Ja mijn lievelingsperiode was toen ik op mezelf woonde in een mega leuk huis met mijn katten en ik 3 keer per dag in bad kon. Het was altijd opgeruimd, mega grote kledingkamer en alleen aan mezelf denken
Ik gaf het altijd aan de opvang!
Eigenlijk alleen de rust en wat meer de boel de boel laten - haat die term, maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen haha!
Maar zou voor geen goed anders willen.
Nouja ik ben misschien een heel egocentrisch persoon, maar ik vond het wel echt heerlijk dat ik na een dag werken gewoon op de bank kon ploffen en tot aan de volgende dag als ik weer aan het werk moest alleen maar over mezelf hoefde na te denken en precies kon doen en laten waar ik zelf zin in had.
Nou zit ik momenteel ook wel in flinke tropenjaren, dus volledig het andere uiterste, maar ik kijk er wel naar uit dat ik weer iets van mijn leven terug heb en bijvoorbeeld ongestoord zonder al teveel moeite en plannen een dagje de deur uit kan.
Ja dit heb ik ook, kan echt met weemoed terugdenken aan mijn studententijd. Vaak naar feestjes /festivals, bijna dagelijks met vrienden zijn, wonen in een gezellig huis en gewoon een gevoel van vrijheid hebben. Naast studiestress en ernaast veel werken, was niet alleen maar lol haha. Woon nu in een dorp en heb 2 kinderen, dus die vrijheid is veel minder en heb geen tijd meer om brak in bed te liggen.
Besef me gewoon voor het eerst dat ik echt ouder word en een levensfase verder ben. Maar kan tegelijkertijd ook enorm genieten van mijn stabiele leven nu.
Nee, ik ben erachter gekomen dat ik heel goed gedij in het burgerlijke leven dat ik nu heb.
Nee want ik heb co-ouderschap dus ik heb de helft van de week nog steeds m’n oude leven. Ik wil ooit wel weer een partner en een gezin vormen (met hopelijk nog meer kids) dus ik geniet nu extra van deze vrijheid (als is het wennen om m’n kind te missen, maar hij heeft er niks aan als ik op de bank zit te kniezen want hij heeft het bij z’n vader ook fijn
)
Ja ik ga ook best wel goed op dit nieuwe leven eigenlijk! Voor mij is wel de key om echt dingen voor mezelf te doen: sporten en met vrienden afspreken. Is misschien iets minder vaak en iets spontaan en vraagt wel wat meer afstemming en af en toe ook oppas, maar heb niet het idee dat ik nu echt veel mis gelukkig!
Zag alleen een meerdaags festival niet meer zo zitten, maar dat komt misschien wel weer en zo niet, ook oke ![]()
Maar vraag het me nog een keer als m’n kind niet meer goed zou slapen of ikzelf ziek ben en dan antwoord ik wel anders waarschijnlijk.
Knuipfruitje lekker makkelijk
Brood duurt altijd zo kenker lang
Als we de tijd hebben een kom brinta en bij haast een papfles. Slurpt hij zo naar binnen en vult best eeen tijdje0
Doordeweeks meestal gekookt eitje. Als ik wil dat ze even bezig is laat ik haar zelf het eitje pellen. Als we haast hebben geef ik het gepeld en is het zo op. Ze is geen grote ontbijter en pap heeft ze tot nu toe altijd vies gevonden.
Smoothie van banaan en wat rood fruit met Griekse yoghurt, chiazaad, amandelmeel, wat fijngemalen haver of pompoenpitten en melk.
Havermout met banaan en/of rood fruit uit de diepvries, soms met chiazaad of griekse yoghurt. Snel klaar, soms maak ik het op voorhand voor een paar dagen.
Ik probeer ook altijd bananenbrood (havermout-banaan-ei) in de diepvries te hebben liggen voor als het snel moet gaan.
Ja ik mis het soms best wel. Ik kon gaan en staan, waar ik wilde. Ik maakte ook leuke reisjes. Nu al 7 jaar niet meer in het buitenland geweest of langer dan 3 dagen weg. Al mijn geld was lekker voor mezelf
. Als ik opruimde, dan bleef het gewoon netjes. En ik zag er gewoon redelijk goed uit en niet zo’n verlept lichaam als nu (met vroege overgangsklachten jeejj), had soms nog een beetje sjans met een leuke man. Nou dat lijkt wel een leven geleden hahah. Ja eerlijk soms mis ik dat wel. Ben geen hot mom ofzo ![]()
.
Ja soms wel. Ligt ook wel een deel bij mezelf want ik vind het loslaten erg moeilijk. Daarnaast hebben mijn vriend en ik dezelfde interesses (theater, musea, uit eten gaan, naar een andere stad) en dat doen we nog wel maar wel minder vaak. Ik heb niet zoveel vriendinnen dus sinds ik moeder ben voel ik mij wel vaak een stuk eenzamer.
Wat voor zwembandjes/puddle jumper/iets anders hebben jullie voor je kindje? Wij hadden eerst de swimtrainer en die was heel fijn, maar nu kan hij lopen en zijn we op zoek naar iets waar hij zelf mee kan lopen (kan met de swimtrainer niet). Hij weegt zo’n 12 kilo dus officieel nog te licht voor de puddle jumper.
Wat gebruiken jullie?
Wij hebben de aquarapid nu gekocht. We hebben wel een keer de puddle jumper al geprobeerd maar die leek toen niet zo goed te zitten eigenlijk. Ze zakte erin weg dus misschien was ze nog wat klein. En eigenlijk denk ik dat dit ook wel een beetje een hype is. Weet alleen zelf als kind nog dat je armen zo bleven hangen in de klassieke bandjes. Vond de aquarapid iig heel fijn tot nu toe!
Ik vind sowieso dat kinderen vaak veel mogen. Wil niet als een boomer klinken en van mij mag een kind absoluut een kind zijn, maar een kind moet ook leren rekening houden met andere mensen. Ik heb het gevoel dat veel ouders er moeite mee hebben om dit vriendelijk duidelijk te maken aan hun kind.
Gewone zwembandjes, ik vind die andere dingen altijd maar gedoe en veel te groot om mee te nemen naar het zwembad, ik sleep al zoveel zooi mee.