laten maken met roze binnenkant en mijn zus (peettante van mijn dochter) mocht deze aansnijden samen met haar eigen dochter, die het erg leuk vond dat ze een nichtje kreeg om mee te spelen.

Was vooral een gezellig samenzijn met familie.

Enkele maanden na haar geboorte is mijn dochter gedoopt en hebben we nog wel een doopfeest gehouden.

2 likes

Hahaha! Na m’n eerste bevalling heb ik tegen m’n vriend gezegd: ‘dit doe ik dus nooit meer, jammer dan van die tweede’
Inmiddels is die tweede er toch gekomen (en tweede bevalling viel heel erg mee!) maar echt, je vergeet gewoon hoe pijnlijk het was. Vast een trucje van de natuur haha

3 likes

Babyshower was niet perse mijn eigen keus en kraamborrel is hier traditie en heb ik meer gedaan omdat m’n man dat heel leuk vindt. Had van mij niet perse gehoeven maar was ook wel leuk eigenlijk.

1 like

Babyshower, waarbij ik van te voren wel tegen mijn man en moeder gezegd had dat ik dit alleen wilde als het bij mn ouders thuis zou zijn en dan een borrel met lekkere hapjes en drankjes. Ik wilde het absoluut niet in een restaurant ofzo en ook geen spelletjes of andere rare dingen, heb zelfs geen invulkaarten. Het was uiteindelijk precies zoals ik wilde, waardoor ik er heel goed op terugkijk.

4 likes

Ik heb een gender reveal gedaan dmv een cupcake met familie. Maar om dat nou een party te noemen :nerd_face: vond dat wel heel leuk!

1 like

Niet met spelletjes oid, dat leek me heel stom en van mij hoefde het ook niet zo. M’n zusje wilde toch graag iets organiseren dus was een high tea met al m’n vriendinnen en m’n vader had een boekenkastje gebouwd waar iedereen een leesboekje in gedaan had. Achteraf echt heel erg gewaardeerd dat we er toch bij stil gestaan hebben :smiley:

11 likes