Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Pff ja op de dag dat oma hier thuis komt oppassen, komt ze pas rond 9u. Groot gelijk, want ze werkt ook gewoon nog de andere dagen… maar dan begin ik pas om 9:30u met werken en dan ben echt al kapot :weary:

1 like

Echt niet elke dag, soms zit er er eentje tussen. Zijn we allemaal met ons verkeerde been uit bed gestapt, wil niemand zich aankleden, is ontbijten stom en wil iedereen thuis blijven. Maar moet zeggen dat het dan echt helpt als ik loslaat dat alles op tijd moet en dan komen we maar wat later (als dat kan natuurlijk).
En als ik echt om een bepaalde tijd ergens moet zijn (vergadering oid) dan zorg ik dat alles de avond van tevoren al zo veel mogelijk klaarligt. Niet altijd een garantie, maar gaat dan meestal goed.

1 like

Letterlijk het enige voordeel van een kind dat vroeg wakker is: nooit stress in de ochtend. Ik doe altijd lekker rustig aan, met z’n allen ontbijten aan tafel, dan is er vaak nog tijd om te spelen, in slow motion aankleden en dan nog tijd overhouden tot de opvang open gaat. Waar we haar dus ook altijd samen naar toe brengen. Scheelt wel dat de opvang 5 minuten lopen is en we allebei dichtbij huis werken.

7 likes

Nee nooit, ochtenden starten hier nooit vroeg en we doen de ochtenden bijna altijd samen.

1 like

Sinds er eentje naar school gaat vind ik het wel veel. Vooral omdat de school wat verderop zit en de opvang ook op 10 minuten fietsen. Dus wij moeten half 8 vertrekken. Gelukkig doet mijn man het meestal :grimacing:

Voordat de oudste vier werd was het heel chill want mijn man hoeft niet zo vroeg te beginnen dus de kinderen werden wakker wanneer ze wakker werden en dan konden we rustig aankleden, ontbijten en even spelen.

En ik kijk ook uit naar het moment dat mijn jongste naar school gaat, scheelt toch weer een extra ‘stop’.

1 like

Ik heb ‘altijd’ gestemd maar ik interpreteer de vraag volgens mij niet helemaal goed, want ik vind het gevoel dat je er al een halve dag op hebt zitten niet perse negatief. Meer een soort lekker productief ‘ik sta al midden in de dag’ gevoel. Moe ben ik toch wel, ongeacht het moment van de dag, en ik vind die ochtenden ook wel wat hebben.

7 likes

Nee maar dat komt meer omdat ik op de dagen dat mijn kind naar het kdv gaat, ik een vroege dienst heb. Vaak gaat mijn wekker en wordt hij dan precies wakker maar mijn vriend doet dan de ochtend omdat ik echt om 7 uur weg moet. Mijn vriend brengt hem dan ook en ik neem hem mee naar huis om 17:00.

Vaak zjjn het ook de dagen dat mijn vriend thuis werkt dus als de vaatwassen uitgeruimd moet worden oid doet hij dat onder werktijd :grimacing:

1 like

Ja maar dat komt ook door mezelf, ik prop alles in weinig tijd en ze treuzelt zo op het einde dan. Ik doe de ochtenden altijd alleen want m’n man begint om 7 uur met werken.

3 likes

Ik maak het mezelf zo makkelijk mogelijk. Dus eigen werkspullen al klaarleggen om mee te nemen de avond ervoor, dan zelf eerst uit bed, aankleden, eten en mezelf klaarmaken en dan de kleine uit bed, aankleden en een papfles op dagen dat we op tijd weg moeten.

2 likes

Ik ben nogal traag in de ochtend en een beetje chaotisch, dus ik vind de ochtendspits wel zwaar. Vooral omdat ik meestal om een bepaalde tijd op werk moet zijn, dus weinig speling en met een dreumes loopt altijd alles uit.

Maar ik ken het gevoel van rustige ochtenden niet :grimacing: Als kind was mijn moeder ons ook alleen maar aan het commanderen dat we moesten opschieten en als tiener kwam ik altijd na veel gehaast te laat op school.

4 likes

Wat je even kwijt wil - zw/k #26

3 likes

Oh thanx, maar ik kan daar niet in

1 like

Stel: je hebt het gehad met je huidige werkgever en wil het liefst op zoek naar wat anders, maar je wil over een paar maanden ook beginnen met proberen (voor het eerst) zwanger te worden. Wat zou je doen?

• Nog even uitzitten bij huidige werk en evt na zwangerschap wat zoeken
  • Nu op zoek gaan naar wat anders

0 stemmers

1 like

Uit ervaring kan ik zeggen dat stom werk na de zwangerschap net zo vervelend is als ervoor, en dat je van leuk werk echt wel energie krijgt. Om me heen heb ik ook best veel collega’s zien wisselen die ofwel net een baby hadden, of in een traject zaten, en er zijn werkgevers die daar heel goed mee om gaan.

4 likes

Ik zit zelf ook in een soortgelijke situatie, en twijfel ook. Mijn angst is vooral dat mijn contract niet verlengd wordt door zwangerschap (tijdens proefperiode of na bv een jaarcontract niet). Dit mag niet maar ik hoor dat het alsnog wel gebeurd.

Maar tegelijkertijd denk ik ook dat als ik nu niet wissel, ik tijdens zwangerschap en dan ook tot een halfjaar erna ook geen energie hebt om de switch te maken. Plus je weet ook niet hoelang het nog duurt om zwanger te worden…

1 like

Als je zeker weet dat je weg wilt, zou ik het niet uitstellen. Zwanger worden kan best even duren. Ook gevoelsmatig: bij mij was het alle keren vrij snel raak, maar toch duurde het voor mijn gevoel eindeloos toen ik er middenin zat. Als je dan ook nog stom werk hebt, kun je echt het gevoel krijgen dat je vast zit. Terwijl leuk werk juist lekker kan afleiden.

2 likes

Het lijkt me echt killing als je na je verlof weer moet gaan werken bij een stomme baan. Als je nachten dan heel kut zijn en je moet dan naar een leuke baan waar je nog een beetje energie van krijgt omdat je het leuk vindt, lijkt me dat echt veel beter vol te houden.

Hopelijk ben je snel zwanger, maar wie weet duurt het een tijd en blijf je dan al die tijd bij je shitty baan.

3 likes

Ik weet niet welke sector je werkt maar bij ons is er dermate tekort aan goed personeel dat ook in sol gesprekken met liefde & plezier zwangeren worden aangenomen. Zou altijd kiezen voor je eigen werkgeluk!

4 likes

Hier duurde het 10 maanden om zwanger te worden, als je over enkele maanden zou willen starten met proberen, ben je zo alweer een jaar verder exclusief de 9 maanden zwangerschap zelf. Ik zou lekker rond gaan kijken!

1 like

Ik ben van baan gewisseld toen wij bezig waren met onze kinderwens. Ik was echt diep ongelukkig op mijn vorige werk en wilde daar echt niet langer blijven. Ik heb toen bij mijn nieuwe werk niet direct verteld dat ik hoopte snel zwanger te zijn, al had ik niet het idee dat ze me daarom niet aan zouden nemen. Vrij snel nadat ik gestart ben bij mijn huidige werk, startte ook ons fertiliteitstraject. Ook dit heb ik niet direct verteld, maar eerst afgewacht wat het effect op werk zou zijn en toen dat duidelijk was, wel snel verteld. Uiteindelijk heeft het nog 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was, dus ben heel blij dat ik toen wel van baan gewisseld ben.

2 likes