Ik vond dat ook leuk hoor. Maar mijn baby vond ook alles best, die sliep overal en bij iedereen haha.
Ik vind het nu ook zo leuk om familie met hem te zien, echt genieten ![]()
Ik vond dat ook leuk hoor. Maar mijn baby vond ook alles best, die sliep overal en bij iedereen haha.
Ik vind het nu ook zo leuk om familie met hem te zien, echt genieten ![]()
Ahh ben dus niet de enige. Ik vind dat ook heel leuk om te zien. Een van mijn ooms is zo lief met mijn kindjes, altijd dikke pakkerds en interesse tonen.
@Feather nee mijn kinderen hetzelfde hoor. Snap je wel want k dacht ook even: mmm ben ik nou raar?
K herinner me wel dat ik een vriendin had die er een beetje krampachtig over deed. En echt alsof ik nog nooit een baby had vastgehouden (had toen twee kinderen maar ach)
, terwijl ze normaal vrij nuchter is. Ach ja nja hormonen doen ook rare dingen met een mens.
Nou, het voelt eigenlijk bijna alsof ik iets verkeerd heb gedaan/mijn kind tekort heb gedaan omdat ik het allemaal prima vond en zo trots was dat ik haar juist op die manier heel graag deelde met anderen. Ik dacht overigens wel van tevoren dat ik dat lastig zou vinden maar tegenovergestelde dus. Echt nooit nagedacht over een overprikkelde baby die bij papa en mama hoort en het raar is als kraambezoek je kind vast houdt, maar gelukkig ook niet gemerkt dat mijn kind daar zo sterk op reageert.
Ik vond (en vind) het soms alleen maar fijn om mân baby ff aan iemand te kunnen geven.
9/10 keer sliep ie als er bezoek was dus hield ik âm lekker vast, maar zodra zn ogen open gingen was het joeeeee ga maar lekker naar oma/je tante/opa enz.
Als ik nu bij mijn (schoon)ouders binnen kom zeg ik vaak niet eens gedag maar geef ze meteen mân kind, vinden zij heerlijk en ik hoef ff lekker niet te zorgen.
Ik ben dus echt dol op baby knuffelen! Van mijzelf, maar ook de babyâs van vriendinnen.
Bij mij mocht ook iedereen haar vasthouden. Was zo trots en vond de kraamvisites zo leuk en gezellig. Vond het juist leuk om iedereen te zien knuffelen met mân baby. En baby zelf vond alles prima. Als ik had gedacht dat ze er last van had had ik het misschien wel anders aangepakt.
@hierboven Haha nou volgens mij ben ik de impopulaire mening hier
Vanaf een maand of 2 vond ik het ook allemaal prima, maar daarvoor voelde het gewoon echt nog zo kwetsbaar ofzo, alsof ze nog veel meer een onderdeel van mijzelf was. Waren ook echt de hormonen hoor, want mijn baby vond het ook prima (en de oudste ook toen die baby was). Mijn vriend dacht er overigens ook helemaal anders over, dus toen zijn baas na 1 maand op kraamvisite kwam zat die dus met mijn baby van een maand oud helemaal tegen hem aan genesteld. En ik voelde me echt een beetje violated haha, echt raar hoe dat werkt (en ja ik kan dat achteraf echt wel relativeren).
Ik zelf vond het ook leuk om mn baby door familie vast te laten houden, maar mijn man + verpleging in het ziekenhuis gaven aan om dat beter niet te doen ivm prikkels en hechting e.d⊠Ik denk dat dat wel goed zat en het hangt er idd maar net van af hoe je baby zich voelt (9/10 keer sliep hij gewoon) ![]()
Oh en ik had ook een tante die overal schijt aan had: âMag ik hem even (terwijl hij sliep)â en âOhh ja ik ga hem niet in slaap wiegen hoor, dan heb ik hem ook nog wakker gezienâ ![]()
Ik gaf iedereen mn baby hoor ging ik ff douchen of chillen joejoe succes ermee
Bij jou had ik ook echt niks anders verwacht haha
Hahaha is dit een compliment
Haha ja! Vind echt, voor tot zover je hier over post dan he, dat jij een heel relaxte moeder bent.
Vanaf welke leeftijd gaf jouw kind een kinderfeestje voor zân verjaardag?
0 stemmers
Hoeveel geef jij uit voor een cadeautje voor een kinderfeestje?
20 euro
0 stemmers
Mijn baby had echt ontzettende krampjes en wij hadden heel veel lief kraambezoek die hem dan wel wilde vasthouden. En dan was ik ZO blij om even rust te hebben đ„č
Wij grapten ook altijd dat ze op de âde bellijstâ gingen als het lukte om hem stil te krijgen haha
Voor mensen met 2 (of meer) kinderen:
Welke overgang vond je het zwaarst bij de eerste twee?
0 stemmers
En waarom?
Ik vond van 0 naar 1 zwaar omdat mijn dochter een zware start had dus de eerste maanden voelde ik me echt een wrak, maar we konden wel alle aandacht aan haar geven en ons leven een soort van op haar aanpassen. Mijn tweede kind was in die zin veel makkelijker en een hele tevreden baby, maar wat ik lastig vond was de aandacht verdelen en ik vond de kraamweek echt hels, met name omdat mijn dochter echt he-le-maal van slag was. Dat vond ik denk ik het zwaarst aan de overgang naar twee kinderen. Plus de avonden en nachten omdat mijn dochter een slechte slaper is. Mijn tweede was toen al veel makkelijker maar ik vond het wel veel gedoe met veel voeden, cosleepen en dan een dochter die vaak ook nog bij me sliep etc.
Beide niet echt zwaar. De 3e wel, maar dat lag meer aan het kind zelf (als in: huilde veel en spuugde veel), dan aan de overgang ansich.
De 2e (& daarna) was wel zoveeel chiller dan de eerste omdat mn man toen veel verlof had. Ipv 2 dagen ineens weken en bij de 3e ook nog ouderschapsverlof (deels doorbetaald).
Bij de eerste had hij wel wat vakantie opgenomen maar was niet zo rijkelijk als bij de kinderen erna.
Van 1 naar 2. Ik had veel fysieke klachten, dus dat maakte het niet makkelijker. Maar ook de aandachtsverdeling, schuldgevoel naar je eerste. Slaaptekort, maar leven met peuter gaat door, dus weinig rustmomenten.
Beide kinderen huilde veel en spuugde veel. Neerleggen of plat slapen was geen optie dus dat was met 1 kind veel gemakkelijker dan met 2 kinderen om voor te zorgen.
Van 0 naar 1 want je hele leven veranderd, je moet ineens in een routine komen en je hebt eigenlijk geen idee wat je doet. De tweede was eigenlijk heel makkelijk en pas sinds de jongste twee is denk ik âpfoe wel onhandig soms om meer dan één kind te hebbenâ.
Eigenlijk was ik met eentje ook drukker dan met twee, met de tweede liet ik het allemaal veel meer op zân beloop gaan. Ik zie het nu ook nog wel eens bij mensen die één klein kind hebben, dat die daar veel drukker mee zijn dan wij met twee.
Precies dit. Binnen een week of 2/3 komt nr. 3. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan ![]()