Ja wat is dit voor een rare truc. Ik riep dit na de eerste ook. Inmiddels van de 2e bevallen en toen zei de verloskundige: wellicht tot ziens. Ik zei: NOOIT meer.
En nu, 2 maanden later, wil ik alweer een derde ![]()
Zal wel iets hormonaals zijn.
Ik weet niet waarom maar heb zo geen behoefte aan alle drie
. Ga liever apart met vriendinnen lunchen of koffie drinken ofzo
Ik wilde het ook écht niet. En dan niet op een manier van ik zeg dat ik niks wil en ben dan toch teleurgesteld.
In de maanden dat je (zichtbaar) zwanger bent gaat het al de hele tijd overal waar je komt over je zwangerschap. Echt geen behoefte om er nog meer mee bezig te zijn. Gender reveal heb ik wel âgedaanâ door op werk een pot roze snoep neer te zetten.
Ik ben zo ongeveer de laatste van mijn vriendinnengroep en keek er echt naar uit om ook een keer een babyshower te hebben. Vervolgens ben ik onverwachts met 34 weken bevallen en de babyshower stond blijkbaar gepland voor als ik 37 weken zwanger zou zijn.đ« Wij weten nog niet of we een tweede willen dus ik ben wel een beetje sad dat ik niet met mân buik heb kunnen pronken en heb verder ook weinig fotosâs van mân zwangere buik. Ze gaan alsnog iets voor me organiseren, super lief, maar is toch anders.
De rest hebben we niet gedaan. Kraamfeest lijkt me echt de horror.![]()
Ergens heel chill want je zegt het is van 2 tot 5, of een andere tijd, iedereen komt in 1 keer dus je hoeft maar 1 keer jezelf op te doffen en je huis op te ruimen (het mĂłet niet voor kraambezoek, maar we weten allemaal dat we dat wel doen) en om 5 uur zeg je âjongenssssss oprotten doei!â en kun je weer op de bank ploffen. En als je dan nog een beetje geluk hebt moet je baby precies midden van het feest eten of slapen en kun je je lekker een half uurtje afzonderen onder het mom van âhij wilde niet slapenâ.
Weet niet wat precies de definitie van âkraamfeestâ is maar wij hebben toen de oudste een maand of 2 was een babyborrel gedaan voor de familie.
Buiten de deur, hapjes laten regelen. Schoonzusje maakte nog cupcakes. Ik vind het zo handig. In 1 klap al die tantes en ooms âgehadâ ipv weekenden lang kraambezoek te hebben.
Ouders, broertjes/zusjes en vrienden kwamen wel gewoon gezellig op visite.
Ik wou absoluut geen traditionele babyshower of wat dan ook met suffe spelletjes. Mijn (schoon)moeders en 4 vriendinnen hebben toen allemaal wat lekkers meegenomen en ik heb een babybadje van hun allen gekregen als gezamenlijk cadeau ![]()
Mijn man wou het geslacht niet perse eerder dan de 20 weken echo weten, ik wel. Mijn ouders waren ook benieuwd en toen heb ik met hun een geslachtsecho gedaan met 17 weken
En ik heb toen een lelijk shirt met âbaasjeâ er op gekocht voor mijn man en een blauwe sleutelhanger.
Die had alsnog het geslacht niet door ![]()
Ik vind het zoân leuk idee dat je vader een boekenkastje heeft gemaakt en dat iedereen een boekje meenam. Echt origineel
Hoe gaat het met vasthouden/doorgeven van de baby op zoân kraamborrel? Of ligt die dan gewoon ergens te chillen/in wen draagdoek? Er zijn een hoop mensen die graag op kraamvisite komen om even te âbabyknuffelenâ dus ben wel benieuwd
Bij ons hebben we haar zeker niet âdoorgegevenâ maar lekker bij ons gehouden.
Jammer als andere mensen graag hadden willen babyknuffelen.
Enige kraamfeest waar ik geweest ben, lag de baby bij de ouders of grootouders en ging niet van hand tot hand.
Vind overigens bij gewoon kraambezoek dat je er ook niet vanuit moet gaan dat je de baby mag vasthouden. Wij kijken echt per keer aan of de visite haar vast mag houden, geheel afhankelijk van de bui van baby (en die van mij, haha).
Ik snap ook echt nooit dat mensen vragen om een pasgeboren baby vast te houden??? Lijkt me meer dan logisch dat die baby bij de ouders blijft
In mijn ervaring vragen de mensen die het zouden mogen het niet eens en de mensen waarvan je het niet wil staan erom te springen.
Jaaa in theorie klinkt het top! Maar in de praktijk zou ik al weken stress hebben want je moet dan wel iedereen verzorgen, genoeg drinken in huis hebben, onze vriendengroep heeft nogal veel kinderen dus je huis wordt getrasht, en ik gok dat bepaalde mensen dan alsnog apart willen komen� En ik ben zelf gewoon niet zo goed met grote groepen.
In ons geval is het sowieso niet mogelijk omdat onze prematuur geboren baby een kraamvisite met 2 volwassenen en 2 kinderen al heel heftig vindt dus een huis vol ga ik hem niet aandoen
En kunnen wij dat als reden gebruiken om nog weinig kraamvisite te ontvangen en iedereen snapt dat ze hem niet mogen vasthouden
Ik lees hierboven een kraamborrel op externe locatie, dat zou anders nog wel een goede optie zijn!
Helemaal mee eens hoor! Wij hebben het ook zo gedaan, met kijken wat de mood op het moment is. En de baby dan soms ook gewoon bij ons gehouden, maar je voelt gewoon de âdrangâ van mensen om de baby vast te houden, ze zitten er echt op te wachten. Kreeg daar gelukkig uiteindelijk steeds meer schijt aan
Ik krijg het tijdens een bezoek aan de baby altijd voorgesteld en ben dat ook zo gewoon dat ik helemaal beledigd was toen mijn schoonbroer en zijn vrouw dat niet vroegen. Ik heb ook niet gevraagd, vond dat zo raar. We zijn close genoeg om naar het ziekenhuis te komen en dan lig je daar te staren naar een baby. Nu is die hun dochter 8 maanden en heb ze nog altijd niet mogen dragen
Mijn dochter hebben ze dan ook niet vastgepakt.
Bij de eerste deed ik het niet standaard, gewoon even kijken hoe ik en de baby zich voelden maar bij de tweede was ik soms blij om even vrije handen te hebben (ook voor de eerste) ![]()
mân broer en schoonzus deden er bij hun kinderen heel panisch over, dat vond ik dan ook weer het andere uiterste. Maar goed, iedereen lekker doen wat ze zelf willen
Mijn beide kinderen hebben/hadden als baby de gewoonte om tijdens veel kraamvisites lekker in mijn armen in slaap te vallen. Perfect excuus om de baby dus niet vast te laten houden. Ik vind dat dus ook echt niet prettig, ze zijn zo klein en gevoelig voor geuren en prikkels en gedoe, gewoon lekker bij papa of mama blijven, vasthouden komt later allemaal wel.
Wow na 8 maanden nog niet vind ik best lang. Ik ben zelf ook niet anders gewend dan dat je de baby vast mag houden en bij ons mocht iedereen ook wel baby knuffelen als ze dat wilden. Lijkt een beetje een impopulaire mening hier maar ik kon daar alleen maar van genieten.