Ja dat dus. Bij ons goed verspreid, dan blijft het leuk ![]()
Denk goed om jezelf. Je mag echt even de kraambezoeken afblazen als je er geen puf voor hebt. Is jullie bijzondere kraamtijd dus maak het jezelf zo comfortabel mogelijk. Kraambezoek kan ook prima na 2 a 3 maanden vind ik van mensen die niet super dichtbij staan.
Ik ben blij dat grootste piek bij ons geweest. Vind het elke keer wel gezellig, maar het vreet ook energie en op een gegeven moment kan ik mn eigen verhaal over hoe het gaat en de bevalling ook niet meer horen, haha.
Van hele dierbaren, superfijn maar ik wil voor de âverre ooms / tantesâ etc - waar we echt minder mee hebben - een kraambezoekborreltje doen op 1 moment, geen zin in al die aparte afspraken
Wij deden ook een paar max per week maar waren na mn verlof kwamen er nog steeds mensen. Was er toen ook wel klaar mee
Ik was vooral klaar met die overduidelijke beleefdheidsbezoekjes. Van die mensen die je anders zelden ziet en die dan een uurtje over koetjes en kalfjes komen praten omdat het nou eenmaal zo hoort.
Oja die mensen mochten van mij wel thuis blijven. Maar van de meeste vrienden vond ik het heel gezellig en ook prima dat sommigen na 4 maanden nog kwamen.
Wij hebben er uiteindelijk echt een stop op gezet en gezegd dat de komende x weken echt alleen van ons waren. Ik vond het zo ontregelend.
Ja snap ik. Wilde hier alleen voorkomen dat we net als de vorige keer maanden bezig waren met bezoek. Maar dit is ook niet ideaal ![]()
Ik was na een week/1,5 week ook wel blij om andere mensen te zien dan alleen de mensen die echt dicht bij je staan. Vond het super gezellig en wilde super graag mân baby aan iedereen laten zien. Wij hielden het wel op max 2 bezoeken per week en dat was prima. Betekent wel dat we nu met bijna 5 maanden soms nog een kraambezoek hebben maar vind ook dat juist wel leuk omdat mensen dan cadeautjes kopen voor oudere babyâs en je niet meer alleen dat echte babyprul hebt. En ik klaag niet als ik elke keer weer beschuit met muisjes moet eten. ![]()
Ja met vrienden vond ik het ook juist heel gezellig, en die mochten ook echt wel een tijdje blijven van mij. Inderdaad juist fijn om even wat andere mensen te spreken.
Hoe vaak heb jij date night/day met je partner? (Dus zonder het kind/de kinderen)
- Elke week
- Om de week
- 1x per maand
- 1x per 2 maanden
- 1x per half jaar
- 1x per jaar
- Minder dan 1x per jaar
0 stemmers
Samenvatting
Ik vind het dus heel irritant wanneer mensen zeggen dat je âecht date nights moet hebbenâ of âer even met zân tweeĂ«n tussenuit moetâ als partners, alsof het iets heel vanzelfsprekend is. Ik vind dat zoân luxe, je moet maar net oppas hebben, geld hebben etc.)
Maar het hoeft toch helemaal niet luxe te zijn? Wij plannen dat ook maar dan gewoon dat we nadat ons kind op bed ligt wat lekkers op tafel zetten met een spelletje ipv lam op de bank voor de tv te hangen en doelloos te scrollen. Zou ook wel iedere week uit eten willen gaan maar er komt nog altijd geen goud uit de kraan en zo is het ook gewoon fijn.
Ja eens! Ik heb dat nu niet meegeteld maar zeker in het begin organiseerden we dan thuis iets anders dan we normaal zouden doen. Zoals samen koken in een thema en daar ook een film bij uitzoeken (geen oppas nodig, eten moet je toch en het helpt zeker als je kind gewoon slaapt dus ja, dat is dan de luxe). Spelletjesavond ipv even snel een potje qwixx tussendoor. Dat soort dingen, waar geen oppas of groot budget of veel tijd voor nodig is.
Eens in de 6-8 weken komt een van onze ouders oppassen. Uiteraard ook luxe. Maar uitstapjes kunnen ook heel goedkoop of gratis. Zo zijn we al meerdere keren relatief in de buurt gaan wandelen met zelf meegenomen picknick. En ja, we gaan ooooook een weekend weg en/of luxe uit eten maar dat is ook zeker niet de norm hoor.
Denk dat het er vooral omgaat dat je ook tijd voor elkaar blijft maken binnen de mogelijkheden die je hebt.
Misschien niet elke keer buiten de deur, maar wij hebben zeker meerdere keren per week wel quality time samen. Ze liggen rond 19:00 uur op bed dus dan is er nog zat tijd om iets samen te doen.
Voordat we kinderen hadden, gingen we ook niet wekelijks uit eten of iets dergelijks. Ik snap dat het voor de een makkelijker is dan de ander, maar sommige mensen maken het zichzelf ook wel erg moeilijk met wat ze zien als date time.
Echt dat je helemaal zonder de kinderen bent minder dan eens per jaar.
Maar bijv wel 2-3x per jaar dat bijv de oudste twee logeren ergens en dat we dan eten bestellen en samen op de bank zijn haha.
Onze oudste twee kinderen slapen niet voor 22u
⊠ze hebben gewoon vaak heel weinig slaap nodig- dus er is verder niet heel veel tijd echt helemaal samen zonder kinderen.
Ik vind het vooral irritant wanneer mensen gaan bepalen dat elk stel xy of z moet. Als de een het 1x per jaar wil en de ander om de dag, prima doe dat. Maar waarom zou een ander dat ook moeten? Ik denk dat tijd samen goed en fijn is, maar naast dat het per koppel kan verschillen kan het ook per periode verschillen. En dan is het nog afhankelijk van dingen als oppas etc.
Ik vind het wel belangrijk maar het is wel pas iets toegenomen naarmate hij ouder was. We hadden de afspraak dat hij pas uit logeren zou gaan als hij het zelf kon aangeven en die behoefte had, dat was met 5 jaar. Wij hebben geen familie die op andere momenten kon inspringen, alleen heel sporadisch. Toen was onze date night alleen als hij uit logeren was in vakantie. We hebben sinds een jaar af en toe een oppas tussen 17-22, voor naast de logeerweekendjes. Ik denk dat het organisch meer groeit bij ons, terwijl hij ook groeit. We waren er de eerste jaren ook ok mee dat het even heel erg beperkt was, maar we hebben ook een kind dat vroeg op bed ligt dus onze avonden zijn van ons.
Ons kind is altijd thuis behalve als het op school zit, maar inmiddels wel zo groot dat het zonder problemen een tijd alleen thuis is en dan ook niks uitvreet verder. Dus toevallig zijn mijn man en ik gisteren samen wezen lunchen haha
Kind is dan bereikbaar op whatsapp en eet zijn trommel leeg ergens in de tijd dat wij er niet zijn
Interessant! Oprecht wel benieuwd waarom jullie dat zo gedaan hebben (uit interesse). Wij hebben namelijk een soort van omgekeerde aanpak, regelmatig uit logeren zodat dat ook normaal is/voelt, dus al vanaf 5 maanden bijna elke maand wel een keertje logeren bij opaâs en omaâs. Mijn vriend ging vroeger juist nooit uit logeren en ik heel vaak, dus allebei wel andere ervaringen gehad en ik vond het altijd leuk op latere leeftijd en hij niet zo.
Bijkomend voordeel is dus dat we eigenlijk dus ook bijna maandelijks een avond samen hebben zonder kind.